بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
در پی پیگیری های مکرر پرسش های سهامداران

بورس نیوز در بلک لیست ایران ارقام

سهام این مجموعه که از تاریخ 23 شهریور ماه بعد از رشد قابل توجه و بیش از 40 درصدی قیمت سهامشان متوقف شده، طی چند روز گذشته با شایعاتی مبنی بر شرکت کردن "مرقام" در مناقصه بزرگ صندوق های فروشگاهی که تأثیر قابل اهمیتی بر سودآوری آن دارد، همراه شده است.
کد خبر : ۱۶۹۸۸۶
نویسنده :
یارمحمدی

این روزها بازار شایعات داغ است و شایعات شرکت هایی که از شفافیت کمتری برخوردارند و پنهان کاری بیشتری دارند، داغ تر! بورس نیوز نیز به عنوان یک رسانه همواره به دنبال اهداف اصلی خود، رسیدگی به شکایات و نقطه نظرات سهامداران و فعالان بازار سرمایه، پیگیری های لازم را انجام می دهد، نمونه ای از این پیگیری ها را می توان در میان گزارش هایی جست و جو کرد که به طور مثال گزارش هاي متعددي در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان یا موضوع پدیده شاندیز تهیه و تنظیم شد و اين پيگيري ها بعد از مدتی به ثمر نشست.

به گزارش بورس نیوز، بارها در رابطه با مشكلات و بحث هایی كه در برخي مجموعه ها همچون پدیده شاندیز، صندوق ذخیره فرهنگیان یا موارد مشابه دیگر وجود داشت و خوانندگان از ما تقاضا داشته اند، طبق رسالت اصلی مان پیگیری های لازم را انجام و گزارش تهیه و مصاحبه هایی ترتیب داده ایم تا صدای مردم را به گوش مسئولین مربوطه برسانیم.

همانطور که عنوان شد یکی از این موارد صندوق ذخیره فرهنگیان است که بعد از تنظیم گزارش و گردآوری مدارک و درج خبر، جوابیه ای از طرف این مجموعه به تحریریه بورس نیوز ارسال شد. اما ماه ها پس از پيگيري هاي ما، در حال حاضر مجلس شواری اسلامی طرح تحقیق و تفحص در این صندوق را تصویب کرده و از طرف مسئولین مربوطه نیز با این رسانه تماس هایی جهت ارسال مدارک و مستندات لازم جهت پیگیری مراجع بالاتر گرفته اند.

بر اساس این گزارش، هر چند که در برخی موارد در کوتاه مدت چنین مباحثی به نتیجه نرسیده اما بعد از گذشت مدتی همانطور که می دانید شاهد به ثمر نشستن پیگیری های بورس نیوز هستیم. اینبار نیز در بازار سرمایه و در شرکت ایران ارقام شاهد اتفاقاتی قابل اهمیت هستیم که حقوق صاحبان سهام این مجموعه را تحت تأثیر خود قرار داده است. در همین ارتباط با وجود پیگیری های مکرر خبرنگار ما شایعات پیرامون این مجموعه نه تنها تأیید یا تکذیب نشده اند، بلکه مدیران این مجموعه غیر شفاف ضمن اعلام این صحبت که بورس نیوز در بلک لیست شرکت ایران ارقام قرار دارد، از پاسخ به سوالات ما امتناع کردند و درخواست های بورس نیوز مبنی بر شفاف سازی این اخبار و شایعات بی ثمر ماند.

این موضوع در حالی است که حتی شخص اول یک کشور نیز رسانه ای خاص را در بلک لیست خود قرار نمی دهد تا به سوالات خبرنگار آن رسانه پاسخ ندهد، اما مسئولین ایران ارقام با اعلام این امر در رابطه با بورس نیوز، از ارائه شفاف سازی لازم در مقابل سوالات خبرنگار این رسانه سر باز زدند.

داستان شرکت ایران ارقام از این قرار است که سهام این مجموعه که از تاریخ 23 شهریور ماه بعد از رشد قابل توجه و بیش از 40 درصدی قیمت متوقف شده، طی چند روز گذشته با شایعاتی مبنی بر شرکت کردن "مرقام" در مناقصه بزرگ صندوق های فروشگاهی که تأثیر قابل اهمیتی بر سودآوری آن دارد، همراه شده است.

همانطور که در گزارشی مفصل، به آخرین اطلاعیه منتشر شده مدیرعامل شرکت ایران ارقام پرداختیم، این مجموعه علی رغم تغییرات مهم قیمتی فضای مورد انتظار فعالیت های آتی شرکت را ابهام آلود و نامشخص ارائه کرده، به طوریکه انتشار این شفاف سازی به متن مرثیه سرایی شباهت بیشتری دارد، چرا که در بند اول این گزارش، شرکت از نبود برنامه برای فعالیت در زمینه صندوق های فروشگاهی خبر داده و بند دوم را به عدم امضای قرارداد جدید و ابهام در خصوص برآوردهای احتمالی برای انعقاد قراردادهای جدید با شرکت آمریکایی NCR اختصاص داده است.

