بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
در گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد:

اقدامات و دستاوردهای "حکشتی" در دوران پسابرجام

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک شرکت بین المللی به شمار می رود. چرا که حدود90 درصد از فعالیت های این مجموعه در سطح بین المللی و مابقی در سطح داخلی انجام می پذیرد و از این رو ناچار هستیم تا در سطح بین المللی خود را مطرح کنیم.
کد خبر : ۱۶۹۰۷۹
نویسنده :
جمشیدی

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن ناوگان گسترده به عنوان بزرگترین شرکت خدمات کشتیرانی خاورمیانه مطرح است که در 30 اردیبهشت ماه سال 87 وارد بورس شده است. این مجموعه فعال در گروه حمل و نقل از جمله شرکت هایی است که در دوران پسا برجام اقدامات موثری در راستای باز پس گیری موقعیت خود در عرصه بین المللی انجام داده و در مدت کوتاهی دستاوردهای مهمی را برای سهامداران "حکشتی" به ارمغان آورده است. از این رو در حاشیه بیست و چهارمین همایش ارگان های دریایی بورس نیوز به گفتگوی اختصاصی با محمد سعیدی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نشستیم که شرح آن را ذیل خبر مشاهده می کنید.

اقدامات "حکشتی" جهت ارتقاء جایگاه آن در عرصه بین المللی

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص راه اندازی خطوط جدید و برنامه های آتی "حکشتی" ابراز داشت: ایجاد شرکت های مشترک با شرکت های کشتیرانی دنیا یکی از این موارد به شمار می رود. در همین راستا در حال حاضر با یکی از مهمترین شرکت های کشتیرانی خارجی قراردادهای مشارکتی منعقد شده که در حال اجرایی شدن است.

محمد سعیدی ادامه داد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک شرکت بین المللی به شمار می رود. چرا که حدود90 درصد از فعالیت های این مجموعه در سطح بین المللی و مابقی در سطح داخلی انجام می پذیرد و از این رو ناچار هستیم تا در سطح بین المللی خود را مطرح کنیم. بر این اساس با توجه به اینکه شرایط اقتصادی دنیا ناپایدار است اغلب شرکت های کشتیرانی خارجی در حال همکاری مشترک با یکدیگر هستند و در این بازار رقابتی می بایست در سریع ترین زمان ممکن فعالیت ها و تجهیزات خود را توسعه دهیم تا در بازارهای بین المللی مطرح شویم. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که همکاران، در این مجموعه شبانه روز در حال تلاش هستند تا وضعیت قبل از اعمال تحریم ها در شرایط فعلی باز پس گرفته شود و در کنار آن به بازارهای خارجی جدیدی نیز دست یابیم.

ایجاد زنجیره حمل و نقل ترکیبی، اولویت اصلی "حکشتی"

وی در پاسخ به این سوال که این مجموعه با توجه به شرایط نامناسب حمل و نقل دریایی در سطح جهان و ورشکسته شدن برخی از شرکت های خارجی چه برنامه ای جهت جلوگیری از مواجهه با این شرایط در نظر دارد، گفت: این مجموعه طی یک سال گذشته اقدامات متعددی در این راستا انجام داده است که ایجاد زنجیره حمل و نقل ترکیبی یکی از این موارد به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به اینکه تمرکز اصلی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در حوزه دریایی است با این حال ایجاد زنجیره ترکیبی یکی از اولویت های کاری آن به شمار می رود و در کنار آن توسعه حمل و نقل ریلی را یکی از برنامه های اصلی خود قرار داده است. از این رو با توجه به اینکه یکی از مهمترین شرکت های حمل و نقل ترکیبی و ریلی در اختیار "حکشتی" است، ایجاد و توسعه زنجیره حمل و نقل ترکیبی و ریلی جزو اولویت اصلی آن قرار گرفته است.

از سوی دیگر حمل و نقل زمینی آبادان ملحق شده و در چارچوب حمل و نقل دریایی تعریف شده است و در حال حاضر تحت مدیریت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

سعیدی به سایر برنامه های این مجموعه فعال در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد سیستمی مجهز یکی دیگر از برنامه های اصلی "حکشتی" است تا بتوانیم با توجه به مزیت هایی که در منطقه، مرزهای خاکی و منطقه CIS در اختیار داریم با ایجاد زنجیره ارزش حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی مجموعه را کامل کنیم و در اختیار تاجران، تولید کنندگان و کارآفرینان قرار دهیم.

پر رنگ شدن نقش حوزه دریایی در توافقات خارجی دولت، خواسته اصلی فعالان صنعت

وی به لزوم حمایت های دولت از صنعت دریایی کشور به ویژه در زمینه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های حمل و نقل دریایی اشاره کرد و در این خصوص ابراز داشت: دولت در شرایط جدید دوران پسا برجام می تواند حمایت های متعددی از شرکت ها داشته باشد. البته از دولت انتظار کمک های نقدینگی نمی رود بلکه انتظار می رود تا تسهیلاتی فراهم شود تا نقش شرکت های مهمی که در کشور فعال هستند در توافقات دولت تعریف گردد. همانطور که کشورهای دیگر شرکت های خصوصی را در تجارت و تبادلات بازرگانی خود درگیر می کنند، از دولت فعلی انتظار می رود تا شرکت های خصوصی همچون کشتیرانی جمهوری اسلامی را که در عرصه جهانی مطرح است در همه مشارکت های منطقه ای و حتی بین المللی دخیل کنند تا بتوانیم کشورمان را به رشد و شکوفایی برسانیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر