بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر : ۱۶۸۵۱۰

آخرین روز معاملاتی هفته جاری برای بازار فرابورس ایران با رشد شاخص کل و تثبیت رقم آن در یک قدمی کانال 800 واحدی پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز چهارشنبه 24 شهریورماه، آیفکس رشد 3.05 واحدی را ثبت کرد و به نزدیکی ارتفاع 800 واحد رسید. (799.98 واحد)

به‌ترتیب نماد شرکت‌های فولاد هرمزگان، پالایش نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان تا نزدیک به 2 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل گذاشتند. این در حالی است که در سمت دیگر نماد شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، تولید برق عسلویه مپنا و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی تا سقف حداکثر یک واحد تاثیر منفی بر شاخص داشته و مانع از رشد بیشتر آن شدند.

در جریان معاملات روز جاری برای دومین روز متوالی نماد شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه با دادوستد 23 میلیون سهم به ارزش 48 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تجربه کرد. در این سه بازار همچنین 134 میلیون سهم مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر 474 میلیارد ریال بود.

در همین حال در بازار سهام فرابورس ایران نیز نمادهای معاملاتی شركت مواد ویژه لیا و شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان برای برگزاری مجامع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز یکشنبه 28 شهریورماه، در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

امروز ارزش معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران نیز به حدود 410 میلیارد ریال رسید که سهم 38 درصدی از ارزش کل معاملات امروز بازار فرابورس را به خود اختصاص می‌داد.

در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله سوم با نقل و انتقال بیش از 70 هزار ورقه بهادار در 110 دفعه، با ارزش معاملاتی 69 میلیارد ریالی روبه‌رو شد و در صدر این بازار با ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملات ایستاد. پس از آن، نمادهای "پرشیا"، "اخزا 6" و "اخزا 5" در رده‌های بعدی ایستادند.

در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز صندوق اعتماد آفرین پارسیان با دادوستد 1.5 میلیون ورقه به ارزش بیش از 21 میلیارد ریال، بالاترین میزان حجم و ارزش معاملات ETFها را به خود اختصاص داد و امروز در مجموع 4 میلیون ورقه بهادار به ارزش حدود 39 میلیارد ریال در این صندوق‌ها مورد معامله قرار گرفت.

در نهایت فرابورس ایران نیز با معامله حدود 184 میلیون ورقه بهادار در 20 هزار و 179 دفعه، ارزش معاملات خود را به یکهزار و 60 میلیارد ریال رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر