بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
بورس نیوز بررسی کرد:

"مارون" نایب قهرمان بورس !

سهام حدود 544 شرکت در بازارهای بورس و فرابورس معامله می شوند که در مجموع حجم معاملات آنها در پایان نیمه اول شهریور ماه جاری بیش از 153 میلیارد و 259 میلیون سهم به ارزش 343 هزار و 264 میلیارد ریال محاسبه می شود.
کد خبر : ۱۶۸۳۷۲
نویسنده :
جمشیدی
گروه های مختلفی در بازار سرمایه فعالیت می کنند و روند معاملات هر یک از آنها به نوبه خود در این بازار تأثیر گذار است. به طوریکه اغلب کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه بر این امر معتقدند که بیشترین ارزش بازار سرمایه به گروه های پتروشیمی، پالایشی، فلزات اساسی و معادن اختصاص دارد و بررسی این متغیر در بورس خود موید این مطلب می باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، سهام حدود 544 شرکت در بازارهای بورس و فرابورس معامله می شوند که در مجموع حجم معاملات آنها در پایان نیمه اول شهریور ماه جاری بیش از 153 میلیارد و 259 میلیون سهم به ارزش 343 هزار و 264 میلیارد ریال محاسبه می شود.

میانگین ارزش روز 544 شرکت مذکور به همراه بیش از 34 اوراق سلف و صندوق سرمایه گذاری مبلغی در حدود بیش از 400 هزار و 425 میلیارد تومان ارزیابی می شود که از میان آنها بیشترین ارزش بازار به برخی از شرکت های فعال در گروه های پتروشیمی، پالایشی و فلزات اختصاص دارد که البته در میان آنها مجموعه های فعال در گروه های مطرح همچون مخابرات، خودرو و بانک نیز مشاهده می شود.

بر اساس اطلاعات موجود، در میان شرکت ها بیشترین ارزش بازار از آن هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و میانگین ارزش روز "فارس" در پایان نیمه اول شهریور ماه جاری 263 هزار میلیارد ریال محاسبه می شود. بعد از آن شرکت پتروشیمی مارون جایگاه دوم ( نایب قهرمانی ) جدول رده بندی شرکت ها از نظر ارزش بازار را به خود اختصاص داده است و "مارون" با 133 هزار و 261 میلیارد ریال به عنوان دومین مجموعه در بازار سرمایه با بیشترین ارزش بازار مطرح می شود.

به گونه ای که از ابتدای امسال تا نیمه اول شهریور ماه جاری بیش از 175 میلیون سهم "مارون" طی چهار هزار و 16 دفعه معامله مورد داد و ستد قرار می گیرد و ارزشی به مبلغ حدود شش میلیارد ریال را در بورس رقم می زدند.

رتبه سوم نیز از نظر بیشترین ارزش بازار به شرکت ارتباطات سیار با برخورداری از ارزشی به مبلغ بیش از 126 هزار و 667 میلیارد ریال اعطا می شود.

رتبه دوم بیشترین ارزش بازار از آن

بعد از آن شرکت های مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری نفت و گاز تأمین، گروه مپنا و گسترش نفت و گاز پارسیان در جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر ارزش بازار جای می گیرند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر