بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
مستطيل شيشه اي تالار

شایعات مهم در تالار حافظ

در معاملات روز جاری اغلب گروه های بورسی روندی متعادل و صعودی را پشت سر گذاشتند اما نکته قابل تأمل در بازار امروز برتری تقاضاها نسبت به عرضه ها بود بطوریکه بنظر می رسد با ادامه همین روند طی معاملات هفته آتی احتمالاً اهالی تالار شاهد تشکیل صف های خرید برای سهام شرکت های پر پتانسیل و لیدر بازار خواهند بود.
کد خبر : ۱۶۹۹۸۳
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.07.28 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 155 واحد افزایش به رقم 54677 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 609 واحد افزایش عدد 170581 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 85 واحد افزایش به رقم 27706 واحد رسيد.

همچنین در این روز "کگل" با 39 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپدیس" با 16 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحدکاهش به رقم 824 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2129 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1418 میلیارد ریال رسید.

رشد بیش از 242 واحدی شاخص کل در معاملات روز جاری نماگر بازار سرمایه را به مدار 78 هزر واحدی وارد نمود تا برخی پیش بینی های اهالی تالار مبنی بر آغاز یک روند صعودی متداوم و البته قابل توجه برای بورس تهران در نیمه دوم امسال رنگ و بوی واقعی تری به خود گیرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری اغلب گروه های بورسی روندی متعادل و صعودی را پشت سر گذاشتند اما نکته قابل تأمل در بازار امروز برتری تقاضاها نسبت به عرضه ها بود بطوریکه بنظر می رسد با ادامه همین روند طی معاملات هفته آتی احتمالاً اهالی تالار شاهد تشکیل صف های خرید برای سهام شرکت های پر پتانسیل و لیدر بازار خواهند بود.

از همین رو تصمیم داریم در گزارش امروز ذره بین بورس نیوز را بر روی اطلاعات و اخبار تک سهم های مختلف ببریم تا فعالان بازار سرمایه از علت برخی روندهای شکل گرفته در برخی سهام طی روز جاری با خبر شوند.

معدنی و صنعتی گل گهر: اهالی تالار امروز از کاهش بهره مالکانه شرکت گهرزمین خبرمی دادند و این در حالی بود که صحبت هایی مبنی بر تعدیل با اهمیت این نماد و برخی دیگر از شرکت های معدنی در گزارش 6 ماهه به گوش می رسید. گفته می شود دوقلوهای سنگ آهنی بزودی تعدیل مثبت خود را روانه کدال خواهند کرد هر چند که اگر خبر کاهش بهره مالکانه عنوان شده نیز صحت داشته باشد تأثیر سود این موضوع را نیز باید به تعدیلات در راه شرکت نیز افزود.

گروه روی: امروز این گروه لیدر جدید خود را به بازار سرمایه معرفی کرد، "فاسمین" به عنوان یکی از شرکت های فعال گروه روی که سابقه درخشانی نیز در حرکت های شارپی دارد طی روز جاری با انتشار گزارش شفاف سازی به سایت کدال خبر از تعدیل مثبت بودجه خود در سال مالی 95 داد گزارشی که هنوز هم از نظر اهالی تالار بدبینانه بوده و قابلیت تعدیل بسیار بالاتر را نیز دارد. چرا که این شرکت در حالی در گزارش مذکور خبر از تغییر نرخ LME در بودجه 95 خود از 1600 دلار به 1800 دلار داده است که همین امروز نرخ جهانی فلز روی بیش از 2270 دلار می باشد و این یعنی همچنان باید منتظر ارایه گزاشات جدید از شرکت های گروه روی بود. بنظر می رسد لوکوموتیو پر قدرت کالسیمین بتواند دیگر شرکت های فعال این گروه را به مسیر صعود سوق دهد چرا که انتظار برای ارایه تعدیلات مثبت در نمادهای دیگر با توجه به همبستگی آنها وجود دارد.

ایران خودرو: خبر آمده که ظاهراً خبری در راه است، در خصوص این نماد شایعات و اخبار ضد و نقیض بسیار است بطوریکه از دریافت احتمالی مجوز افزایش سرمایه تا تعدیل سود و امضاء قرارداد فیات این شرکت در بازار به گوش می رسد اما هنوز تمامی این صحبت ها در حد شایعه است و به صورت رسمی گزارشی به سازمان ارسال نشده است اما برخی منابع آگاه خبر از اعلام یک اتفاق مثبت در شرکت ایران خودرو طی هفته های آتی می دهند.