این شفاف سازی، یا بهتر است بگوییم مرثیه سرایی! در حالی از طرف مدیران مجموعه روی سامانه کدال قرار گرفت که شایعات پیرامون این بحث همچنان برای ایران ارقام مطرح می باشد. حال سوالی که ذهن اغلب فعالان بازار سرمایه را به خود مشغول کرده آن است که چرا مدیران مجموعه اتفاقات داخلی شرکت را منفی نمایش داده اند؟ و بعد از رشد قیمت سهام و توقف نماد معاملاتی آن ، طی یک ماه اخیر چه اتفاقی درون مجموعه رخ داده که شایعات مذکور در رابطه با آن مطرح شده است؟ از طرفی طی هفته گذشته سهامداران "مرقام" در محل این شرکت تجمع و تحصن کردند و بعد از این امر گویا این مجموعه تحت فشاری که از طرف سهامداران به آنها وارد شده، ناچار شدند تا اعلام کنند که در این مناقصه و پروژه ملی شرکت کرده اند. اما آنچه که به نظر می رسد شرکت کردن در این برنامه امری کاملاً ظاهری می باشد.

از انتشار شایعات و مقایسه آن با واقعیات تنها به این نتیجه می توان رسید که این عملکرد تنها بازی کردن و به سخره گرفتن اصل مهم شفافیت اطلاعات بازار سرمایه می باشد. از طرفی تولید و طراحی صندوق های فروشگاهی یکی از فعالیت های اصلی ایران ارقام می باشد، با این وجود چرا باید مدیران مجموعه از شرکت در این پروژه ملی امتناع کنند؟ مگر نه این است هدف یک مدیریت موفق کسب سودآوری بیشتر و افزایش ارزش حقوق صاحبان سهام است؟ حال با این توصیفات گویا مدیران و مسئولین شرکت ایران ارقام رفتاری را در پیش گرفته اند که نشان از بی اهمیت بودن این هدف برای آنها دارد.

در پایان از مقام ناظر تقاضا می گردد، نسبت به اقدامات و فعالیت های مدیران مجموعه ایران ارقام در انتظار گزارش ها و شفاف سازی ها به آن سازمان و تناقضات احتمالی به وجود آمده، حداکثر حساسیت خود را به کار برند تا حقوق سهامداران این مجموعه حفظ گردد. همچنین در این راستا اگر خوانندگان بورس نیوز اطلاعات بیشتری را نه تنها در رابطه با "مرقام" بلکه دیگر شرکت های فعال در این بازار، در اختیار ما قرار دهند، طبق رسالت خبری خود پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد تا همچون تجربیات گذشته که در این گزارش نیز به آنها اشاره شده، شاهد به نتیجه رسیدن آن ها هر چند در میان مدت، باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
احتمالا دیدن سود صندوق فروشگاهی خیلی بالا هست گفتن چرا به اسم شرکت با این همه سهامدار شرکت کنیم .خودمونو مثلا کنار میکشیم و با یه اسم دیگه وارد میشیم و یا باشرکت نکردن تو مناقصه یه فرصت به طرف دیگه که قبلا با اون هماهنگ شده میدیم و یه درصدسود قابل توجهی به مدیران مرقام برسه از طرف برنده چون هیچ دلیلی به جز موارد بالا وجود نداره .رانت وفساد بیداد میکنه و مسئولین گاهی شخصی تو ناکجاآباد رو محاکمه میکنن که بگن ما هستیم . من الله التوفیق
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
آقا لطفن یه گزارشی هم از شرکتهایی که سود پرداختی مصوب مجمعشون رو بعد بیشتر از 8ماه نمیدن تهیه کنید. چون با شکایت هم دستمون به جایی نمیرسه. جالبه که تو جوابیه شکایت من از ثپردیس سازمان نوشته که بدلیل عدم پاسخگویی مدیران شرکت شکایت شما بررسیش تموم شده!!! اگه میخایین باید بیایین تهران سازمان ،حضوری شکایتتونو مطرح کنین تا ما یه جلسه با نماینده ی اون شرکت بزاریم تا ببینیم اونا چه گلی بسر شما میزنن!!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
درود بر شما

بالاخره یکی پیدا میشه یقه این مدیران مرقام رو بگیره؟

هر کاری که دلشون بخواد و صلاح بدونن انجام میدن بعد بقیه رو متهم می کنن.

شرکت اگه وظیفه اصلی خودش رو انجام نده پس قراره چیکار کنه؟!!!!

