بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
کد خبر : ۱۶۹۵۹۴
ترامپ: توافق هسته ای احمقانه ترین توافق است؛ با پول هایی که به ایران داده اید می توان کل محل مناظره را پُر کرد / بشار، روسیه و ایران در حال کشتن داعشی ها هستند / از سخنانم در مورد زنان شرمسارم اما این صحبت ها از جنس صحبت هایی است که در «رختکن» انجام می شود / بیل کلینتون چندین پرونده آزار و مزاحمت جنسی دارد / کلینتون: اگر روسها بخواهند مثل ماجرای توافق ایران با آنها سر سوریه مذاکره می کنم
به نقل از «انتخاب»، از نکات تامل برانگیر این مناظره عدم دست دادن ترامپ و کلینتون در آغاز برنامه بود که در تاریخ سیاسی امریکا بی سابقه به نظر می رسد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در این مناظره گفت که سیاست اوباما و کلینتون درباره مبارزه با داعش را قبول ندارد. او گفت: من اسد را دوست ندارم اما ببینید الان بشار اسد، روسیه و ایران در حال کشتن داعشی ها هستند.

وی با اشاره به توافق هسته ای گفت: هیلاری کلینتون در توافق هسته‌ای ایران دخیل بوده، این توافق احمقانه‌ترین توافق در تاریخ توافق‌ها است. هر کاری کلینتون در سیاست خارجی کرده غلط بوده. پول نقدی که به ایران داده اید این کشور را قدرتمند و ثروتمند کرده است. انقدر زیاد است که کل این محل مناظره را می توان با این پول ها پر کرد.

او در بخشی از سخنانش، سخنان مایک پنس، معاون پیشنهادی خود را رد کرد و گفت او حتی مدافع حمله نظامی در سوریه است.

در مقابل، هیلاری کلینتون وضعیت در سوریه فاجعه بار است و هر روزی که می گذرد در نتیجه همکاری اسد با ایرانی ها در زمین و روسیه در هوا فاجعه بدتر می شود. بهانه آنها حذف شورشیان است و به این ترتیب قصد دارند حلب را از بین ببرند.

کلینتون درباره برنامه خود گفت، من الان بخواهم اقدام کنم، یک منطقه پرواز ممنوع ایجاد می کنم و به روسیه فشار می آورم که به پای مذاکره باز گردد.

او افزود: اگر روسها بخواهند مثل ماجرای توافق ایران یا کاهش ذخیره ارزی با آنها مذاکره می کنم.

کلینتون همچنین گفت موافق استفاده نیروی نظامی در سوریه نیست و گفت تنها کاری که ما می توانیم بکنیم این است که در منطقه حضور داشته باشیم.

یکی از حضار پرسید یک ویژگی مثبت درباره دیگر نامزد نام ببرید.

هیلاری کلینتون در پاسخ گفت: من به فرزندان ترامپ احترام می گذارم چرا که فعال هستند و موفق. فرزندان اینده ما هستند.

ترامپ گفت: تشکر می کنم اظهارات هیلاری کلینتون در خصوص فرزندانم البته نمی دانم چیز یکه گفت تعریف بود یا نه ولی من به حساب تعریف می گذارم. اما ویژگی خوب هیلاری کلینتون این است که مبارزی خستگی ناپذیر است و هرگز کار را رها نمی کند. هرچند با او موافق نیستم.

مجری در خصوص نوار منتشر شده پرسید و گفت آیا فکر می کنید، الگوی مناسبی باشید.

دونالد ترامپ پاسخ داد، من از این نوار ویدیویی پوزش خواسته ام از خانواده ام و از آمریکایی ها. اما این از جنس صحبت‌هایی بود که در اتاق رختکن انجام می‌شود. ولی ما اکنون با مشکلات بیشتری چون داعش روبه رویی هستیم.

بعد از اصرار مجری برنامه، ترامپ بار دیگر تاکید کرد از این اظهارات شرمسار است اما هدف او برگرداندن بزرگی آمریکا است.

در بخش دیگری از این مناظره ترامپ گفت بیل کلینتون چندین پرونده آزار و مزاحمت جنسی برای زنان دارد. ترامپ گفت چهارنفر از این زنان در اتاق مناظره است.

ترامپ در ادامه به بحث جنجالی ایمیل ها اشاره کرد و گفت: متنفرم از اینکه این را بگویم اما اگر پیروز شوم یک دادستان ویژه برای رسیدگی به ایمیل‌های هیلاری کلینتون تعیین می کنم.

ترامپ در پاسخ به سخنان کلینتون در رد اظهاراتش، گفت: تو باید بابت ایمیل‌ها به زندان می‌افتادی.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
بورس نیوز ما به کدام یکی رای بدهیم بهتره به نظر شما..ازریئس جمهورکشورمملکت خودمان این قدر مناظره ندیدیم .که از انتخاب ریئس جمهور امریکا می بینیم فعلا به اقتصادبیمار خودمان برسیم بهتره که مناظره دوتا میمون و بوزینه مو قرمزی را ببینیم........؟؟؟؟؟؟؟؟؟