بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

پتانسیل‌های تکنیکی و فاندامنتالی "کرماشا" برای رشد

در بررسی نمودار تعدیل شده قیمت، شاهد رسیدن قیمت به باند حمایتی مهمی هستیم. همان طور که مشاهده می‌کنیم، محدوده ۲۵۰ الی ۲۶۰ تومان، همواره نقش حمایتی مهمی برای قیمت داشته است و همواره در این تراز شاهد شکل گیری کف‌های تاریخی بوده‌ایم.
کد خبر : ۱۶۸۱۲۹
مجتمع تولید آمونیاك و اوره كرمانشاه به منظور تأمین کود شیمیایی موردنیاز استان کرمانشاه و استان هاي همجوار در سال ۱۳۷۵ به صورت سهامی ثبت و در سال ۱۳۷۹ به صورت سهامی عام درآمد. این شرکت از گاز طبیعی به عنوان سوخت و خوراک مجتمع استفاده می‌برد و ظرفیت اسمی ۶۶۰ هزار تن اوره را دارد که البته در عالم واقع می‌تواند حدود ۷۰۰ هزار تن تولید اوره نیز داشته باشد.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، این شرکت در سال ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۸۱۱ ریال و ۶۰۸ ریال سود ساخته است. برای سال جاری نیز پیش بینی سود هر سهم را ۵۱۳ ریال اعلام نموده که در سه ماه نخست ۱۱۴ ریال از این مقدار یعنی معادل ۲۲ درصد از آن را پوشش داده است. مفروضات تهیه بودجه شرکت به نرخ‌های جهانی نزدیک و از این بابت شرکت با احتمال کاهش سود به شکل با اهمیت مواجه نیست اما از طرف دیگر به دلیل رشد نرخ زغالسنگ جهانی و گاز طبیعی می‌توان امیدوار بود که به دلیل رشد هزینه تولید اوره در سطح جهانی، قیمت این محصول افزایش یابد. اوره در سال های اخیر افت قیمتی بسیار سنگینی داشته است و در هفته های اخیر تا سطح ۱۷۰ دلار در هر تن کاهش پیدا کرد و هم اکنون در محدوده ۱۹۵ دلار معامله می شود.

پتانسیل رشد نرخ اوره و پی به ای جذاب سهم ما را بر آن داشت تا نگاهی تکنیکی به نمودار قیمت این سهم داشته باشیم.

در بررسی نمودار تعدیل شده قیمت، شاهد رسیدن قیمت به باند حمایتی مهمی هستیم. همان طور که مشاهده می‌کنیم، محدوده ۲۵۰ الی ۲۶۰ تومان، همواره نقش حمایتی مهمی برای قیمت داشته است و همواره در این تراز شاهد شکل گیری کف‌های تاریخی بوده‌ایم. در مقطع فعلی نیز انتظار داریم با رسیدن قیمت به این محدوده شاهد حضور خریداران و کف سازی قیمت و شروع به رشد در هفته‌های آینده باشیم.

پتانسیل‌های تکنیکی و فاندامنتالی

اما در بررسی گام‌های قیمت در نمودار ماهیانه شاهد این هستیم که انرژی ورودی قیمت به سقف شکل گرفته در نمودار را چنانچه به عنوان قدرت ورود در نظر بگیریم، در تراز فعلی قدرت خروج با این ورود برابر شده است و به سطح تعادل رسیده‌ایم. در سطح تعادل یا همان برابری قدرت خریدار و فروشنده عموماً شاهد تشکیل پیوت‌های ماژور هستیم و انتظار داریم در مقطع فعلی نیز این مهم به وقوع بپیوندد.

پتانسیل‌های تکنیکی و فاندامنتالی

اما در نمودار هفتگی شاهد رسیدن قیمت به کف کانال نزولی به همراه واگرایی مثبت هستیم. انتظار می‌رود در صورت افزایش حجم معاملات در کف کانال نزولی و در باند قیمتی ۲۳۰ الی ۲۵۰،‌ شاهد کف سازی و رشد قیمت باشیم.

جمع بندی مطالب فوق اینکه محدوده فعلی با توجه به وضعیت سود آوری شرکت، قیمت جهانی اوره و وضعیت تکنیکی مناسب می‌تواند برای ورود به معاملات خرید جذاب باشد اما ورود کم ریسک تر باید پس از تشکیل کف و رشد قیمت از تراز حمایتی صورت پذیرد.

پتانسیل‌های تکنیکی و فاندامنتالی

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر