بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
تا پایان شهریور ماه سال جاری:

سهام شناور آزاد شرکت های فرابورسی بررسی شد

سهام شناور اعلام شده با احتساب ضریب شناوری برای کلیه شرکت ها بجز شرکت های تازه وارد بورس طی دوره متناسب با روز عرضه تا آخر دوره، از تاریخ اول مهر ماه سال 94 تا پایان شهریور ماه سال 95 در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۶۹۸۷۸
نویسنده :
جمشیدی

اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سهام شناور آزاد شرکت های پذیرفته در فرابورس تا تاریخ 31 شهریور ماه سال جاری را بررسی و روی سامانه کدال منتشر کرد. به طوریکه طی گزارش مذکور نقد شوندگی 81 مجموعه فعال در این بازار مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، سهام شناور اعلام شده با احتساب ضریب شناوری برای کلیه شرکت ها بجز شرکت های تازه وارد بورس طی دوره متناسب با روز عرضه تا آخر دوره، از تاریخ اول مهر ماه سال 94 تا پایان شهریور ماه سال 95 در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سیمان لار سبزوار بیشترین درصد سهام شناور را از میان شرکت های فرابورسی در اختیار دارد و این مجموعه با برخورداری از سهام شناور 93 درصدی صدرنشین جدول رتبه بندی شرکت ها از این نظر می شود.

بعد از آن شرکت فولاد آلیاژی یزد در ردیف دوم می نشیند. چرا که بیش از 77 درصد از سهام مجموعه مذکور در بازار سرمایه مورد داد و ستد قرار می گیرد و ردیف سوم نیز به شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در نماد "سدبیر" اختصاص می یابد.

سهام شناور آزاد شرکت های فرابورسی بررسی شد

علاوه بر این، شرکت های سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، مواد ویژه لیا، صنعتی معدنی شمال شرق، بانک دی و بانک حکمت ایرانیان از جمله مجموعه هایی هستند که سهام شناور آنها بین 50 تا 75 درصد محاسبه می شود.

همچنین 53 شرکت نیز سهام شناور بین 10 تا 50 درصدی را در اختیار دارند و در مقابل 25 شرکت از سهام شناور کمتر از 10 درصدی برخوردارند که از جمله آنها می توان بانک ایران زمین، پتروشیمی مارون، نفت پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، تولید برق دماوند اشاره کرد.سهام شناور آزاد شرکت های فرابورسی بررسی شد


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر