بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر : ۱۶۹۶۱۴
 با گذشت ۱۹ روز از بازگشايي مدارس همچنان در انحصار چيني ها/ مسئولان در خواب ناز و جولان لوازم التحرير خارجي و غربي در بازار 

بازار نوشت افزار ايران؛ در سايه غفلت و عدم نظارت مسئولان دولت روحاني با گذشت 19 روز از بازگشايي مدارس همچنان در انحصار چيني هاست و درواقع ستاره های چینی همچنان در آسمان لوازم التحریر ایران می درخشند و اسطوره‌ های تقلبی روی نوشت ‌افزار ایرانی جا خوش کرده و نوشت‌افزارهاي خارجي با طعم تجمل و تصاوير مستهجن برروي ويترين مغازه ها خودنمايي مي كند.

به گزارشتفتان ما،هميشه مرغ همسايه براي ما غاز است و در افسانه ها و داستانهاي تاريخي از قصه هاي ليلي و مجنون گرفته تا دلاورمردي هاي كاوه آهنگر و ساير حوادث تاريخي داشته ايم ولي همواره قهرمانان ديگيري تيتر يك تخيلات و نوشت افزارهاي ايراني بوده اند.

في الواقع بعد از گذشت حدود 19 روز از ماه مهر و فصل بازگشايي مدارس اما همچنان بازار نوشت افزار و لوازم التحرير شهرستان خاش در انحصار چيني ها و خارجي هاست و اثري از لوازم التحرير ايراني و داخلي نيست و اين نشان از ضعف نظارتي مسئولان دارد كه همچنان لوازم التحرير خارجي در بازار جولان مي دهد و مسئولان در خواب ناز هستند.

با اين تفاسير اگر سري به ويترين هاي نوشت افزارها بزنيد خواهيد ديد كه اين ديجي مونهاي ژاپني يا همان جونز و جولي هستند كه با لبخند بچه ها را جذب مي كند و نه سارا و داراي ايراني كه ديگر حتي فروشندگان ايراني نيز آن ها را پشت ويترين ها نمي گذارند.

براساس نظريه كارشناسان حدود 85 درصد از بازار نوشت افزار ايران در تصرف خارجي ها است و آنها هستند كه با تصاوير جومونگ و سوسانو و باربی و بن تن و بتمن و مرد عنکبوتی و كيتي در اين ميدان يكه تازي ميكنند و براي نوشت افزار هاي ايراني سارا و دار حتي در مسير راه ترمز نمي گيرند!

علي اي حال بازاري كه زماني پر از برندهاي توليدداخل بود ولي اكنون با وجود تنول نوشت افزار ديگر اثري از مداد پارس، سوسمار و شمشيرنشان در نوشت افزارهاي بازار خاش نيست و جايشان لوازم التحرير خارجي آمده كه حتي نام هاي ناشناخته اي دارند كه هجي كردن واژه هاي انگليسي شان نيز آسان نيست و تصاويري كه براي دختران ايراني اصلاً مناسب و در شان و شخصيتشان نيست...

پاي صحبت برخي از اهل اين صنف كه مي نشيني همه اين حرف را مي گويند"باور غلطی که کیفیت کالای خارجی خوب استبر فرهنگ جامعه غالب شده است."

بهتر است در زماني كه تحريم اقتصادي هستيم از توليد ملي و ايراني استفاده كنيم و آن را تقويت كنيم و بنا به شعار سال"اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل" و تاكيدات رهبر انقلاب جهت به گردش درآوردن چرخه اقتصادي كشور اين بيانات و شعاررا سرلوحه كارمان قرار دهيم و حتي شاهد هستیم این شعار در سربرگ‌های وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و حتی خانه ملت درج شده است همان برگ‌های کاغذی که کاغذش وارداتی است.

رونق لوازم التحرير خارجي و غربي در بازار شهرستان خاش واكنش هاي بسياري از سوي خانواده ها و نهادهاي انقلابي به همراه داشته است.

شاید هنوز فرهنگ خرید لوازم ملی در بین ملی نهادینه نشده پس اگر مردم ما بدانند که فقط با خرید یک خودکار ایرانی چقدر می توانند به اقتصاد ملی ایران کمک کنند و با این کار چند هزار جوان ایرانی مشغول کار می شوند حتما از تولیدات داخلی حمایت می کنند و با اینکار از خروج 60 میلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری می کنند.

* نوشت افزارهاي خارجي يك ضعف بزرگ فرهنگي است

رئیس اصناف شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگارمابا اظهارتاسف از ورود نوشت افزارهایی با رواج عقاید غربی، اظهار كرد: فرزندان ما با شخصیت های هالیودی بیشتر از شخصیت های ملی خود همچون آرش و رستم آشنا هستند و این یک ضعف بزرگ فرهنگی ماست که غرب اینگونه توانسته در شکل گیری شخصیت دانش آموزانمان نقش آفرینی کند.

نوراحمد هاشمزهي با بيان اينكه تيم هاي نظارتي در اين راستا تشكيل شده است، تصريح كرد: نظارت بر روي نوشت افزارها به صورت قاطعانه صورت ميگيرد اما چون قيمت نوشت افزارهاي خارجي ارزان تر از نوشت افزار ايراني است فروشنده مجبور است اين نوشت افزارهاي خارجي را بياورد تا زودتر فروش برود.

وی گفت: من بر این باور هستم که اگر نوشت افزارهایی با شخصیت شهدای 8 سال دفاع مقدس و شعرهای فردوسی و شاهنامه به بازار عرضه شوند این امر با استقبال خوبی از طرف والدین و حتی خود دانش آموزان مواجه خواهد شد.

* مسئولین در برابر هجمه زیاد غرب هیچگونه حمایتی از تولید کنندگان داخلی نکرده اند

هاشمزهي خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسئولین ما در برابر هجمه زیاد غرب در قبضه کردن بازارنوشت افزار ما هیچ گونه تلاش و حمایتی از تولید کنندگان داخلی نکرده اند و وقتی غرب به نقش آفرینی الگویی برای فرزندانمان می پردازد خودشان آن الگو را در رسانه جمعی تبلیغ می کنند. پس این مسئولین هستند که می توانند با طراحی طرح های جذاب ملی اسلامی دانش آموزان را با الگوهای انقلابی آشنا کنند وبا این کار بین فرهنگ اسلامی خود وشخصیت های غربی فاصله بیندارند.

وی گفت: در کشور ما طراحان جوان بسیاری هستند که با به کارگیری ذوق و خلاقیت می توانند نمادهای زیبایی را از این مرز و بوم برای نوشت افزار ما طراحی کنند اما فقط نیاز به حمایت دارند.

هاشمزهي با تاکید براینکه برای فرهنگ سازی خرید و حمایت ملی باید رسانه های جمعی روی کار بیایند، اظهار كرد: متاسفانه ما کارکتر محبوب در بین بچه ها بسیار کم داریم ولی با این حال نمونه هایی مانند شکرستان و کلاه قرمزی که برنامه بسیار جذابی هستند می تواند در بین دانش آموزان با استقبال خوبی همراه باشد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر