بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
در پس صعود اونس در فضای انتخاباتی آمریکا

بازار معاملات آتی سکه سبز شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی بازارهای مالی را در سراسر دنیا با نوسانات بالایی مواجه ساخته که به دنبال آن شاهد سقوط بازارهای سهام آسیایی نیز هستیم.
کد خبر : ۱۷۰۳۹۲
نویسنده :
کیوان فر

بازار انتخابات در آمریکا در حالی داغ داغ شده که در پی ظهور نشانه هایی از نزدیک تر شدن تعداد آراء موافقان دونالد ترامپ به هیلاری کلینتون، دلار در بازارهای جهانی با کاهش ارزش مواجه شد و در مقابل اونس طلا با اندکی افزایش روبه رو گردید.

به گزارش بورس نیوز، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی بازارهای مالی را در سراسر دنیا با نوسانات بالایی مواجه ساخته که به دنبال آن شاهد سقوط بازارهای سهام آسیایی نیز هستیم.

با این حال بازار سکه در پی صعود اونس طلا با افزایش نسبی قیمت ها رو به رو شده، بطوریکه آثار ناشی از این نوسانات مثبت، معاملات سکه آتی در بورس کالا را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است. بدین ترتیب با شروع معاملات بازار سکه طلای آتی در بورس کالا تابلوها در تمامی سر رسیدها به رنگ سبز درآمده و این افزایش قیمت در سررسیدهای نزدیک تر بیشتر به چشم می خورد تا شاید تأکیدی باشد بر کوتاه بودن این نوسانات؛ هر چند برآیند نگاه ها همچنان بر مثبت بودن این روند تأکید دارد.

در جریان معاملات امروز اما قیمت هر قرارداد سکه آتی سررسید آبان ماه جاری به حدود یک میلیون و 122 هزار تومان افزایش یافته که بیانگر افزایش حدود 5700 تومانی قیمت نسبت به معاملات روز گذشته است.

در دورترین سررسیدهای قابل معامله در بازار نیز در حالی شاهد افزایش حدود 0.27 درصدی قیمت ها نسبت به معاملات دیروز هستیم که قیمت هر قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه به 119 تومان افزایش یافته است.

شایان ذکر است هر اونس طلا در بازارهای جهانی در حالی به 1297 دلار و 70 سنت رشد یافته که امروز بازارهای جهانی در انتظار تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند. چرا که اگر این نرخ کاهشی بوده و یا حداقل ثابت بماند، روند مثبت طلا و سایر فلزات پایه ادامه خواهد یافت. اما چنانچه سمت و سوی نگاه اعضای فدرال رزرو بیشتر به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا باشد، بایستی منتظر افزایش نرخ بهره و در نتیجه شاهد افزایش ارزش برابری دلار در مقابل سایر ارزها و نیز کاهش بهای طلا و سایر فلزات باشیم. اما تا قطعی شدن نتایج انتخابات آمریکا به نظر می رسد نوسانات بالا در کلیه بازارهای مالی از جمله ارز، طلا و سهام شدت یابد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر