بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر : ۱۷۰۵۹۲

خبرگزاری فارس: رشد منفی 12 درصدی جذب سرمایه‌ خارجی از سال 91/ دخالت دولت و نبود شفافیت از موانع اصلی است

رئیس اتاق بارزگانی تهران با اشاره به 6 مانع مهم جذب سرمایه خارجی گفت: از سال 91 به بعد به طور متوسط با رشد منفی 12 درصدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور مواجه بوده‌ایم.

مسعود خوانساری ظهر امروز در بازدید از غرفه باشگاه خبریخبرگزاری فارس(توانا) با تقدیر از عملکردخبرگزاری فارس، در سرعت انتشار اخبار به موضوعاتی همچون رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی رشد 5 درصدی اقتصادی برای کشور شدنی است اما این مساله نشات گرفته از رشد سرمایه‌‌گذاری خارجی نیست.

وی با بیان اینکه از سال 91 به این طرف رشد سرمایه‌گذاری در ایران منفی بوده است،تصریح کرد: این رشد منفی در سال‌های مختلف متفاوت بوده که تا منفی 20 درصد هم رسیده است اما به طور میانگین منفی 12 درصد را برای سرمایه‌گذاری داریم.

رئیس اتاق بارزگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی تهران این را هم گفت: که رشد منفی سرمایه‌گذاری اثرش را در درازمدت می‌گذارد و یکی از دلایلی که یک سال شاهد رشد مثبت اقتصادی و سال بعد رشد منفی هستیم همین امر است.

وی علت عدم جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی در ایران را نامساعد بودن محیط کسب و کار دانست و افزود: دخالت دولت، بروکراسی اداری،‌ تعدد مجوزها، قیمت ارز، عدم شفافیت در اقتصاد و فساد اداری از جمله موانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
سرمایه گذاری خارجی در پروژه احداث خط آهن تهران - قم - اصفهان