بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به زودی و ظرف روزهای آینده اوراق سلف گندم در بورس کالای ایران منتشر می شود.
کد خبر : ۱۶۸۲۹۴

اولین نشست خبری دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور مدیران ارشد سازمان بورس و اهالی رسانه در محل این سازمان در حال برگزاری است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از  «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمدی در این نشست خبری ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های این سازمان، از انتشار اوراق سلف گندم در بورس کالا خبر داد و گفت: به زودی و ظرف روزهای آینده اوراق سلف گندم در بورس کالای ایران منتشر می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار داشت: سازمان بورس و بورس کالا برای عرضه و انتشار اوراق سلف گندم آماده هستند و این کار بزرگ در انتظار یکسری توافقات میان بازرگانی دولتی و بانک کشاورزی است که به زودی نهایی خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: با انتشار اوراق سلف گندم در بورس کالا مطالبات کشاورزان که با تاخیر روبه رو شده تسویه می شود و کشاورزان با مزیت های بورس کالا آشنا خواهند شد و دولت نیز با استفاده از ابزارهای بورس کالا می تواند تامین مالی مناسبی انجام دهد.

وی افزود: سهم معاملات کشاورزی طی سال های اخیر به زیر ٤ درصد معاملات بورس کالای رسیده بود، اما امروز این سهم به بالای ١٠ درصد رسیده است.

محمدی گفت: طراحی و اجرا و توسعه ابزارهای جدید معاملاتی همچون اوراق سلف، قراردادهای آتی و آپشن از برنامه های بورس کالا به شمار می رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر