بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر : ۱۶۹۶۵۷

فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با افزایش آیفکس، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ در جریان بازار امروز دوشنبه 19 مهرماه تعداد 240 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 11 هزار و 307 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس معامله شد که نسبت به روز گذشته با رشد این متغیرها همراه بود.

در جریان بازار همچنین شاخص کل فرابورس پس از افتی نسبی در ساعات ابتدایی معاملات با رشد بیش از 5 واحدی مواجه و تا ارتفاع 823 واحدی افزایش یافت. ارزش بازار نیز به رقم 981 هزار و 727 میلیارد ریال رسید.

مهمترین رخداد امروز فرابورس ایران، آغاز و اتمام پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم به ارزش 10 هزار میلیارد ریال است. با آنکه پذیره‌نویسی این اوراق از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده 27 مهرماه فرصت داشت، اما در همان روز نخست پذیره‌نویسی با استقبال خریداران پایان یافت.

از سوی دیگر اسناد خزانه اسلامی مرحله سوم نیز که سررسید آن چهارشنبه 21 مهرماه بود، با اقدام دولت تسویه این اوراق پیش از تعطیلات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری آغاز شد تا دارندگان این اسناد زودتر از موعد وجه اسمی "اخزا3" را دریافت کنند.

امروز در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نزدیک به 170 میلیون سهم به ارزش 574 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که نماد شرکت ریل پردازسیر با بیشترین حجم و نماد ذوب‌آهن با بالاترین ارزش معاملات روبه‌رو شد.

در حالی نمادهای "شلیا"، "قچار" و "فزرین" با بالاترین رشد قیمتی در جریان بازار امروز روبه‌رو شدند که نمادهای "حخزر"، "سدبیر"، "ثعمرا" و "بالاس" بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند.

همچنین نمادهای "زاگرس"، "شتران" و "دماوند" بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس به جا گذاشتنه و نماد "حخزر" بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر موجب شد.

نماد شرکت‌های آتیه داده پرداز و دامداری تلیسه نمونه نیز به‌عنوان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی فرابورس، با رشد قیمت‌ مواجه و بیش از 2 درصد رشد کردند.

نگاهی به معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد در ادامه روند کم‌نوسان این اوراق، امروز هر ورقه تسه بین 848 تا 877 هزار ریال معامله شده که اغلب اوراق البته افت قیمتی را شاهد بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر