بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر : ۱۶۸۵۲۸

اردبیل - ایرنا - یازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی با حضور میهمانان و گردشگران ، فرماندار نیر و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، فرماندار نیر روز پنجشنبه در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره را گردهمایی اقوام و مذاهب مختلف ایران اسلامی برای تمرین همیشتگی ، همدلی ، همراهی و ایجاد فضای نشاط و شادابی و همدلی بین مردم است.
مهدی احمدی افزود: ایران اسلامی هیچ وقت از اقوام سلحشور آذری ، لر ، کرد ، بلوچ ، فارس ، مازنی و عرب ایرانی جدا نبوده و مجموعه ای از همه اقوام ، اقشار و فرهنگ دیرینه است.
او اظهار کرد: این جشنواره تدارک دیده شده تا از قابلیت های شهرستان نیر استفاده شده و پتانسیل و استعدادهای منطقه به گردشگران معرفی شود.
او همچنین با اشاره به وجود هفت منطقه نمونه گردشگری در نیر گفت: شهرستان نیر به لحاظ مناطق نمونه گردشگری رتبه اول را دارد.
احمدی شهرستان نیر را شهر آب شهر دانست و افزود: وجود ٢٠ چشمه آبگرم و دهها چشمه آب سرد معدنی ، دو 
رودخانه دایمی و چند رودخانه مهم این شهر را به عنوان شهر آب در کشور معرفی کرده است.
فرماندار نیر با اشاره به توانمندی این شهرستان در حوزه کشاورزی و دام گفت: این شهرستان در تولید عسل رتبه سوم را دارد.
او منطقه نمونه گردشگری بولاغلار ، سبلان ، مجتمع آبدرمانی قینرجه ، مجتمع شهر آفتاب ، منطقه گردشگری سقزچی ، کاروانسرای شاه عباس و پل قرمز را از جمله جاذبه های گردشگری نیر ذکر کرد.
به گزارش ایرنا ، در این جشنواره ٧٠ غرفه آش و غذاهای محلی با شرکت ١٢ استان از بین ٣١ استان کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
1395/6018

اشتراک گذاری :
ارسال نظر