بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
با اقدام سهامدار عمده

"قثابت" بی صاحب می شود!؟

شرکت قند ثابت خراسان در حالی دیروز بیش از 56.6 میلیون سهم معامله شد و صف خرید حدود 33 میلیونی هم برای آن باقی ماند که شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس که سهامدار عمده "قثابت" محسوب می شود، فروشنده 25 میلیون سهم در نماد مذکور بوده است.
کد خبر : ۱۶۹۰۴۸
نویسنده :
کیوان فر

این روزها در بورس فعالان بازار سهام به قند و شکری ها در حالی روی خوش نشان داده اند که طی روزهای گذشته در یکی از نمادهای گروه شاهد فروش پر حجم سهامدار عمده هستیم.

به گزارش بورس نیوز، شرکت قند ثابت خراسان در حالی دیروز بیش از 56.6 میلیون سهم معامله شد و صف خرید حدود 33 میلیونی هم برای آن باقی ماند که شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس که سهامدار عمده "قثابت" محسوب می شود، فروشنده 25 میلیون سهم در نماد مذکور بوده است.

با این فروش، درصد مالکیت این حقوقی طی روز جاری به زیر هفت درصد رسیده است. بر همین اساس در صورت فروش سهم در روز جاری به نظر می رسد شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس به طور کامل از "قثابت" خارج خواهد شد.

البته با توجه به حجم معاملات حدود 74 میلیونی که تاکنون در معاملات امروز این سهم رقم خورده و حدود 27 میلیون آن از سوی حقوقی عرضه شده است، به نظر می رسد برنامه خروج این سهامدار عمده همین امروز به طور کامل محقق گردد.

اقدامی که موجب افزایش شناوری سهم در بازار خواهد شد و موجب می گردد از این پس "قثابت" بدون حضور سهامدار عمده و تنها با حضور دو سهامدار بالای یک درصد و در نتیجه بدون حامی پیگیر معاملات روزانه خود باشد.

اینجاست که بایستی پرسید هدف سهامدار عمده بابت خروج از این سهم چه بوده و آیا لازم نیست قبل از فروش سهم به صورت عمده اطلاع رسانی لازم برای سایر سهامداران به ویژه حقیقی ها صورت گیرد و یا عرضه های مذکور به صورت بلوکی انجام شود تا فشار فروش به سهامداران حقیقی لطمه ای وارد نسازد؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
هدف سهامدار عمده از یک سال قبل خروج از شرکت بوده. حالا که قیمتهای جهانی بالا آمده سهامدار عمده از شرکت خارج است. به نظر این موضوع هیچ علامت خاصی نیست.
قیمتهای جهانی ۱۲۰ درصد رشد کرده اند . این سهم به راحتی میتواند تا ۲۰۰ رسد کند. اتفاقا از این پس هیچ فروشنده مزاحمی نخواهد داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
یه حقوقی درست و درمون پیدا شده ، میگه سهم نمی ارزه و می خواد جلوی سفته بازی سفته بازانی که همین قندیا رو بی دلیل چند برابر کردن بگیره بده.
130 تومن حقیقیا بخرن با ضرر بدن بره بهتره تا 200-300 تومن بخرن تو صف فروش سهم قفل بشه حقیقیا نابود بشن