بورس نیوز ممنون
سید علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
سلام .
یکی به داد سهامدارای مداران برسه .
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
من يكي از مديران ايران ارقام هستم . با توجه به شرايط موجود توليد صندوق براي مرقام سودآور نيست .
ابراهیم
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
جناب مدیر ، می توانید بفرمائید اگر تولید صندوق فروشگاهی که یکی از اصلی ترین فعالیت های تعریف شده برای شرکت ایران ارقام است به صرفه نیست ، چه فعالیتی در آن شرکت به صرفه است ؟
چگونه است که شرکت های دیگر حتی شرکتی که فیلد کاری آ« ساخت کنتور است برای این صندوق ها و تولید آن به صرفه است و اعلام آمادگی می کنند اما مدیران محترم مرقامکه با سرمایه ما سهامداران در این شرکت حاضر هستند بدون احساس مسئولیت اعلام می کنند به صرفه نیست ؟
مدیر محترم ، اگر این تولید که فیلد اصلی شرکت است به صرفه نیست به نظر شما چه فعالیتی در صرفه ایران ارقام است که سود مناسب برای سهامداران به همراه داشته باشد؟
اطمینان داشته باشید سهامداران مرقام تا احقاق حقوق خود از پیگیری این موضوع کوتاه نخواهند آمد
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
بسمه تعالی
جمعی از سهامداران سابق شرکت ایران ارقام

حضور محترم جناب آقا دکتر شاپور محمدی
ریاست سازمان بورس اوراق بهادار

با سلام و احترام
همانگونه که مستحضر هستید در روزهای اخیر تجمع سهامداران شرکت ایران ارقام درب شرکت و تهدید و ارعاب مدیران شرکت به تحریک برخی افراد سفته باز حرفه ای بازار سهام (امثال ح ا م – ک خ- م س- و...) که با جوسازهای خود باعث افزایش قیمت سهام شرکت ایران ارقام شده اند (ظرف مدت کمتر از 5 ماه قیمت سهام از 2700 ریال به بیش از 6600 ریال شده اند) موجب شده است تا علیرغم شفافسازی های پیاپی شرکت (1/3/95 و 28/5/95) مبنی بر عدم برنامه جدید برای فعالیت در زمینه صندوق های فروشگاهی، مدیران شرکت به ناگزیر در روز آخر در مناقصه شرکت نماید. این امر موجب شده است تا ما سهامداران سابق به خاطر این اقدام غیرحرفه ای متضرر شده و گروه سفته بازان بازار سرمایه با اعمال فشار به خواسته های ناحق خود نزدیک تر شوند. لذا از آن مقام محترم تقاضا دارد تا ترتیبی اتخاذ شود تا زمینه های فساد و جریان های پولی مشکوک که باعث افزایش قیمت سهام شرکتهایی همچون مرقام شده است برای همیشه ریشه کن شود. مضافا اینکه تهدید و ارعاب مدیران از طریق تجمع های اعتراضی که در راستای منافع عده ای خاص ترتیب داده می شود در آینده بدل به عرف نگردد که بس رویه خطرناک خواهد بود.

با تشکر و احترام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
سلام این شرکت باید هزاران کار انجاو می داد وبیشرفت می کرد منتهی الان این شرکت شده است محلی برای مدیران بی لیاقت وبی انکیزه که فقط مدرک بولی ورانتی کرفتن وکوجکترین سوادی هم ندارند حتی بلد نیستند مانند یک ادم منظقی حرف به زنند جنین مدیران وشرکتها را با ید تکان حسابی به خورند تا شبیه لکن سازان داخلی نهشوند
ایران ارقام قدیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
باسلام
بنده از کارمندان سابق شرکت بودم زمانی شرکت با کارکنان با سابقه و مجرب که همه تعلیم دیده شرکت NCR بودند اداره میشد و مدیر عامل وقت که خود از بین کارکنان بوده و تا درجه مدیرعاملی رسیده بود اما متاسفانه زمانی که میرزازاده وارد شرکت شد و باند خود را وارد شرکت کرد یک به یک کارکنان قدیمی و با تجربه شرکت منفک شده و متاسفانه افراد نالایق و غیر حرفه ای وارد شرکت شدند. استارت بهم خوردن نظم شرکت از همان زمان کلید خورده و تاکنون نیز ادامه دارد. علاوه بر از دست رفتن مشتریان اصلی از جمله بانک ملت سود کلانی به جیب رقیب (شرکت تازه تاسیس )وارد شد که مسبب آن همین شخص می باشد حال با رفتن ایشان سکان شرکت قدیمی به دست فرد دیگری افتاده که او نیز همچون دیگران با اوردن مدیران سعی در ایجاد ساختاری جدید دارد واقعا تنها واژه مناسب حال کنونی ایران ارقام رد "تاسف" است تاسف برای شرکتی که حدوداً 50-60 سال در صنعت IT کشور قدمت دارد و حال به چه روزی افتاده و به دست چه کسانی اداره میشود وای به حال 700 نفر پرسنل شرکت و خانواده آنها.