بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
شاخص کل بورس طی معاملات هفته گذشته با رشد 850 واحدی وارد کانال 77 هزار واحدی شد و در میان گروه های فعال در بازار سرمایه گروه قند و شکر به مدد رشد قیمت جهانی شکر مورد استقبال سهامداران قرار گرفتند و با کسب بازدهی مثبت 23 درصدی عنوان پر بازده ترین گروه را از آن خود ساختند.
کد خبر : ۱۶۹۰۷۸
نویسنده :
جمشیدی

معاملات هفته گذشته بازار سرمایه با افزایش نماگرها و ارزش سهام شرکت ها آغاز شد تا رهاورد بورس در اولین هفته از مهر ماه جاری بازدهی مثبت حدود سه درصدی باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس طی معاملات هفته گذشته با رشد 850 واحدی وارد کانال 77 هزار واحدی شد و در میان گروه های فعال در بازار سرمایه گروه قند و شکر به مدد رشد قیمت جهانی شکر مورد استقبال سهامداران قرار گرفتند و با کسب بازدهی مثبت 23 درصدی عنوان پر بازده ترین گروه را از آن خود ساختند. در کنار آن صنعت ماشین آلات و تجهیزات با تحقق بازدهی مثبت 10.5 درصدی رتبه دوم پر بازده ترین صنعت را کسب نمود و جایگاه سوم به گروه وسایل ارتباطی با ثبت بازدهی مثبت هفت درصدی اختصاص یافت.

در مقابل اما، صنعت استخراج نفت و گاز و اکتشافات با تحقق بازدهی منفی 2.6 درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد و بعد از آن گروه های بیمه و بانک هر یک بازدهی منفی حدود دو درصدی بدست آوردند و در جایگاه های دوم و سوم نشستند.

بر اساس اطلاعات موجود، در خصوص بازدهی سهام شرکت های فعال در بورس بیشترین بازدهی مثبت 124 درصد محاسبه می شود که توسط شرکت قند و تربت جام رقم خورده است که البته نماد "قجام" در بازار توافقی فرابورس معامله می شود. همچنین شرکت های ماشین سازی نیرومحرکه، قند بیستون، کشت و دام گلدشت نمونه و آبسال از جمله مجموعه هایی هستند که بازدهی مثبت قابل قبولی را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند.

خودرویی ها، نقد شونده ترین سهام در بورس

این در حالی است که شرکت سیمان ایلام با افت قیمتی 31.85 درصدی مواجه شده و در جایگاه نخست جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر بازدهی منفی قرار می گیرد. نکته جالب در خصوص روند قیمت سهام این مجموعه این است که "سیلام" از 24 دی ماه سال 92 تاکنون روند نزولی بدون وقفه ای را سپری می کند!!

در کنار آن شرکت های صنایع پتروشیمی گلستان، معدن مس تکنار، پتروشیمی اصفهان و صنایع نسوز توکا در ردیف های بعدی این جدول جای می گیرند.


خودرویی ها، نقد شونده ترین سهام در بورس

از نظر نقد شوندگی سهام شرکت ها نیز عنوان نخست رتبه نقد شوندگی به شرکت هایی همچون سایپا، زامیاد، قند ثابت خراسان، پارس خودرو و ماشین سازی اراک اعطا می شود و همچنین داد و ستد بیش از پنج میلیارد و 228 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 13 هزار و 15 میلیارد ریال را در بورس رقم زده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
حقوقیای دزد انقدر عرضه نکنین ما هنوز50درصد از اول سال تا حالا تو ضرریم.
ناشناس
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
دوست عزیز حد ضرر برای معاملاتتون حتما بذارید
سهامداران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
سلام
زامیاد مدتی است که مشخص نیست سود انباشته کجا میرود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
این حقوقیهای خزامیا خیلی وضعیت سهامشو خراب کردن
بورس نیوز به کجا باید شکایت کنیم؟؟؟
شما اگه امکانش دارین گزارش کنین
تا سهام میاد رشد کنه خرابش میکنن
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
آقا شما رو به پیر .به پیغمبر .بگین این حقوقیهای خزامیا دست از سر سهام برداره
داغون کرده سهام رو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
خزامیا را بیمه ایران به گند کشیده این بیمه ایران لجن کثیفی است