بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
همزمان با لغو تحریم ها و بازگشت ناوگان ملی به بازارهای جهانی، رکود بی سابقه ای حوزه حمل و نقل دریایی در بعد بین الملل را فراگرفته بود بر همین اساس بازپسگیری سهم بازار برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی امری دور از دسترس تلقی می شد.
کد خبر : ۱۶۹۹۳۷
نویسنده :
قاسمی -ارسالی

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همزمان با زیان های هنگفت شرکت های بین المللی در حوزه حمل و نقل دریایی سال سود دهی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، همزمان با لغو تحریم ها و بازگشت ناوگان ملی به بازارهای جهانی، رکود بی سابقه ای حوزه حمل و نقل دریایی در بعد بین الملل را فراگرفته بود بر همین اساس بازپسگیری سهم بازار برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی امری دور از دسترس تلقی می شد.

همچنین نگاهی گذرا به روند کاری شرکت های بزرگ جهانی نشان می دهد که سالی که گذشت (2015-2016) سال اسف باری برای لاینر های بین المللی بود تا جایی که شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک به عنوان بزرگترین خط کانتینری جهان 111 میلیون دلار ضرر را نشان داد و از شرکت CGM فرانسه به عنوان سومین لاینر جهانی زیان 700 میلیون دلاری مخابره میشد .

اما این تمام بحران در حمل و نقل دریایی جهان نبود و جایی شرایط بغرنج بازار بین الملل خود را نمایان ساخت که شرکت هانجین کره جنوبی رسما اعلام ورشکستگی کرد .

بر همین اساس هنگامی که ابتدای هفته جاری صورت های مالی شرکت کشتیرانی برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه بر روی کدال قرار گرفته یک عدد بیش از پیش نشانگر عملکرد مناسب این شرکت در دوران رکود حمل و نقل بین المللی بود .

بر اساس اطلاعات مندرج در صورت های مالی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، مبلغ 419 میلیارد و 854 میلیون تومان سود خالص نشان میدهد که اگر آن را به دلار 3500 تومانی بازار آزاد تبدیل نمایی رقم سود دهی این شرکت به 120 میلیون دلار بالغ میشود .

قیاس این ارقام نشان میدهد عملکرد شرکت کشتیرانی در یکسال گذشته (94-95) نسبت به رقبای جهانی اش شگفت انگیز و حیرت آور بوده است .


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
با توجه به نارضایتی واردکنندگان و صادرکنندگان کالا از عملکرد کشتیرانی بخصوص در سالهای تحریم، در صورت ورود لاینرهای خارجی معتبر کشتیرانی با عدم استقبال مشتریانی روبرو خواهد شد که در دوران تحریم مجبور به استفاده از خدمات این شرکت با نرخهای نجومی بودند.