بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
دیدار روسای مجالس ایران و فرانسه در حالی برگزار شد که قرار است آخرین مناسبات دو جانبه دو کشور به ویژه در خصوص مسایل پارلمانی، روابط منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرند.
کد خبر : ۱۶۸۱۴۳
نویسنده :
کیوان فر

کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه که شب گذشته به ایران سفر کرده، صبح روز جاری با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بورس نیوز، دیدار روسای مجالس ایران و فرانسه در حالی برگزار شد که قرار است آخرین مناسبات دو جانبه دو کشور به ویژه در خصوص مسایل پارلمانی، روابط منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرند.

رییس مجلس ملی فرانسه در سفر خود به ایران که تا روز جمعه ادامه خواهد یافت، با حسن روحانی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت.

به دنبال حضور بارتلون در تهران گمانه زنی ها در رابطه با همکاری های دو جانبه ایران و فرانسه پیرامون همكاري هاي اقتصادي و مذاكره براي انعقاد قراردادهای خارجی به ویژه در صنعت خودرو و قطعه سازی قوت گرفته و همین امر همزمان با افت قیمت ها در سهام خودروسازان و قطعه سازان طی هفته های اخیر، امروز جو مثبتی را برای آنها در پی داشته است. نكته حايز اهميت در خصوص سفر اين مقام مسئول به تهران اينجاست كه کشور فرانسه به عنوان یکی از عناصر موثر در برجام محسوب مي شود و این کشور مي تواند از تأثیرش در اتحادیه اروپا و گروه 1+5 استفاده کند تا توافقنامه برجام بهتر اجرا شود.

به دنبال اين رويداد، امروز در بازار سهام دو غول خودرویی با افزایش تقاضا مواجه شده و در تلاش برای رسیدن به صف خرید بودند. کلیت سهام این گروه نیز مثبت شده و اکثراً تا سقف قیمت های مجاز روزانه پیش رفتند.

این روند در حالی در گروه مذکور شکل گرفت که اغلب صنایع بورسی نیز پس از افت روزهای اخیر، امروز تمایل بیشتری را برای رشد قیمت از خود نشان دادند.

در این شرایط بازار در حالی به کار روزانه خود پایان داد که پالایشی ها با کمک خودرویی ها و تک نمادهایی همچون "اخابر" شاخص کل را با افزایش حدود 145 واحدی برای ماندن در مدار 76 هزار واحدی همراهی کردند و در کنار این روند مثبت، حجم معاملات در مقایسه با روز گذشته نیز با افزایش روبه رو شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
اینها جیب ما را نزنن بقیش پیش کش..
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
هیچ دلشان برای ما نسوخته ونخواهد سوخت این ما بودیم که در مقابل جناح مقابل برای پیروزی آقای روحانی تبلیغ کردیم وبه ایشان رای دادیم وایشان پیروز شد وبه ما گفت خوش گلیدین