بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
با بررسی معاملات سهامداران عمده در برخی از سهام شرکت ها:

حقوقی های خریدار و فروشنده را بشناسید

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند را خریداری کرد و شرکت ترکویز حدود سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران را تحصیل کرد و در نماد "سمگا"، شرکت فراز عمران آریانا خریدار بیش از 12 میلیون سهم آن بود.
کد خبر : ۱۶۸۹۶۹
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه طی چهار روز گذشته به دلیل نزدیک شدن به پایان مهلت تسویه اعتبارات شرکت های کارگزاری با افزایش حجم تقاضا و عرضه سهام شرکت ها همراه شد و در این بین سهامداران حقوقی همپای حقیقی ها در روند معاملات مشارکت کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش حجم معاملات سهامداران حقوقی و عمده در برخی از شرکت ها طی چهار روز معاملاتی گذشته مورد بررسی قرار گرفته که به نظر می رسد اگرچه تعداد خرید سهام بیش از فروش آن بوده، اما حجم عرضه سهام از تقاضا برای خرید پیشی گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند را خریداری کرد و شرکت ترکویز حدود سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران را تحصیل کرد و در نماد "سمگا"، شرکت فراز عمران آریانا خریدار بیش از 12 میلیون سهم آن بود.

علاوه بر این، شرکت گروه راهبرد مبین کوثر 20 هزار سهم " وسپه"، 500 هزار سهم "وکوثر" و سه میلیون سهم "اتکام" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا در نمادهایی همچون "وپاسار"، "دجابر"، "تیپیکو"، "وغدیر"، "پارسیان"، "پارسان" و "شپدیس" در نقش خریدار ظاهر شد و اقدام به خرید سهام آنها با حجم اندک نمود.

همچنین بیش از دو میلیون سهم "میدکو" و نیز یک میلیون سهم "بپاس" به سبد سرمایه گذاری های شرکت توسعه تجارت غرب ایرانیان اضافه شد.

این در حالی است که شرکت سرمایه گذاری البرز دو میلیون سهم شرکت تولید دارو را عرضه کرد و در نماد "ونیرو" شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی فروشنده پنج میلیون سهم آن و شرکت صادرات نیرو عرضه کننده دو میلیون سهم آن بود.

علاوه بر این، شرکت سهامی بیمه ایران نیز فروشنده 10 میلیون سهم شرکت زامیاد بود و شرکت سرمایه گذاری آتیه تکادو 300هزار سهم "کطبس" واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، بانک رفاه کارگزاران 16 میلیون سهم "تیپیکو" را از تملک خود خارج کرد و شرکت ارزش آفرینان کوثر بیش از یک میلیون سهم "حریل" را فروخت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
بورس نيوز عزيز لطفا راجع به فلوله گزارش تهيه فرمائيد.
خبرهاي مهمي را منتشر نمي كنند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
سلام-فکرمیکنم اگربورس نیوزشرکت های اخلالگروعرضه کننده عمده رامعرفی کند،کاری شایسته کرده است.
زضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
بانک رفاه خرید سهام تیپیکو را افزایش داد
تاریخ سهم
1395/7/6 239.153 M
1395/7/5 144.791 M
1395/7/4 30.991 M
1395/7/1 47.485 M