بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
از ابتدای مهر ماه امسال تا نیمه آبان ماه جاری شاخص کل بورس با عبور از دو کانال به ابتدای محدوده 79 هزار واحدی نزدیک شد و در این مدت بورس بازدهی مثبت شش درصدی را محقق ساخت.
کد خبر : ۱۷۰۴۸۴
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه در فصل پاییز با روند صعودی قیمت سهام شرکت ها آغاز شد. چرا که در پی شکل گیری روند نزولی در شهریور ماه سال جاری ناشی از تسویه اعتبارات شرکت های کارگزاری، انتظارات برای شکل گیری روند صعودی پر قدرت در مهر ماه پس از گذر از دوره نزولی بیش از پیش تقویت یافت و برآوردهای سرمایه گذاران از روند صعودی بورس در روزهای ابتدایی فصل پاییز محقق گردید . حال آنکه این روند رفته رفته با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افزایش ریسک سیاسی کم رنگ شد و رو به نزول پیش رفت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، از ابتدای مهر ماه امسال تا نیمه آبان ماه جاری شاخص کل بورس با عبور از دو کانال به ابتدای محدوده 79 هزار واحدی نزدیک شد و در این مدت بورس بازدهی مثبت شش درصدی را محقق ساخت.

بر اساس اطلاعات موجود، صنعت محصولات چرمی با تحقق بازدهی مثبت حدود 27 درصدی به عنوان پر بازده تری صنعت شناخته شد و در کنار آن صنعت محصولات کاغذی با کسب بازدهی مثبت 11 درصدی و فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسطه با ثبت بازدهی مثبت 14 درصدی قرار گرفتند.

در مقابل اما گروه استخراج نفت به جز اکتشافات در حالی بازدهی منفی حدود شش درصدی را محقق ساخت که عنوان کم بازده ترین صنعت را از آن خود کرد. علاوه بر آن، صنعت کانی غیر فلزی و بانک ها هر یک با تحقق بازدهی منفی بیش از سه درصدی در ردیف های بعدی نشستند.

در مدت مورد بررسی شرکت مواد ویژه لیا بازدهی مثبت حدود 189 درصدی را به ثبت رساند و به عنوان پر بازده ترین سهم بورسی مطرح شد. در کنار آن شرکت های ماشین سازی نیرو محرکه، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، آسان پرداخت پرشین و نصیر ماشین در ردیف های نخست جدول قرار گرفتند.

... ترین های بورس در نیمه اول پاییز امسال

در مقابل اما شرکت پرمیت در نماد "سپرمی" که در بازار توافقی فرابورس معامله می شود، بازدهی منفی 41 درصدی را بدست آورد و در جایگاه اول جدول کم بازده ترین های بازار سرمایه نشست. شرکت های شیشه قزوین، گروه صنعتی سدید، سیمان ایلام و آهن و فولاد ارفع از جمله مجموعه هایی هستند که در این جدول جای گرفتند.

... ترین های بورس در نیمه اول پاییز امسال

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت های خودروسازی همچون زامیاد، ایران خودرو، سرمایه گذاری سایپا در کنار ماشین سازی اراک و ذوب آهن اصفهان نقد شونده ترین سهام در بازار سرمایه طی دوره مورد بررسی معرفی شدند و همچنین داد و ستد بیش از 35 میلیارد و 900 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 93 هزار و 240 میلیارد ریال را در بازار سرمایه رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر