بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
مستطيل شيشه اي تالار

عقب نشینی استراتژیک

شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری در حالی تا ساعت استراتژیک بازار، روندی صعودی به خود گرفته بود، پس از عبور از ساعت 10 با افزایش عرضه سهام در بازار با روندی منفی همراه شد و 75 واحد عقب نشینی را تجربه کرد.
کد خبر : ۱۷۰۳۴۳
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.08.10 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 44 واحد کاهش به رقم 56515 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 213 واحد کاهش عدد 173446 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 26 واحد کاهش به رقم 28341 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وپارس" با 30 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پارسان" با 42 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.9 واحد افزاش به رقم 838 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3017 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1178 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری در حالی تا ساعت استراتژیک بازار، روندی صعودی به خود گرفته بود، پس از عبور از ساعت 10 با افزایش عرضه سهام در بازار با روندی منفی همراه شد و 75 واحد عقب نشینی را تجربه کرد.

در بازار امروز گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن، برخی شرکت های غذایی و لبنیاتی، فلزات اساسی و چند شرکت قطعه ساز باروندی نسبتاً مناسب و صعودی همراه بودند و اکثر شرکت های دیگر در محدوده منفی تابلوی معاملات بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفتند و نشان دادند که قدرت فروشندگان در آنها بیشتر از خریداران است.

در گروه رایانه شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با صف خرید همراه شد، در کنار آن نماد معاملاتی "مداران" نیز که تا محدوده سقف قیمتی رشد کرده بود در محدوده های 2 درصدی متعادل شد سهام عرضه اولیه "آپ" از این گروه که با صف خرید نزدیک 20 میلیون سهمی کار خود را آغاز کرده بود، در ساعات پایانی با افزایش عرضه همراه شد و تا سطوح قیمتی 1550 تومان افت قیمتی را تجربه کرد. رقابتی که طی روز جاری در بین خریداران و فروشندگان این سهم به وجود آمد نیز جالب توجه بود چرا که با وجود عرضه 31.7 میلیون سهمی تعداد فروشندگان حدود 8 برابر خریداران بود، همچنین در خصوص شرکت آسان پرداخت پرشین شایعات بسیاری از ارائه تعدیل مثبت و با اهمیتی طی ماه های آتی مطرح می باشد و با وجود عرضه صف خرید این سهم برخی فعالان بازار سرمایه بر این عقیده اند که احتمال رشد بیش از این هر سهم "آپ" همچنان وجود دارد.

"فاسمین" از گروه فلزات اساسی امروز بعد از اعلام تعدیل مثبت 418 درصدی که عمدتاً به دلیل افزایش 18 درصدی مبلغ فروش و افزایش قیمت محصولات بود، با رشد حدود 18 درصدی به گردونه معاملات بازگشت، این در حالی است که برآورد می شود روند قیمتی، فلزات پایه به خصوص روی در بازارهای جهانی همچنان ادامه داشته باشد که می تواند این موضوع بر فعالیت های شرکت های این گروه اثر گذار باشد.

در بین نمادهای بانکی نیز سهام بانک پارسیان با رشد قیمتی و صف خرید همراه بود که علت این امر نیز اخذ مجوز افزایش سرمایه 110 درصدی این بانک می باشد، اما نکته قابل توجهی که در گزارش توجیهی افزایش سرمایه بانک پارسیان به آن اشاره شده سلب حق تقدم از سهامداران مالک بیش از حدود مجاز اصل 44 قانون اساسی می باشد که دو سهامدار ایران خودرو و ستاد اجرای فرمان امام از شرکت در این افزایش سرمایه منع شده اند. تا درصد مالکیتشان به مرور کاهش یابد.

از دیگر شرکت ها می توان به صنایع بهداشتی ساینا اشاره کرد که روز گذشته با صف خرید به کار خود پایان داد و امروز نیز به دلیل دریافت اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 متوقف گردید. در رابطه با این شرکت شایعاتی مبنی بر بهبود وضعیت صادرات و عقد قراردادهای جدید نیز به گوش می رسد.

در پایان گفتنی است، با توجه به عقب نشینی آخرین قیمت ها در ساعات پایانی معاملات امروز به نظر می رسد روند بازار در آغاز معاملات روز آتی در محدوده منفی تابلوی معاملات رقم بخورد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
عقب نشینی نیست .شاخص سازی برادران نخبه چیزی جز این را در پی نخواهد داشت . وقتی شاخص روند عادی دارد و مثبت میشود برادران ان را منفی میکنند ولی وقتی همه سهم ها منفی است با یک سهم شاخص 1000 واحدی مثبت میشود
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
دوستان وقتش است که نظام نشان دهد مخصوصا در بورس که شعار ما امریکا را زیر پا میگزاریم محق شده و با انتخاب هیلاری و یا ترامپ هیچ اثری در ایران ندارد ....