بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر : ۱۷۰۶۸۲

رسانه آمریکایی در گزارشی از تلاش موسسه جهانگردی این کشور برای جلب مسافر سفر به ایران، جاذبه‌ها و البته موانع موجود در این‌راه اشاره کرد.

جام نیوز : رسانه آمریکایی در گزارشی از تلاش موسسه جهانگردی این کشور برای جلب مسافر سفر به ایران، جاذبه‌ها و البته موانع موجود در این‌راه اشاره کرد.

یک موسسه جهانگردی مجلل آمریکایی در پی برپایی تور جدید ایرانگردی برای افرادی است که مشتاق سفر به ایران هستند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار گزارشی با این مضمون نوشت: ایران ماوای کوهستان‌های زیبا، بناهای تاریخی مهیج و صنایع دستی گرانبهاست اما وزارت خارجه آمریکا نسبت به سفر به این کشور هشدار شدیدی داده است.

بر این اساس، شاید برای اهالی آمریکا حتی با وجود گذشت دهه‌ها اشغال سفارت امریکا در سال 79 میلادی، ایران نخستین مکانی نباشد که برنامه سفر به آن‌جا به ذهنشان خطور کند. کشوری‌ که شعار «مرگ بر آمریکا» کماکان در مساجد و اعتراض‌های آن‌ها شنیده می‌شود. با این وجود، یک شرکت جهانگردی آمریکایی در حال تبلیغ برای جلب آن گروه از افرادی است که مایل به سفری پرخطر به ایران هستند.

شرکت آمریکایی «آبرکرومبی و کنت» در توضیح «تبلیغ سفر به ایران» آورده است که این رویداد اولین فرصت برای دیدن ایرانی است که بعد از قرارداد اتمی سال گذشته در حال توسعه روابط با غرب است.

«استفنی اشمود» مدیر تولید آمریکا و خاورمیانه شرکت آبرکرومبی و کنت در این زمینه گفت: «با توجه به آب و هوای ایران و تغییراتی که اخیرا به وقوع پیوسته‌اند، ما احساس می کنیم این کشور یکی از هیجان انگیزترین مکان‌ها برای اشخاصی است که قادرند اینک مسافرت نمایند. »

در ادامه این گزارش با اشاره به تمرکز آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) بر جاذبه‌های تاریخی ایران چون «پرسپولیس» ، «پاسارگاد» و مسجد واقع در میدان «امام اصفهان» و دیگر مراکز آمده است: اروپایی‌ها به ایران سفر می‌کنند اما آمریکایی‌ها کمتر از یک درصد سهم جهانگردان این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. آن‌ها ایران را با کشمکش‌های خاورمیانه مرتبط دانسته و البته کسب روادید جهانگردی ایمن نیز برای آمریکایی‌ها دشوار است.

در بخش دیگر این گزارش با اشاره به هشدار «سفر به ایران» وزارت خارجه آمریکا در ماه اوت سال جاری و ذکر دستگیری و بازداشت غیرعادلانه شهروندان آمریکایی دو تابعیتی و اتهام زنی مقام‌های ایرانی به آن‌ها چون «جاسوسی» و «تهدید علیه امنیت ملی» آمده است: آمریکا و ایران از سال 79 میلادی به این سو روابط دیپلماتیک ندارند و دور تازه دستگیری‌ها از سوی تندروهای ایران شامل آن‌هایی می‌شود که به واسطه برجام خواهان روابط با غرب هستند.

خانم اشمود مدیر شرکت جهانگردی آمریکایی نیز اذعان می‌کند که در ایران مصرف مشروبات الکلی ممنوع بوده و بانوان باید قوانین مرتبط با حجاب را رعایت کنند.

خبرگزاری یاد شده در بخش دیگر این گزارش به سفر مخفی و بعدا پر سرو صدای «جیم داباکیس» سناتور همجنسگرای آمریکایی با همسرش به ایران در تابستان سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت که این حادثه جنجالی را بین تندروهای ایران و آن‌هایی که دائم نسبت به رخنه غرب هشدار می‌دهند، برانگیخت.

آسوشیتدپرس درخاتمه می‌نویسد: یک شرکت جهانگردی آمریکایی اعلام کرده که کسب روادید سفر به ایران برای آمریکای‌ها حتی دشوارتر شده، اما سفارت پاکستان در واشنگتن که مسئولیت رتق و فتق امور صدور روادید سفر به ایران را بر عهده دارد خاطر نشان ساخته که در این زمینه تاکنون تغییر رخ نداده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
باسلام بله همه میدانند شعارمرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر سیاستهای آمریکا ولی ما همه مردم آمریکا را دوست داریم و به آنها احترام میگذاریم جدای از دین ومذهب آنها هم انسانند و آزاد انشااله بتوانیم با همدیگر ودر کنار یکدیگر دراین کره خاکی زندگی کنیم
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
جان مادرانتان آمریکا رو خراب نکنید
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
عراقی یک میلیون ایرانی کشت و می گفتن ایرانی نجس هستن الان برادر ما شدن شعار مرگ بر آمریکا مال قشر کاسبان و جیره خور هاست که اینو نگن چی بگن
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
ببینم ایا شما حاضری به کشوری که که بگویند مرگ بر ایران ولو به سیاست های ایران باشد بری
وجدانا بگو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
سفر مخفی و بعدا پر سرو صدای «جیم داباکیس» سناتور همجنسگرای آمریکایی با همسرش...
همجنسگرا با همسرش؟؟؟