بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
ارزیابی دوره بیست و نهم آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری در بازار های مالی CTA از نگاه دانش پژوهان:

آینده ای روشن با CTA/ زمان آغاز دوره جديد

بیست و نهمین دوره آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری در بازار های مالی با گرایش آموزش جامع تحلیل تکنیکال CTA در شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا در مرداد ماه سال جاری به پایان رسید.
کد خبر : ۱۶۸۱۳۵
نویسنده :
کیوان فر-ارسالی

بیست و نهمین دوره آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری در بازار های مالی با گرایش آموزش جامع تحلیل تکنیکال CTA در شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا در مرداد ماه سال جاری به پایان رسید.

به گزارش بورس نیوز، این دوره با هدف مهارت افزایی ، توانمند سازی سرمایه گذاران در تشخیص فرصت های سرمایه گذاری، پیش بینی بازارهای مالی، کسب سود و مدیریت ریسک اجرا گشته است.

آینده ای روشن با CTA/ زمان آغاز دوره جديد

در راستای ارزیابی این دوره آموزشی، برخی از فارغ التحصيلان دوره در پاسخ به سوالات چنین عنوان کردند:

1) انگیزه شما برای شرکت در این دوره آموزشی چه بوده است ؟ این دوره چقدر به شما در پیشبرد اهدافتان کمک کرده است ؟

محمد مهدی کاویانی دانشجوی رشته حسابداری هدف خود را معامله درست و برنامه ریزی شده بیان کرد و اظهار داشت : " دوره کلاس ها عالی بوده و سطح دانش معامله گران بسیار بالا رفته است "

محسن نجفیان لیسانس حسابداری با 4 سال سابقه معاملاتی گفت : " هدف من آشنایی با روش تکنیکال و جلوگیری از ضرر در معاملات بود و 90 درصد تاثیر داشته است "

مهرداد صادقی دارای شغل آزاد و با 2 سال سابقه معاملاتی هدف خود را ارتقاء سطح علمی دانست و گفت : " در کل دید بنده به بازار عوض شده و با اطمینان بیشتری می توانم کار کنم "

بهرنگ صفرخانی دانشجوی مدیریت بورس با 5 سال سابقه فعالیت در بازارهای مالی اظهار داشت: " هدف بنده آموزش و تکمیل اطلاعات در معامله گری بود این دوره فوق العاده بوده است "

2) میزان کاربردی بودن این دوره در جهت معاملات بازارهای مالی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عیسی خلج کارشناس مدیریت امور بانکی با 10 سال سابقه در زمینه بازارهای مالی اظهار داشت:"در صورت انجام تمرینات عملی و کسب مهارت کافی، خوب است "

مجید علیزاده فوق لیسانس حسابداری با 2 سال سابقه فعالیت گفت : " استاد کاملا به صورت کاربردی کار می کند ، در طی جلسات مدام از محصولات مختلف مالی مثال می زند ، به نظرم آشنایی خیلی خوبی بود "

منصور شاکریان لیسانس مهندسی برق گفت : " مطالب دوره در صورتیکه بطور صحیح و تلفیقی بکار گرفته شوند بسیار کاربردی هستند "

شیوا فوایدی کارشناس ارشد برق کنترل در پاسخ به این سوال گفت : " بسیار زیاد با توجه به اجبار برای پر کردن فایل اکسل ، که خود فایل به مانند یک چک لیست عمل کرده تا چیزی از متد ها و روش های تحلیل از یاد نرود می توان تصمیم گیری کرد "

هومن بیانی در این رابطه گفت : "با توجه به دادن دیدگاه های وسیع و اطلاعات کافی برای هر نوع بازار معاملاتی ،کاربردی ترین دوره ای بود که تجربه کردم "

3) اگر قبل از شرکت در دوره سابقه فعالیت معاملاتی داشتید ، پس از پایان دوره چه تغییری در شیوه معاملاتی خود احساس می کنید؟

علی اکبر پر موزه کارشناس ارشد مترجمی زبان انگلیسی در پاسخ گفت : " قبل از دوره حد سود و زیان را نمی توانستم معین کنم اما اکنون با آرامش بیشتری حد سود و زیان را مشخص می کنم"

سید علیرضاصادق اصفهانی کارشناس ارشد بینایی سنجی و اپتومتریست در این رابطه اظهار داشت : " انتخاب صحیح تری پیدا کرده ام و کمتر دچار اشتباه می شوم "

محسن نجفیان نیز نتایج را اینگونه برشمرد :" استفاده از شرایط بهینه برای ورود و خروج ها و کنترل حد ضرر، وارد شدن به سهم پر پتانسیل و ... "

