بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر : ۱۶۹۸۱۴

ارزش معاملات فرابورس ایران روز جاری به بیش از 4 هزار و 75 میلیارد ریال رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز در داوستدهای صورت گرفته در فرابورس ایران تعداد 252.5 میلیون ورقه در 29 هزار و 293 دفعه در بازارها مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن بیش از 4 هزار و 75 میلیارد ریال بود.

بخش مهمی از ارزش معاملات در روز جاری به بازار اوراق با درآمد ثابت اختصاص داشت به طوری که در پی نقل و انتقال 3.3 میلیون ورقه ارزش معاملات در این بازار به 3 هزار و 327 میلیارد ریال رسید که سهم بیش از 80 درصدی از ارزش کل معاملات فرابورس را به خود اختصاص می‌داد.

در این بازار اوراق مشارکت لیزینگ امید با سود 18 درصد به تعداد یک میلیون ورقه به ارزش یکهزار میلیارد ریال پذیره‌نویسی شد. اسناد خزانه اسلامی مراحل چهارم تا هشتم نیز به ارزش 211 میلیارد ریال در بازار مورد مبادله قرار گرفت.

در بازار سهام فرابورس ایران شامل بازارهای اول، دوم و پایه، ارزش معاملات به بیش از رقم 546 میلیارد ریال رسید. نماد معاملاتی شرکت ریل پرداز سیر بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را با دادوستد 67.5 میلیون سهم به ارزش 96 میلیارد ریال تجربه کرد. پس از این نماد، نماد معاملاتی شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با نقل و انتقال 15.7 میلیون سهم به ارزش 45 میلیارد ریال در رده بعدی قرار گرفت.

در میان نمادهای فرابورسی امروز سمایه، گوهران و اپرداز با بیشترین رشد قیمتی و نمادهای ثپردیس، دبالک و قچار با بالاترین ریزش قیمتی روبه‌رو شدند. همچنین نمادهای شتران، ذوب و میدکو به‌عنوان نمادهایی روی تابلو نقش بستند که بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس تا سقف حداکثر 1.6 واحد گذاشتند. به این ترتیب آیفکس در پایان بازار با افت 3.4 واحدی به ارتفاع 822 واحدی تنزل کرد.

بررسی معاملات انجام شده در اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد به غیر از اوراق تسه برخی ماه‌ها، اغلب اوراق مورد مبادله در این بازار شاهد افت قیمت بودند به‌طوری که در پایان معاملات، هر ورقه تسه در محدوده قیمتی 845 تا 873 هزار ریال دست به دست شد.

در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با بیشترین حجم و صندوق اعتماد آفرین پارسیان با بیشترین ارزش معاملات روبه‌رو شدند. در مجموع حجم و ارزش معاملات ETFها امروز به دادوستد 3.7 میلیون ورقه به ارزش 41.8 میلیارد ریال رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر