بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
یک هفته، یک نگاه

پیشتازی گروه خودرو

در جریان معاملات دومین هفته از مهر ماه جاری هیأت تجاری فرانسه و معاون صدراعظم آلمان به کشورمان سفر کردند و در پی آن مذاکراتی میان مدیران ارشد شرکت ایران خودرو و پژو سیتروئن انجام پذیرفت تا همکاری های مشترک میان این مجموعه خودروساز بیش از پیش به واقعیت نزدیک شود.
کد خبر : ۱۶۹۵۱۵
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته با روی خوش سهامداران و فعالان بازار سرمایه به گروه خودرو همراه شد و این گروه بواسطه مذاکرات و اقداماتی که در راستای عقد قرارداد همکاری مشترک با شرکت های خودروساز خارجی انجام داد بار دیگر مورد توجه سهامداران قرار گرفت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات دومین هفته از مهر ماه جاری هیأت تجاری فرانسه و معاون صدراعظم آلمان به کشورمان سفر کردند و در پی آن مذاکراتی میان مدیران ارشد شرکت ایران خودرو و پژو سیتروئن انجام پذیرفت تا همکاری های مشترک میان دو مجموعه خودروساز بیش از پیش به واقعیت نزدیک شود. در کنار آن در پی سفر معاون صدراعظم آلمان به ایران برخی از شنیده ها حاکی از مذاکرات میان مدیران صنعتی دو کشور جهت توسعه همکاری ها بود که عوامل مذکور سبب شد تا بار دیگر اقبال اهالی بازار سرمایه به سمت گروه خودرو پیش رود و این گروه در رشد قیمتی و جذب نقدینگی پیشتاز باشد.

در این شرایط، طی پنج شنبه هفته گذشته وعده مدیران گروه خودروسازی سایپا مبنی بر انعقاد قرارداد همکاری مشترک با شرکت پژو سیتروئن محقق گردید و در 15 مهر ماه جاری اجرای قرارداد مذکور به طور رسمی آغاز گردید.

علاوه بر این، در هفته گذشته شاهد بروز اتفاقاتی در سایر صنایع همچون پالایشی، قند و شکر، سیمان و کاغذ بودیم. به گونه ای که رشد بهای جهانی نفت، کاهش تخفیفات اعطایی تولید کنندگان سیمان، ابلاغ خبر افزایش قیمت جهانی کاغذ در کنار ابلاغ افزایش قیمت فروش شکر در بازارهای داخلی به میزان 236 تومان از سوی انجمن قند و شکر به شرکت های تولید کننده از جمله اخبار مثبتی بود که پیرامون گروه های مذکور منتشر شد و هر یک به نوبه خود بر روند معاملات سهام آن ها اثر گذار واقع شد.

بر اساس اطلاعات موجود، شاخص کل بورس طی معاملات هفته گذشته با افت 117 واحدی در کانال77 هزار واحدی ایستاد و بورس بازدهی منفی کمتر از یک درصدی را محقق ساخت.

از میان صنایع مختلف بورسی نیز، بیشترین بازدهی مثبت به میزان 12.5 درصد محاسبه می شود که توسط گروه محصولات چرمی رقم خورده است. بعد از آن گروه چاپ با تحقق بازدهی مثبت هفت درصدی و محصولات کاغذی با کسب بازدهی مثبت شش درصدی به ترتیب بیشترین بازدهی مثبت را رقم زدند.

در مقال اما، گروه قند و شکر بیشترین بازدهی منفی یعنی شش درصدی را بدست آورد و به عنوان کم بازده ترین گروه مطرح شد. علاوه بر این، گروه های استخراج نفت به جز اکتشاف، انبوه سازی و نیز استخراج ذغالسنگ هر یک با ثبت بازدهی منفی حدود چهار درصدی در این جایگاه قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در خصوص سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه شرکت های شیر پاستوریزه پگاه گلستان، پالایش نفت شیراز و شیمیایی سینا در ردیف های نخست جدول پر بازده ترین سهام قرار می گیرند.

پیشتازی گروه خودرو

این در حالی است که شرکت های فعال در گروه قند و شکر همچون "قجام"، "قچار"، "قپیرا"، "قهکمت"، "قصفها"، "قزوین" و "قلرست" جایگاه های نخست جدول کم بازده ترین سهام شرکت ها را به خود اختصاص دادند.

پیشتازی گروه خودرو

در پایان این گزارش می افزاید، در مجموع طی معاملات هفته گذشته بیش از هفت میلیارد و 360 میلیون سهم مورد داد و ستد قرار گرفت که این حجم معاملاتی ارزشی به مبلغ بیش از 20 هزار و 674 میلیارد ریال را در بازار سرمایه رقم زده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
United States
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
قیمت سه ماه اینده ایران خودر و خساپا بترتیب 1500 و1700 تومان خواهد بود با هم می بینیم
كلاه قرمزي
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
احمداقا، خواب ديدي خير باشد.
ناشناس
Germany
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
با این پیشتازی فعلا از عید تا حالا هنوز تو ضرر 40-50 درصدی توش هستیم.