4) طراحی دوره ، تسلط مدرس و نحوه انتقال مطالب توسط ایشان را چگونه ارزیابی می کنید؟

عباس حسنی دکترای حسابداری و مدیر سرمایه گذاری با 5 سال سابقه معاملاتی اظهار داشت:" استاد مسلط به مباحث می باشند و انتقال مطالب با حوصله انجام می شود "

بهرنگ صفرخانی اظهار داشت :" فوق العاده بود ، سوالی نبود که ما بپرسیم و یک جواب منطقی نشنویم "

شیوا فوایدی نیز در این رابطه گفت : " بسیار عالی بود ، صبر و شکیبایی آقای مهندس مهدی پور در پاسخگویی به سوالات مطرح شده بسیار ستودنی است "

سعید زمانی نیز اظهار کرد : " بسیار عالی بود ، مدرس با اطلاعات بسیار بالا و انتقال رسا و خوب تدریس ایشان بسیار موثر بود "

5) به نظر شما آیا شرکت در این دوره قبل ازشروع معاملات برای علاقه مندان به بازارهای مالی یک نیاز ضروری می باشد ؟

علیرضا دهقان تحلیلگر سهام گروه مالی و کارشناس ارشد مالی با 3 سال سابقه معاملاتی گفت:" به نظر بنده باید از ابتدا با این دوره ها آشنا می شدم ، قبل از معامله باید نحوه خرید و فروش به همه آموزش داده شود"

بهرنگ صفرخانی در این رابطه اظهار کرد:" این دوره یک کلاس معامله گری کامل است و یک کلاس تحلیلگری بیهوده و بی نتیجه نیست "

عباس حسنی نیز اظهار داشت : "صد در صد می تواند در بهبود عملکرد ایشان موثر واقع شود "

6)اگر بخواهید دوره را در یک جمله تعریف کنید ، چه جمله ای بیان می کنید ؟

مهرداد صادقی نژاد دوره را اینگونه تعریف کرد : " آینده ای روشن "

عماد فراهانی گفت:" جامع ترین دوره ای که امکان اجرای آن وجود داشت "

حسین غلامی کارشناس ارشد عمران نیز علاقه اش به دوره را اینگونه مطرح کرد:" عالی عالی عالی ! و تشکر از استاد گرانقدر و صبر و حوصله ایشان "

رامین واعظی کارشناس عمران نیز گفت :" 6 ترم دوره برابر با علم 100 ساله "

هومن بیانی گفت :"دیدگاه جدید و کاربردی نسبت به معاملات در بازارهای بورس، شیوه صحیح به کارگیری اطلاعات، حفظ سرمایه و ناامید نشدن هنگام ضرر و جبران در فرصت های بعدی

عیسی خلج نیز CTA را متمایز از سایر روش های موجود در بازار سرمایه عنوان کرد.

محمد کاویانی نیز دوره CTA را در جمله کوتاهی اینگونه تعریف کرد: " تغییر روند زندگی"

شايان ذكر است، سی و یکمین دوره آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری در بازار های مالی با گرایش آموزش جامع تحليل تكنيكال C.T.A شهریور ماه جاری در دانشگاه جامع علمی - کاربردی مرکز آموزش گلدیران با همکاری شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا آغاز می شود.

طراح و مدرس این دوره آقای مهندس علیرضا مهدی پور که تاکنون 30 دوره آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری را در دانشگاه ها و شرکت های سرمایه گذاری ، کارگزاری ، مشاور سرمایه گذاری ، پردازش اطلاعات مالی و مراکز آموزشی مختلف برگزار کرده است در باره این دوره چنین می گوید : این دوره در قالب مجموعه ای جامع شامل يك سطح مقدماتي و پنج سطح اصلي طی 84 ساعت آموزشي برگزار مي شود. سطح مقدماتي پيش نياز دوره اصلي بوده و مخصوص علاقه منداني مي باشد كه تاكنون در بازار هاي سهام يا قرار داد هاي آتي سكه طلا تجربه معاملاتي نداشته اند، علاقه مندان در اين دوره با مفاهيم و سازو كار هاي بازار هاي سهام و قرارداد هاي آتي سكه طلا و سهام آشنا مي شوند.

وي افزود:‌پنج سطح اصلی همانند قطعات پازلی هستند که در کنار یکدیگر معنی پیدا کرده و امکان تشخیص فرصت های سرمایه گذاری ، زمان ورود ، زمان خروج ، کسب بازده مناسب و در عین حال مدیریت ریسک در کلیه بازار های مالی را فراهم می سازند . در سطح اول اصول تحليل تكنيكال به شيوه اي كاملا كاربردي مورد بحث قرار مي گيرد و عناصر پایه به تفصیل مورد بحث قرار میگیرند که عملا سنگ بنای سطوح بعدی می باشد.

