بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
مدیر مالی شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام:

مهمترین خط مشی های "قجام" را تشریح کرد

بسیاری از شرکت های فعال در صنعت توانایی استفاده از کشت پاییزه را دارند اما هیچ یک ریسک انجام این نوع کشت که نیاز به آب دهی ندارد، را قبول نکردند، اما "قجام" با توجه به کار تحقیقاتی و مطالعاتی که انجام داده است در خرداد ماه امسال اولین برداشت خود را کشت پاییز چغندر خود انجام داده است.
کد خبر : ۱۷۰۴۹۰
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت فرآورده های غذایی قند و تربت جام یکی از خط مشی های اصلی خود را ادامه کشت پاییزه در منطقه با توجه به کمبود آب و احتمال تعطیلی کشت بهاره قرار داده که می توان درآمدهای این مجموعه را در بلند مدت تحت تأثیر خود قرار دهد.

مدیرمالی شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بسیاری از شرکت های فعال در صنعت توانایی استفاده از کشت پاییزه را دارند اما هیچ یک ریسک انجام این نوع کشت که نیاز به آب دهی ندارد، را قبول نکردند، اما "قجام" با توجه به کار تحقیقاتی و مطالعاتی که انجام داده است در خرداد ماه امسال اولین برداشت خود را کشت پاییز چغندر خود انجام داده است.

محمدرضا اخوان در ادامه افزود: انجام کشت پاییزه برای "قجام" موجب شده تا در هر سال شرکت دو بار برداشت چغندر داشته باشد که این امر باعث افزایش درآمدهای مجموعه می شود و افزایش سرمایه در گردش آن را در پی خواهد داشت.

وی تأکیدکرد: در تجربه نخست کشت پاییزه بحث سودآوری مطرح نبود بلکه تنها دلیل فرهنگ سازی بود که با توجه به این هدف، زمین کشاورزی زیر کشت چغندر از 200 هکتار به 1800 هکتار در پاییز در پاییز در سال جاری افزایش داشته است، چرا که کشاورزان دریافته اند که عیار و راندمان در هر کنار کشت چغندر در پاییز نسبت به کشت گندم برایشان مناسب تر می باشد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه کشت چغندر در افغانستان در به جبران ظرفیت کارخانه گفت: در کشور افغانستان در حال حاضر زمین های کشاورزی مرغوبی وجود دارد و همچنین در این کشور مشکل کمبود آب نیز نسبت به ایران کمتر می باشد به این ترتیب این امر به صورت یک خط مشی برای "قجام" در نظر گرفته شده که پس از امکان سنجی اجرایی خواهد شد.

اخوان با اشاره به مصوبه اخیر دولت درجه پرداخت یارانه به شرکت های گروه گفت: در صورتی که دولت این مطالبات را پرداخت نماید قطعاً سودآوری شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام را تحت تأثیر قرار خواهد داد و موجب رفع مشکلات نقدینگی این مجموعه خواهد شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: "قجام" مدتی قبل از بازار بورس به دلیل عدم رعایت حداقل سرمایه و دو سال زیان دهی مجموعه اخراج شد که در حال حاضر با انجام افزایش سرمایه به حداقل سرمایه مورد نیاز برای ارتقا به بازارهای بالاتر رسیده ولی سودآوری آن همچنان با مانع مواجه است که در برنامه های شرکت رفع این مانع نیز قرار دارد تا رسیدگی کافی صورت گیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
سلام بس چرا خبری از فروش زمین 50هکتاری نذاشتین