بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
مستطيل شيشه اي تالار

پیش به سوی صعود

معاملات بازار سرمایه در آخرین روز از هفته جاری با روند صعودی اغلب سهام شرکت ها و گروه ها آغاز شد و بموجب رشد ارزش سهام شرکت های فعال در گروه های خودرو، فولاد و معادن شاخص کل بورس 157 قدم در مسیر صعودی گام برداشت.
کد خبر : ۱۶۹۰۶۱
نویسنده :
جمشیدی

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.07.07 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 151 واحد افزایش به رقم 53836 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 103 واحد افزایش عدد 170548 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 55 واحد افزایش به رقم 27501 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خساپا" با 53 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 9 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.9 واحد افزایش به رقم 817 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2099 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1193 میلیارد ریال رسید.

معاملات بازار سرمایه در آخرین روز از هفته جاری با روند صعودی اغلب سهام شرکت ها و گروه ها آغاز شد و بموجب رشد ارزش سهام شرکت های فعال در گروه های خودرو، فولاد و معادن شاخص کل بورس 157 قدم در مسیر صعودی گام برداشت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، جو مثبت در حالی از ابتدای هفته جاری بر کلیت بازار سرمایه حاکم شده که همراه با آن حجم و ارزش معاملات روزانه بورس نیز رشد نامحسوسی را پشت سر گذاشته است. به طوریکه ارزش معاملات امروز در مجموع در دو بازار بورس و فرابورس حدود 300 میلیارد تومان بود.

بر اساس این گزارش، معاملات امروز با افزایش تقاضا برای خرید سهام شرکت های خودرو ساز همراه شد و در این گروه "خساپا" از همان ابتدای معاملات امروز با صف خرید سهام مواجه شد و اگرچه عرضه سهام از سوی سهامداران حقوقی و حقیقی قابل توجه بود، اما تا پایان معاملات صف بیش از 50 میلیونی در نماد معاملاتی این شرکت پا بر جا بود. حرکت سایپا در مسیر صعودی موجب شد تا سایر زیر مجموعه های آن همچون "خزامیا"، "خکاوه"، "خپارس" و "وساپا" نیز در مسیر صعودی گام بر دارند.

در این شرایط، طی معاملات امروز شرکت های قندی با افزایش عرضه سهام مواجه شدند. آنچنان که در پی شفاف سازی "قچار" در خصوص آخرین وضعیت سودآوری آن مبنی بر عدم رخداد با اهمیت در وضعیت عملیاتی و سودآوری آن، صف های میلیونی نمادهای قندی یکی پس از دیگری واگذار شد. برخی از گمانه زنی ها و اظهارات از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه حاکی از آن است که علت اصلی ریزش صف های خرید نمادهای قندی خروج برخی از سهامداران آنها و فشار فروش سهام از سوی آنها می باشد. این در حالی است که قیمت قند و شکر در بازارهای جهانی همچنان صعودی است.

بر اساس این گزارش، در جریان معاملات امروز نهمین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری انجام پذیرفت و 12 میلیون سهم شرکت شیر پگاه گلستان با کشف قیمت 4760 ریالی در بازار عرضه گردید. بر این اساس در حالی "غگلستا" پای به بازار سرمایه گذاشت که بموجب آن سهام شرکت های هم گروه با آن نیز با افزایش تقاضا برای خرید سهام همراه شدند و تا حداکثر درصدهای مثبت قیمتی معامله شدند.

در گروه لبنی برخی از گمانه زنی ها حاکی از آن است که کشور روسیه تعرفه واردات لبنیات و آبزیان را برای محصولات ایرانی از 19 به سه درصد کاهش داده است که این امر می تواند بسترهایی جهت توسعه و گسترش حجم صادرات محصولات لبنی به کشور مذکور را فراهم نماید و در صورت صحت و تحقق آن اثرات مثبتی بر وضعیت عملیاتی و سودآوری شرکت های لبنی در پی خواهد داشت.

در این شرایط دو گروه مطرح بازار سرمایه یعنی پتروشیمی و پالایشی نیز همچنان در انزوا به سر می برند و با توجه به عدم تعیین تکلیف وضعیت و متغیرهای اثرگذار بر وضعیت سودآوری آنها مورد توجه سهامداران نیستند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات اولین هفته از مهر ماه جاری پس از یک دوره روند نزولی اندکی مطابق با انتظارات سهامداران بود و روند معاملات امروز نیز فعالان بازار سرمایه را امیدوار کرد تا هفته آینده نیز شاهد سبزی بازار سرمایه باشند. اما در این بین موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است امکان تداوم روند صعودی و تسری آن به کلیه گروه های فعال در بازار سرمایه است تا صنایع و شرکت ها به موجب پتانسیل هایی که دارند با افزایش تقاضا و رشد قیمتی همراه شوند و به سوی روند صعودی حرکت کنند و در کنار آن با سوق یافتن نقدینگی به بازار سرمایه حجم و ارزش معاملات نیز به رقم های قابل قبول و مطلوبی دست یابد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
همه گروه شرکت های خودرویی بخصوص سایپا با حمایت سهامدار عمده حرکت صعودی داشتن اما شرکت گروه بهمن که هیات مدیره نخبه !!! وجدید آن که از مدیران قبلی سایپا هستند در پس پرده همچنان ناظر زیان سهامداران شان هستند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
یه روز مثبت میکنن بعد یه ماه منفی.بورس باتلاق نه کوره پولسوزیه طیب نیاست.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
به همین خیال باش .تا انتخابات امریکادر یکی دو ماه اینده روند بورس نزولی خواهد بود بعد ان هم بخاطر انتخابات خودمان تا اریبهشت به همین منوال خواهد بود .میگی نه. باشه شما راست میگید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
بورسی جان وزیران نفت واسه اجرایی شدن در دوماه دیگه به توافق رسیدند که تولید نفت رو کم کنند حدودا 700هزاربشکه . شاید تاثیرش زیاد ملموس نباشه اما بازم خسی در میقاته
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
زامیاد 58 تومان سود انباشته دارد سال 90 هم حدود 80 تومان داشت پس این سود انباشته کجا رفته ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
عوض این مطالب بیهوده اقتصاد ایران را ریشه ای کارشناسی کند تا ملت ایران و سهامداران متوجه شوند در چه وضعیت اقتصادی واقعا بسر می برند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
چرا از فاجعه مجمع بانك ملت چيزي نمينويسيد!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
فروشندگان سهام خودرویی بخصوص سایپا برنده و خریداران بازنده!!
قرارداد جدید با رنوی فرانسه یعنی شرکت رقیب در مقابل سایپا و ایرانخودرو ایجاد شد و فعلا خریدارن خودروسازها داغند!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کدام صعود.چرا مردم فریب می دهید