 سایپا :نیز که این روزها تمایل زیادی به اصلاح قیمت پس از یک رشد قابل قبول دارد با سیل تقاضای اهالی تالار در نرخ های پایین تر از 138 تومان مواجه شده و همین موضوع موجب شده تا گمانه زنی ها در خصوص اعلام خبری مثبت از این شرکت نیز در روزهای آتی قوت بگیرد برخی از اهالی تالار خبر از پوشش قابل قبول بودجه این شرکت در گزارش 6 ماهه می دهند.

"فولاد" و "فخور": گفته می شود شاید اهالی تالار بزودی شاهد وضعیت ممنوع - متوقف در دو نماد یاد شده باشند که می تواند مهر تأییدی باشد بر وضعیت مساعد این دو شرکت در سال مالی جاری برخی از اهالی تالار معتقدند که وضعیت فعلی فولاد خوزستان به مراتب بهتر از فولاد مبارکه می باشد مضاف بر اینکه "فخوز" از مزیت کمتر بودن سهام نسبت به فولاد مبارکه در بورس به جهت رشد قیمت برخوردار است.

کارتن ایران: امروز شایعاتی از سوی برخی اهالی تالار در خصوص این نماد مطرح شد که در صورت تأیید می تواند آغاز فصل جدید و یادآور خاطرات گذشته در این نماد شود. گفته می شود زمین مشترک بین دو شرکت "چکارن" و "سدید" اوایل هفته جاری از سوی "چکارن" به یکی از شرکت های زیر مجموعه "سدید" فروخته شده و بزودی از طریق سایت کدال اعلام خواهد شد. شاید رشد اخیر قیمت سهام و افزایش حجم معاملات در این نماد بی ارتباط با خبر مذکور نباشد. 


"شپنا": گفته می شود مذاکرات با کره ای ها در حال نهایی شدن است و احتمالاً شفاف سازی این شرکت در این خصوص بزودی منتشر خواهد شد. از سوی دیگر برخی گمانه زنی ها حکایت از اعلام تعدیل سود مناسب در شرکت های پالایشی به واسطه اعلام نرخ خوراک 6 ماهه نخست سال دارد، حجم معاملات در نمادهای این گروه موید وجود خبری خاص در آنها دارد.

ماشین سازی اراک: حرکت سهم از صف فروش به نوسانات حداکثری مثبت اهالی تالار را به دنبال پییگیری علت این موضوع فرستاد که در نهایت خبری که بدست آمد آن بود که تا روز یکشنبه هفته آتی سایت کدال علت روند امروز را مشخص خواهد کرد. برخی منابع آگاه خبر از عقد قراردادی با اهمیت در این شرکت می دهند که سود "فاراک" را دستخوش تغییرات قابل توجه قرار می دهد.

سیمانی ها: روز گذشته یکی از اهالی تالار در کامنتی که ذیل خبر مستطیل منتشر کرده بود از عدم بیان اتفاقات این گروه در خبر مذکور گله کرده بود، شاید امروز این سهامدار عزیز پاسخ خود را از علت عدم بیان اتفاقات این گروه در خبر مستطیل گرفته باشد. سهامدار گرامی وقتی گروهی همچون سیمانی تفاوت روند دو روز متوالی آن به هیچ عنوان قابل درک نیست بطوریکه دیروز یکدست سبز و امروز یکدست قرمز پوش هستند یعنی این گروه در گرداب بلاتکلیفی قرار دارد و هیچ اعتماد و اطمینانی به روندهای آن نیست و هر گونه صحبت و پیش بینی روند آتی این گروه تنها منجر به متضرر شدن خوانندگان گرامی می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
همین حالا هم شود شپنا از همه شرکت های پالایشی بیشتر است ولی برعکس رشد منفی داشته است و علت آن هم برمی گردد به عدم حمایت حقوقی از این سهم. شاید یکی از بدترین حقوقی های بورس!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
شایعه وامید دادن درمورد بانک تجارت فایده ندارد شاید معجزه و تغییر کامل مدیریتی وبنیادی شاید وشاید امید رادر دل سهامداران متضررایجاد نماید .!!!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
به لطف این دولت سهامداران خرد ورشکست شدند وبسیاری از این بدبخت وبیچارها راهی زندان خواهند شد چه افتخاری از این بالاتر برای این دولت آقای وزیر اقتصاد نفرین خانواده سهامداران خرد از زمین ارش را خواهد زد بدان گناهی کردید که قابل بخشش نیست ما به این نتیجه رسیدیم که تورم بهتر از رکود میباشد
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
شایعه ای که بورس نیوز بزند بعد از تکرار3بار کلمه
الفرار
الفرار
الفرار
صد تا چاقو بسازد یکیش دسته نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
مطمئن باشی این دولت همانگونه سه سال اخیر ثابت کرده بجز جیب خود به من و شمای سهامدار دلش نمیسوزد و تجربه این سالها حاکی خصومت سوگند خوردگی دولت با بازار بورس است.