بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار از برگزاری بیست امین همایش بین المللی ACGاز 15 تا 19 آذرماه سال جاری در هتل اسپینانس به میزبانی سمات خبر داد.
کد خبر : ۱۷۰۵۳۳
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار از برگزاری بیست امین همایش بین المللی ACGاز 15 تا 19 آذرماه سال جاری در هتل اسپینانس به میزبانی سمات خبر داد.

بر اساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، محمدرضا محسنی مدیرعامل سمات طی صبح روز جاری در جریان برگزاری نشست خبری در این مجموعه در میان اصحاب رسانه از برگزاری بیست امین همایش بین المللی ACG شامل شرکت های سپرده گذاری اقیانوسیه و آسیا طی 26 روز آینده خبر داد که میزبانی این همایش بر عهده شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار می باشد.

محسنی با بیان اینکه ACG از سال 1997 میلادی با حضور 14 شرکت تأسیس شده و از آن به بعد هر سال برگزار می شود، در این خصوص ابراز داشت: 34 عضو شامل نهادها و شرکت های سپرده گذاری از کشورهایی همچون چین، کره جنوبی، اندونزی، هند و ... حضور دارند که معتبرترین سندیکای بین المللی در حوزه سپرده گذاری هستند. سمات نیز در سال 2012 میلادی عضو ACG شده و در 2014 میلادی موفق شد تا اولین سمینار تخصصی را در تهران برگزار کند.

وی به اهداف تشکیل ACG اشاره کرد و گفت: در منشور گروه شرکت های سپرده گذاری اقیانوسیه و آسیا ذکر شده که تسهیل همکاری های بین اعضا و توسعه بازارهای سرمایه کشورهای عضو جزو اساسی ترین اهداف تشکیل ACG ها به شمار می رود.

در این راستا شرکت های سپرده گذاری و اتاق های پایاپای با توجه به زیر ساخت های بنیادی خود می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

این مقام مسئول افزود: موضوعی که امسال برای مجمع عمومی پیشنهاد شد، ضرورت توسعه همکاری بین شرکت های سپرده گذاری مرکزی در محیط در حال تحول کسب و کار جدید بین المللی است که اهداف آن توسعه همکاری های فعلی بین اعضا و شناسایی مجراهای همکاری تدوین شده و در عین حال ضرورت و تمرکز بیشتری در محیط کسب و کار در حال تحول و نقش شرکت های سپرده گذاری دارد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار به برگزاری همایش بین المللی ACG اشاره کرد و گفت: در همایش دو روزه پنج کار گروه تخصصی با حضور تمام اعضا مشغول خواهند شد و حدود هشت ماه است که تیم و کمیته اجرایی تأسیس شده و جلسات متعددی برگزار شده است. با توجه به اینکه شرکت سپرده گذاری ژاپن مسئولیت مسائل تکنیکی و سپرده گذاری پاکستان مدیریت اجرای را بر عهده دارد، مذاکرات به صورت تلفنی و ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

محنسی افزود: از بیش از 25 کشورهای خارجی شرکت ها و نهادهای اصلی در این همایش حضور دارند و به نظر می رسد این برنامه فرصت خوبی است تا اقتصاد و بازار سرمایه کشورمان به آنها معرفی شود. در حال حاضر بیش از 90 نفر در این همایش ثبت کرده اند و انتظار می رود تا این تعداد تا پایان مهلت ثبت نام به بیش از 100 نفر برسد.

با توجه به اینکه 20 امین همایش ACG طی سال جاری و به میزبانی سمات برگزار می شود، از نظر متولیان و مسئولان ارشد فرصت مغتنمی است برای گسترش فعالیت ها. از سوی دیگر برگزاری این همایش از آن جهت اهمیت دارد که پس از سه سال رأی گیری انتخاب اعضای کمیته اجرایی در مجمع عمومی سال جاری انجام می شود و ایران یکی از کاندیدهای انتخابات کمیته اجرایی است و تلاش می کنیم تا بتوانیم به عضویت این کمیته در بیاییم.

مدیر عامل سمات همچنین در این نشست از امضای دو تفاهم نامه همکاری در حاشیه برگزاری 20 امین همایش ACG خبر داد و گفت: در جریان برگزاری این همایش دو همکاری و تفاهم نامه میان شرکت های سپرده گذاری مرکزی ایران و ژاپن و تایوان به امضاء در می آید.

محسنی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تعداد سهامدار داخلی و خارجی از سوی این مجموعه صادر شده، اظهار داشت: تاکنون 9 میلیون و 27 هزار کد سهامداری صادر شده که از این تعداد 726 کد متعلق به سهامداران خارجی است و سرمایه گذاران عمدتاً از کشورهای آمریکا، انگلستان، اسپانیا، روسیه، آلمان و ... بوده اند.

وی همچنین در خصوص راه اندازی سامانه پس از معاملات گفت: بخشی از فرایند از اجرای این برنامه در سازمان بورس انجام می پذیرد و در عین حال شرکت سپرده گذاری مرکزی مراحل راه اندازی سامانه پس از معاملات را انجام داده و می توان گفت به مرحله نهایی رسیده است.

در این راستا تلاش شده تا با تست های متعدد و فرآیندهای اصلاحی تا جایی که امکان دارد سامانه آماده بهره برداری شود و البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که نرم افزار این سامانه توسط متخصصین داخلی تدوین و طراحی شده و در این راستا با هیچ شرکت خارجی مذاکره نشده است.



جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
بنده ا قبل هم گقتم که ترامپ رییس جمهور میشود و برجام را پاره میکند و بورس ایرن سقوط می کند البته این گذرا هت و در دراز مدت به نفع ملت اایران خواهد بود با تشکر