بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
با رتبه بندی شرکت ها طی یک سال اخیر مشخص شد:

بانکی ها و پالایشی ها، شاگرد تنبل های فرابورس

امتیاز اطلاع رسانی ناشران بر اساس وضعیت اطلاع رسانی آنها از نظر قابلیت اتکا و به موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شده است و معیار به موقع بودن بر مبنای زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت در مقاطع تعیین شده مورد محابسه قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۶۹۵۵۸
نویسنده :
جمشیدی

کلیه شرکت های پذیرفته شده در فرابورس بر اساس امتیاز کسب شده از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی مناسب برای دوره 12 ماهه منتهی به 95.06.12 به همراه اطلاعات مقایسه ای دوره مذکور توسط اداره نظارت بر ناشران فرابورسی رتبه بندی و منتشر شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امتیاز اطلاع رسانی ناشران بر اساس وضعیت اطلاع رسانی آنها از نظر قابلیت اتکا و به موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شده است و معیار به موقع بودن بر مبنای زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت در مقاطع تعیین شده مورد محابسه قرار گرفته است. علاوه بر این، با توجه به اینکه شرکت های سرمایه گذاری ملزم به ارائه پیش بینی درآمد هر سهم نیستند، از این رو امتیاز مربوط به این شرکت ها بدون در نظر رفتن الزام پیش بینی سود هر سهم بررسی شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، در دوره دوازده ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری شرکت بهمن لیزینگ عنوان نخست از نظر به موقع بودن و قابلیت اتکا اطلاعات را از آن خود می سازد و در جایگاه اول جدول قرار می گیرد. بعد از آن شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد و شرکت پتروشیمی مارون در جایگاه سوم قرار می گیرد.

در کنار آن سه شرکت فعال در گروه ساختمانی همچون سرمایه گذاری مسکن پردیس، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه و سرمایه گذاری زاینده رود در ردیف های بعدی قرار می گیرند و نمادهایی همچون "اتکای"، "کپرور"، "قاسم" و "غمینو" جایگاه های بعدی را به خود اختصاص می دهند.

بانکی ها و پالایشی ها، شاگرد تنبل های فرابورس

این در حالی است که بانک ایران زمین از آخر اول شده و در انتهای جدول رتبه بندی شرکت های فرابورسی از نظر افشای اطلاعات و قابلیت اتکا آنها قرار گرفت، بعد از آن شرکت های پالایش نفت شیراز، بانک سرمایه، پالایش نفت لاوان و بانک گردشگری در جایگاه های دوم تا پنجم قرار گرفتند و بدین ترتیب می توان گفت طی یک سال اخیر منتهی به شهریور ماه امسال مجموعه های بانکی و پالایشی فعال در فرابورس تنبل ترین شرکت ها در ارسال اطلاعات بودند.

بانکی ها و پالایشی ها، شاگرد تنبل های فرابورس

توجه به این نکته حائز اهمیت است که درج عدد صفر در ستون مربوط به امتیاز قابلت اتکا، نشان دهنده تفاوت با اهمیت سود برآوردی با سود محقق شده در صورت های مالی عملکرد میاندوره ای است.

همچنین بعد از شرکت های مذکور می توان به مجموعه هایی همچون تولید برق عسلویه مپنا، بانک دی، تولید قند شیروان، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، ذوب آهن اصفهان و سیمان لار سبزوار اشاره کرد که در خصوص افشای اطلاعات و بموقع بودن آن عملکرد نامناسبی را از خود به نمایش گذاشتند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
فوری فوری یک خبر کاملا موثق و کاملا اطمینانی به زودی شبریز از 1500 تومان عبور خواهد کرد/
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
سلام.خدالعنت کندکسی که ماراتشویق به سرمایه گڌاری دربورس کرد.هرچه بی قانونی ورانت وخلاف وحق خوری است دربورس میباشد.کسی رسیدگی نمیکند.حقوق های کلان هئیت مدیره ها ومدیران وکارکنان بانک هامارابیچاره کرده است.نه بازرسی است ونه کنترلی.همه دهن بازکرده اندسهام داررابخورند.