بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر : ۱۷۰۰۲۶

بازار فرابورس ایران نخستین روز معاملاتی در آبان ماه را با سبزپوشی شاخص کل و رشد ارزش بازار پشت سر گذاشت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ در معاملات روز شنبه اول آبان ماه بیش از 2 میلیارد ورقه بهادار در 28 هزار و 950 دفعه در بازارها مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن نزدیک به 9 هزار و 718 میلیارد ریال بود. به موازت رشد حجم و ارزش معاملات، شاخص کل نیز با رشد حدود 7 واحدی روبه‌رو شد و تا رقم 831 واحد افزایش یافت، ضمن آنکه ارزش بازار نیز با صعودی چشمگیر به بیش از رقم 998 هزار میلیارد ریال رسید.

در بازار سهام فرابورس (شامل بازارهای اول، دوم و پایه)، روز جاری بلوک غیرمدیریتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به تعداد 1.7 میلیارد سهم (معادل 7.3 درصد از سهام میدکو) به ارزش بیش از 6 هزار و 74 میلیارد ریال به فروش رسید.

در میان نمادهای مورد معامله در بازارهای اول، دوم و پایه نیز نماد شرکت ریل پرداز سیر بالاترین حجم معامله به تعداد 38 میلیون سهم و نماد شرکت پالایش نفت تهران بیشترین ارزش معامله به میزان 116 میلیارد ریال را تجربه کردند.

نمادهای "غفارس"، "بالاس"، "غگلسا" و "تلیسه" نیز با بیشترین رشد قیمت تا سقف حداکثر 5 درصد روبه‌رو شدند و نمادهای "وگستر" و "سدبیر" بیشترین افت روزانه قیمت را تجربه کردند.

بررسی معاملات در بازار سهام فرابورس ایران همچنین حاکی از آن است نمادهای "شتران"، "مارون" و "شاوان" تا سطح 2.6 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشته‌اند در حالی که نماد "ذوب" بالاترین تاثیر منفی را بر این شاخص گذاشته است.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز جاری تعداد 2.9 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 843 میلیارد ریال دادوستد شد. اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان امروز معامله 2.1 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 66 میلیارد ریال را تجربه کرد. پس از آن اوراق رهنی بانک مسکن نیز دارای بالاترین حجم و ارزش معاملاتی بود.

در همین حال در ادامه سریال ریزش قیمت‌های اوراق تسهیلات مسکن شاهد دادوستد این اوراق در محدوده قیمتی 806 تا 845 هزار ریال بودیم. امتیاز تسهیلات مسکن مربوط به مهر 95 امروز بیشترین ریزش قیمتی تا حدود 5 درصد را در میان تسه‌ها تجربه کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر