بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر : ۱۶۸۴۴۳
کد خبر:۶۲۲۶۱۵
تاریخ انتشار:۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱13 September 2016
کاخ سفید ضمن اعلام آنکه جامعه بین‌الملل از جمله چین در برابر کره شمالی که پنجمین آزمایش اتمی خود را انجام داده، متحد شده، تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا این تهدید را جدی گرفته و به حفاظت از شهروندان آمریکایی متعهد است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: می‌دانم که شورای امنیت در چند روز گذشته به بیانیه‌ای دست یافته و تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه کره شمالی را به خاطر نقض‌های مداوم و آشکار انواع قطعنامه‌های شورای امنیت مد نظر گرفته است.

وی افزود: برای آنکه چنین بیانیه‌ای حاصل شود باید یک توافق متحد در شورای امنیت به وجود آید. این نشان می‌دهد که چقدر جامعه بین‌الملل به وضعیت کره شمالی اولویت داده، نسبت به وضعیت این کشور نگران است و اقدامات بیشتر برای منزوی کردن هرچه بیشتر کره شمالی را بررسی می‌کند.

جاش ارنست ادامه داد: در نتیجه کارهای مهمی باید در سازمان ملل انجام شود و آمریکا از این روند حمایت خواهد کرد. یک سپر دفاع موشکی تاد در گوآم مستقر شده است. آمریکا و کره جنوبی اخیرا در خصوص استقرار یک سپر دفاع موشکی تاد دیگر در کره جنوبی موافقت کردند که همگی از تهدید از جانب کره شمالی نشأت می‌گیرد.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: این نشانه‌ای از این مساله است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا این تهدید را جدی گرفته و نسبت به انجام اقدامات آشکار برای حفاظت از مردم آمریکا و متحدانمان متعهد است. اوباما خرسندی دولتش را از مشارکت سازنده‌ای که چین برای اعمال فشارهای بیشتر بر کره شمالی انجام داده، ابراز کرده است.

وی گفت: اوباما معتقد است که کارهای بیشتری می‌توان انجام داد. مکالمات بیشتری از جمله میان اوباما و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین درباره لزوم ادامه رسیدگی به این وضعیت با عنوان یک اولویت برقرار شده است.

ارنست در پاسخ به سوالات مربوط به تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی گفت: نمی‌توانم بیانیه‌ای اینچنینی را رد کنم اما این نوع تحریم‌ها تحریم‌هایی نیستند که ما درباره آنها علنا صحبت کنیم. چرا که این کار تنها دست ما را رو می‌کند و اجازه می‌دهد تا هدف مورد تحریم اقداماتی را برای اجتناب از آنها پیش از آنکه ما بتوانیم این نوع تحریم‌ها را اجرا کنیم انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: اگر تحریم‌های این چنینی بیشتری اعمال شود آنگاه ما آنها را علنا اعلام خواهیم کرد و دلیل اعمال آنها را نیز به شما توضیح خواهیم داد اما تا زمانی که یک تصمیم سیاسی نهایی اتخاذ نشود آن را اعلام نخواهیم کرد. آمریکا به دستور فرمانده کل قوا برای تقویت ظرفیت‌های ضد موشک بالستیکش در حوزه آسیا ـ اقیانوس آرام اقداماتی در دستور کار دارد. آمریکا تجهیزات دریایی بیشتری در اقیانوس آرام مستقر کرده از جمله سیستم‌های آگیس که می‌توانند برای دفاع از آمریکا در برابر موشک‌های بالستیک استفاده شوند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر