بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
نائب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی

معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تنها از دو طریق

معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های فعال در بازار سرمایه که به گفته برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، بحث بسیار قابل اهمیتی برای فعالان بازار است که در صورت تمدید می تواند اثر روانی مثبتی بر روند آن داشته باشد.
کد خبر : ۱۷۰۰۰۶
نویسنده :
یارمحمدی

معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های فعال در بازار سرمایه که به گفته برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، بحث بسیار قابل اهمیتی برای فعالان بازار است که در صورت تمدید می تواند اثر روانی مثبتی بر روند آن داشته باشد.

در همین ارتباط نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: این موضوع تنها از 3 طریق قابلیت پیگیری و به نتیجه رسیدن را دارد.

اول اینکه در برنامه ششم توسعه یا در بودجه سال آینده تصویب گردد اما راه حل دوم آنست که با توجه به اینکه در حال حاضر یک لایحه اصلاح قانون جامع مالیاتی در دستور کار مجلس قرار گرفته این موضوع نیز در آن از سوی دولت پیشنهاد و اصلاح گردد.

ناصر موسوی لارگانی در ادامه افزود: اگر این مسأله از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به واسطه یک طرح در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، از آنجایی که با اصل 75 قانون مغایرت دارد و موجب کاهش درآمدهای دولت می گردد، قطعاً شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد. بنابر این این موضوع تنها می تواند از طریق خود دولت مورد بازنگری قرار گیرد تا به ثمره مناسبی برسد.

وی تأکید کرد: اگر این موضوع از دو روش مذکور مطرح شود با توجه به اینکه رکود دامن اقتصاد کشور را گرفته، قطعاً با رأی اکثریت نمایندگان مجلس تصویب خواهد شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقداماتی که دولت در راستای خروج از رکود انجام داده، توضیح داد: قرار بر این است که 7 هزار واحد کوچک و متوسط که با بحران نقدینگی همراهند، از طریق ستادهای تسهیل که در استانها تشکیل شده وام اعطا شود تا مشکلات نقدینگی آنها رفع گردد. در همین راستا در ستادهای تسهیلی که در استان اصفهان تشکیل شده، شاهد نام نویسی 5 هزار شرکت در آن ستاد بودیم که کمتر از 200 تای آنها توانسته اند از این تسهیلات استفاده کنند. اما به طور کل آنچنان که باید و شاید بسته وعده داده شده، مثمر ثمر واقع نشده است و بر سر راه واحدهای تولیدی کشور سنگ اندازی های بسیاری وجود دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
داد کجای این ریس بورس با نماینگشان با ایرانم چکار کردن من نفت پاسارگادرا درقیمت 3000 تومان خریدم الان شده 1000 تومان قیمت یک کیلوبادم جان هم نمی شود بیدیم به مدیر عامل نفت پاسارگاد یا همین صندوق باز نشتگی که سهام را به باد هوا دادن
محمد
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
از نظر من به عنوان یک تحلیلگر و روانشناس رفتار معامله گران تو این سهام را یک ماه هم نیست که خریدی و در حدود همین قیمت هزار تومان !!!
و با این حرکات دو هدف را دنبال می کنی
اول اینکه به اشتباه خودت پی بردی و می خوای دو نفر دیگر را تحریک کنی که بیان و این سهام را بخرند تا تو بتونی بدون ضرر خارج بشی و پولت رو آزاد کنی!!
دوم اینکه اون مسولین بنده خدا بخوانند و به هوای اینکه می خوان حمایت کنن بیان رو سهم و یه تکون بهش بدن که تو یه سود 50 درصدی کنی و خارج بشی !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
واقعا چقدر تصویب این مصوبه های اقتصادی کند است من نمیدانم مگر روحانی نمی خواهد بار دوم باز برنده انتخابات باشد
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
,دولت باید تو یان لایحه افزایش سرمایه از ارزیابی داراییهارو توش بگنجونه واقعا به نوعی مدیون بورس و شرکت های بورسی .
حالا من موندم تصویب این قانون چطوری درامد های دولت کم میکنه دولت که از طریق ارزیابی داراییها درامدی نداره ؟!!!
کدوم شرکتی میاد وقتی مالیات سنگین روی افزایش سرمایه وجود داره از طریق ارزیابی داراییها که هیچ پولی وارد شرکت نشده افزایش سرمایه بده فقط مگه معافیت مالیاتی وجود داشته باشه