بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

"مفاخر"، تکنیکی اما پر حاشیه

نماد "مفاخر" در حالی در یک محدوده تراکمی پس از یک آرایش ریزشی در حال نوسان است که خروج از این محدوده متراکم می‌تواند با صدور سیگنال جدید همراه باشد. لذا توصیه می‌شود به رفتار قیمت در هفته‌های پیش رو توجه ویژه داشته باشید.
کد خبر : ۱۷۰۳۵۵
براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با نماد معاملاتی "مفاخر" نمادی است که پس از بازدهی ۲۰۰ درصدی طی ۹ ماه بعد از عرضه اولیه در دی ماه ۹۲، در دو سال گذشته همه راه رفته را بازگشته و زیان زیادی را به سهامداران خود تحمیل نموده است. نمادی که بسیاری از فعالان بازار، دل‌ ِ خوشی از آن نداشته و ترجیح می‌دهند آن را در آخرین اولویت تحلیلی خود قرار دهند. بر همین اساس شاید تحلیل این نماد پر حاشیه که به لحاظ عملکردی نیز با حواشی زیادی روبه‌رو است، از گزینه‌های مورد توجه نباشد اما آرایش تراکمی اخیر قیمت که بیش از یک سال برای تشکیل آن زمان صرف شده است، ما را بر آن داشت تا نگاهی تکنیکی به آخرین وضعیت نمودار داشته باشیم.

همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، قیمت پس از فتح قله ۸۰۰ تومان (در نمودار تعدیل شده) با یک ساختار ۵ موجی ریزش بزرگی را تجربه نموده و در محدوده ۳۰۰ تومان، ترمز ریزش کشیده شده است و طی یک سال گذشته قیمت در این محدوده نوسان محدودی را تجربه نموده و ساختار تراکمی ایجاد کرده است. در نگاه اول چنانچه این محدوده تراکمی را یک اصلاح در یک روند ریزشی بدانیم، انتظار شکسته شدن کف این الگو دور از ذهن نباشد اما با توجه به اینکه در چنین وضعیتی تارگت ریزش غیر معقول خواهد بود و از سوی دیگر، آرایش کلاسیک قیمت نیز پتانسیل تشکیل الگوی برگشتی دارد، به نظر می‌رسد آنچه باید در انتظارش باشیم، شکسته شدن این محدوده تراکمی از بالا است. لذا در جمع بندی این گونه بیان کنیم که شکسته شدن محدوده ۴۵۰ تومان با خروج قیمت از محدوده تراکمی همراه خواهد بود که در چنین وضعیتی سیگنال خرید جدید صادر شده و قیمت اهداف ۶۰۰ تومانی را دنبال خواهد کرد.

در بررس ابر ایچیموکو اما شاهد تشکیل یک برمودا در محدوده ۶۰۰ تومان هستیم که جاذب قیمت بوده و مادامی که کف تشکیل شده در ۳۲۰ تومان شکسته نشده باشد، قیمت را به سمت خود جذب می‌نماید.

جمع بندی: مادامی که محدوده ۳۲۰ تومان شکسته نشده باشد، انتظار داریم شاهد شکسته شدن محدوده تراکمی از بالا باشیم. افراد ریسک گریز می‌توانند پس از شکسته شدن محدوده ۴۵۰ تومان وارد معامله خرید شوند. ریسک‌پذیران نیز می‌توانند در صورت افت قیمت، در محدوده حمایتی ۳۵۰ تومان به دنبال فرصت‌های خرید باشند.


با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آنتی افتخار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
سهمی که سودش تک رقمی است چرا باید رشد کند ؟
فقط به خاطر نمودار و نقاشی ؟!