وي تأكيد كرد: در این سطح نحوه کاربرد نرم افزار های تحلیلی پایه مانند Meta stock ، رهاورد نوین و Meta trader جهت استفاده از مطالب دوره آموزش داده می شود. در سطح دوم 37 استراتژي معاملاتي مخصوص نرم افزار متاتریدر و 16 استراتژی معاملاتی مختص نرم افزار های متا استاک و رهاورد نوین و چگونگی پیاده سازی آنها روی نرم افزار ها مورد بحث قرار ميگيرد. استراتژي هاي معاملاتي به بررسي نقاط بهينه ورود و ارزيابي ميزان ريسك هر معامله مي پردازند .

اين مدرس دوره هاي آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری اظهار داشت: هدف از سطح سوم ، تشخيص محيط معاملاتي بر اساس نظريه اليوت و الگوهای ریاضی ، تعيين هدف قيمتي محصولات مالي ، تشخیص نقاط حمایت و مقاومت و در نهایت وجود یا عدم وجود جریان سرمایه مي باشد . در این دوره کاربرد نرم افزار Advanced Get جهت معاملات سهام و قرار داد آتی آموزش داده می شود. هدف از سطح چهارم تحليل بازار بر اساس احساسات معامله گران و درك روان شناسي بازار با بهره گيري از نموارهاي شمعي ، رنكو ، كاگي و سه خط شكست مي باشد، اين ديد گاه در مديريت ريسك ومدیریت بحران و همچنین محیط معاملاتی نقش اساسي ايفا مي كند.

وي در نهايت سطح پنجم را شامل دو بخش عنوان كرد و گفت: در بخش اول معامله گران با سيستم معامله گر منطقي بازار هاي سرمايه ACD آشنا مي شوند، اين سيستم وضعيت محصول مالي با توجه به عرضه و تقاضاي موثر هر جلسه معاملاتي بررسي كرده و سطوحي را به عنوان نقطه بهينه ورود و سطوحي را جهت متوقف كردن ضرر پيشنهاد مي دهد. بعلاوه سطوح حمایت و مقاومت کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت محصولات را به روشنی به تصویر می کشد و از سویی دیگر دید گاه معامله گران بازار در بازه های زمانی مختلف درباره محصولات مالی را نمایش می دهد. در بخش دوم نيز 20 سيستم معاملاتي بر اساس اصول مورد آموزش در پنج سطح CTA مورد بررسي قرار ميگيرد و عملا محیط معاملاتی ، نقطه ورود ، حد ضرر ، پیش بینی سود و در نهایت نقطه خروج انعطاف پذیر را جهت مدیریت بحران در قالب این سیستمهای معاملاتی بیان می کند.

شايان ذكر است، در طول مدت دوره اشتراک رایگان نرم افزار رهاوردنوین ، نرم افزار جستجوی پیشرفته سهام Stock search به شرکت کنندگان در دوره اختصاص داده می شود. جهت آشنایی با این نرم افزار جستجوی سهام علاقمندان می توانند به سایت شخصی علیرضا مهدی پور قسمت نرم افزار مراجعه و برای دریافت سرفصل های آموزشی دوره نیز به قسمت دوره های آموزشی ، دوره CTA مراجعه کنند.

مدارک پایان دوره با عنوان گواهينامه پايان دوره آموزش عالي مديريت سرمايه گذاري با گرايش آموزش جامع تحلیل تکنیکال توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز آموزش علمی - کاربردی گلدیران برای دانش آموختگان واجد شرایط صادر مي شود .

این دوره فقط در روزهای جمعه در محل دانشگاه جامع علمی -کاربردی مرکز آموزش گلدیران واقع در میدان آرژانتین برگزار می شود ، جهت دریافت بیوگرافی و رزومه مدرس، گواهینامه ها ، مشخصات دوره و دريافت اطلاعات بيشتر به آدرس www.AlirezaMehdipour.ir مراجعه و یا با تلفن هاي مرکز آموزش به شماره هاي 9- 88500378 تماس حاصل فرماييد.


آینده ای روشن با CTA/ زمان آغاز دوره جديد

همچنین با عضویت در کانال تلگرامی دوره آموزش جامع تحلیل تکنیکال @ctacourse مشخصات دوره و آخرین اخبار مربوط به آن را مشاهده نمایید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر