بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر : ۱۶۹۱۰۵
در ادامه کمبود امکانات اطفاء حریق و عدم استاندارد سازی در جنوب شرق؛


خانه ای که با تاخیر آتش نشانان خاکستر شد/ 3 مجروح در مسکن مهر زاهدان+ تصاویر
نداشتن سیستم اطفاء حریق و تاخیر ماموران آتش نشانی عاملی برای هدر رفت وقت برای نجات ساکنان مجتمع ولایت مهر شهر شد بگونه ای که 3 نفر از اهالی بلوک 10 این مجتمع در دام آتش گرفتار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زاهدانه، صبح امروز مجتمع ولایت مهرشهر زاهدان شاهد آتش سوزی مهیبی بود، آتشی که به گفته اهالی دیرآمدن ماموران آتش نشانی و نداشتن سیستم اطفاء حریق ساختمان ها عاملی برای هدر رفت وقت برای نجات جان ساکنانش شد.
برخی از ساکنان مجتمع ولایت آموزش و پرورش در خصوص وقوع این حادثه به خبرنگار زاهدانه گفتند: این آتش سوزی خسارات زیادی به همراه داشته بگونه ای که 3 نفر از اهالی خانه که 2 کودک در بین آنها بوده در این آتش سوزی به دام افتادند که هنور زنده ماندن یا نماندن آنها مورد تایید قرار نگرفته است.
 

علی آصف مهر یکی از ساکنان مجتمع ولایت مهرشهر به خبرنگار زاهدانه می گوید: مرگ تنها برای همسایه رخ نمی دهد، اگر افراد فنی مهندسی سیستم اتفاء حریق را داخل آپارتمان ها نصب می کردند امروز شاهد چنین حادثه تلخی برای ساکنان این مجتمع نبودیم.
وی نداشتن راه پله اضطراری و عدم نصب سیستم اطفاء حریق را عاملی جهت بیشتر شدن شعله های آتش و در دام افتادن اهالی خانه در آتش عنوان می کند و می گوید: اگر این مجتمع هم همچون ساختمان های تاکسی رانی دارای شیلنگ آتش نشانی بود در کمتر از 5 دقیقه آتش خاموش می شد اما نداشتن شیلنگ آتش نشان از سویی و تاخیر 45 دقیقه ای ماموران آتش نشانی عامل دیگری در جهت طولانی شده و خاکستر شدن این خانه در آتش شد.



جهانتیغی از دیگر ساکنان این مجتمع با اشاره به بکار بردن مصالح غیراستاندارد در واحدهای این مجتمع به خبرنگار زاهدانه می گوید: حتی اگر سهل انگاری یک انسان عامل وقوع چنین حوادثی شود اما داشتن شیلنگ آتش نشانی در چنین مجتمع هایی از واجبات است زیرا سایه مرگ در کمین تک تک واحدهای موجود در مجتمع ولایت آموزش و پرورش و افراد ساکن در آن است تا اینبار قرعه را به نام یکی دیگر ورق بزند و افراد دیگری را طعمه آتش کند.



وی با اشاره به تاخیر آتش نشانی در این حادثه گفت: اگر استانداردها رعایت می شد امروز شاهد چنین حادثه ای نبودیم.
محمد ستوده« مدیر عامل تعاونی ناحیه یک آموزش و پرورش» در تماس تلفنی به خبرنگار زاهدانه می گوید: هیچکدام از ساختمان های این مجتمع دارای راه پله اضطراری نیست زیرا در نقشه ها چیزی از این موضوع عنوان نشده است.
وی بیان می کند: سیستم اطفاء حریق که در نقشه ها عنوان شده هنوز در ساختمان ها بکار گرفته نشده است.
ستوده در پاسخ به خبرنگار ما که چه کسی پاسخگوی این حادثه برای عدم نصب سیستم اطفاء حریق است، گفت: من نمی دانم؛ نصب سیستم های اطفاء حریق بستگی بکار پیمانکار دارد.
رضا بامری« رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن مهرمجتمع ولایت»هم به خبرنگارما می گوید: قریب به 2 سال است که مهلت قانونی بنده تمام شده شما از شرکت و مدیر عامل پیگیر و علت بکار نگرفتن سیستم ها را جویا شوید.
خبرنگار زاهدانه پیگیر علت این حادثه از رئیس آتش نشانی شهرستان زاهدان است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
اتش نشانی 45 دقیقه رسید رکورد زدید در همه چیز در دنیا نظام ناتوان