بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
بعد از رفع محدودیت ها و تحریم های بین المللی کشور هیأت های مختلفی جهت مذاکره برای همکاری به بیمه مرکزی و شرکت های فعال در این صنعت مراجعه کردند که بیمه سامان نیز یکی از این مجموعه ها بود. در این بین هیأتی از آلمان نیز جهت بازدید از شرکت بیمه سامان مراجعه کرده اند اما هنوز و تا به این لحظه این مذاکرات به نتیجه نهایی ختم نشده است.
کد خبر : ۱۷۰۳۷۸
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر ورود هیأتی آلمانی به شرکت بیمه سامان جهت انجام مذاکراتی در راستای همکاری و عقد قرارداد با این مجموعه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بعد از رفع محدودیت ها و تحریم های بین المللی کشور هیأت های مختلفی جهت مذاکره برای همکاری به بیمه مرکزی و شرکت های فعال در این صنعت مراجعه کردند که بیمه سامان نیز یکی از این مجموعه ها بود. در این بین هیأتی از آلمان نیز جهت بازدید از شرکت بیمه سامان مراجعه کرده اند اما هنوز و تا به این لحظه این مذاکرات به نتیجه نهایی ختم نشده است.

احمدرضا ضرابیه در ادامه افزود: هر چند که تاکنون تفاهم نامه هایی با شرکتهای خارجی امضا شده اما هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است. چرا که همانطور که می دانید، محدودیت ها و تحریم های اقتصادی ایران، باعث ایجاد جو بی اعتمادی در بین سرمایه گذاران شده و تا شناخت کافی ایجاد نشود و اعتماد سرمایه گذاران به شرکت های ایرانی باز گردد، که در همین راستا فعالان اقتصادی باید سعی کنند تا خود را منطبق با شرایط اقتصادی تجهیز و آماده کنند به نظر می رسد این وضعیت نیاز به حداقل 6 ماه تا یکسال زمان دارد.

وی در خصوص زمینه هایی که برای همکاری با خارجی ها مورد مذاکره قرار گرفته، توضیح داد: بیمه سامان در حوزه های مختلفی فعالیت دارد و در همین راستا در زمینه بیمه زندگی، پوشش های تخصصی، آموزشی و انتقال دانش فنی و مواردی دیگر با شرکتهای خارجی و داخلی مذاکره های بسیاری صورت گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد 6 ماهه سال جاری "بساما" گفت: پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه نخست سال جاری بیمه سامان نشان از پوشش مناسب سود هر سهم این شرکت را دارد. همچنین با توجه به تعدیل اعلام شده در بودجه احتمال بسیار زیاد تا پایان سال سود برآورد شده به طور کامل پوشش داده شود.

ضرابیه به برنامه افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: بیمه سامان طبق الزام بیمه مرکزی برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 40 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار داده که طی دو مرحله اجرایی می شود و تاکنون مرحله نخست آن یعنی افزایش از سرمایه 40 میلیارد تومانی به 61 میلیارد تومانی شرکت انجام شده و بسته به شرایط مجموعه مرحله دوم آن به زودی انجام خواهد شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: صنعت بیمه صنعتی پویا، خلاق و دارای پتانسیل های بسیاری در زمینه رشد و توسعه می باشد و صنعتی آگاه به وقایع اقتصادی است، بنابراین پیش بینی می شود با بهبود شرایط کلی اقتصاد و جای رشد بسیاری داشته باشد. علاوه بر این حوزه از انسجام ویژه ای بین فعالین اقتصادی، نهاد ناظر و شبکه توزیع برخوردار است که چنین ارتباط و همیشگی درگیر حوزه ها به این شدت و حدّت وجود ندارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
هیلاری جون مادرت اگر امدی عزیز دلهاست (برخلاف اسمش) همراه خودت نیاراز افراد دل سوز جامعه ات بیاور