بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

حرکت خلاف جهت بورس و خرد جمعی فعالان بازار

بر اساس روند گذشته بازار سرمایه همواره جریان پول هوشمند است که موج صعودی یا نزولی را بر مبنای شاخص هایی آغاز می کند و در حال حاضر نیز که شاخص کل بورس در موجب اصلاحی قرار دارد به نظر می رسد این جریان پول هوشمند در مهر ماه تغییری در روند خنثی بازار بورس ایجاد نکند.
کد خبر : ۱۶۸۸۲۲
نویسنده :
یارمحمدی

طبق اتفاقات گذشته بازار سرمایه نشان داده است که شاخص محور بوده و مباحثی همچون تسویه اعتباری شرکت های کارگزاری در شهریور ماه تنها بهانه ای برای ریزش و روند نزولی می باشد، شاخص کل بورس در یک موج اصلاحی قرار دارد و نوسانات جزئی آن مربوط به شرایط روانشناسی بازار می باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بر اساس روند گذشته بازار سرمایه همواره جریان پول هوشمند است که موج صعودی یا نزولی را بر مبنای شاخص هایی آغاز می کند و در حال حاضر نیز که شاخص کل بورس در موجب اصلاحی قرار دارد به نظر می رسد این جریان پول هوشمند در مهر ماه تغییری در روند خنثی بازار بورس ایجاد نکند.

بهزاد صمدی درادامه افزود: بر مبنای تقویم بورس ریسک هایی که طی 2 ماه آینده بازار سرمایه را تحت تأثیر خود قرار می دهد، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتشار گزارشات 6 ماهه و قیمت های جهانی بعد از اعلام نتیجه نشست فدرال رزرو و تغییر نرخ بهره آمریکا می باشد و تا زمانی که از این محل سیگنال های جهت رشد بورس صادر نشود، نمی توان انتظار روندی مثبت و صعودی را در بورس داشت.

وی گفت: از دیدگاه تحلیلگران تکنیکال نیز در حال حاضر شاخص کل بورس هیچ سیگنال مثبتی ندارد و همانطور که عنوان شد، تا زمانی که نتیجه ریسک های مطرح شده، مشخص نشود و سایه آنها از بورس کنار نرود وضعیت خنثی با نوساناتی جزئی ادامه خواهد داشت تا از لحاظ بنیادی قیمت های جهانی نیز با رشد همراه شوند.

مدیر تحلیل تکنیکال کانون کارگزاران در ادامه گفت: بورس، نشان داده است که همواره با خرد جمعی بازار در یک راستا حرکت نمی کند و یا به عبارتی دیگر انتظارات عموم فعالان بازار سرمایه و خود بورس در یک جهت نمی باشد، بنابراین طی مهر ماه سال جاری که اغلب انتظار رشد قمت ها را دارند به نظر می رسند نوسانات خنثی شاخص کل همچنان ادمه یابد و تنها گروه هایی همچون ساختمان، قند و شکر و برخی تک سهم های مورد توجه بازار با روندی مثبت همراه شوند.

صمدی با اشاره به مشکلاتی که در راه اجرایی شدن برجام طی 6 ماهه دوم سال مطرح شده، گفت: با توجه به این موضوع انتظار می رود این روند خنثی همراه با نوسانات منفی در کوتاه مدت ادامه داشته باشد اما در 4 ماهه پایانی سال حرکت قیمت سهام در بورس با شیبی ملایم رو به بالا همراه شود و شاهد ایجاد جوی مثبت در آن باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
بیش از 2 ماهه که نمادهای بزرگترین بانکهای بورسی بسته است ، آنوقت شما دنبال نتایج انتخابات آمریکا هستید تا بهانه ای برای صعود باشد .
بهتر نیست بجای اینکه منتظر بشینیم که در فلان کشور چه اتفاقی میافتد ، مشکلات داخلی را حل کنیم .