بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر : ۱۷۰۷۷۷


ایستانیوز:دادستان تهران در رابطه با پرونده‌ موسسه ثامن‌الحجج گفت: طبق آخرین تصمیم بانک مرکزی که با همکاری وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی اتخاذ شده، منتهی به انحلال تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،جعفری دولت‌آبادی در هجدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران اعلام کرد: دادسرای تهران افزون بر رسیدگی قضایی به پرونده ثامن‌الحجج، با همکاری بانک مرکزی امور مالی پرونده را با هدف امکان استرداد وجوه به سپرده‌گذاران پیگیری ‌کرده است. طبق آخرین تصمیم بانک مرکزی که با همکاری وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی اتخاذ شده، منتهی به انحلال تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج شده و طبق ماده 55 قانون تعاون، هیات تصفیه امور مالی این تعاونی اعتباری را برعهده خواهد گرفت. وی با تاکید بر اینکه دادستانی رسیدگی قضایی به این پرونده را به سرعت به سرانجام خواهد رساند، اظهار داشت: باوجود تشکیل هیات تصفیه برای انجام و پیگیری امور مالی موسسه، همکاری و حمایت قضایی دادستانی برای استرداد وجوه سپرده‌گذاران ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه وجوه این تعاونی اعتباری در اختیار دادستانی نیست از سپرده‌گذاران خواست از تجمع در مقابل دادستانی خودداری کنند؛ زیرا از این پس اقدامات مالی موسسه ثامن‌الحجج برعهده هیات تصفیه خواهد بود و دادسرای تهران صرفا به پرونده قضایی این موسسه رسیدگی خواهد کرد.
به نوشته ایسنا، دادستان تهران تاکید کرد: بانک مرکزی باید پاسخگوی مطالبات سپرده‌گذاران باشد که البته اقدامات مناسبی هم در این زمینه صورت گرفته است.
دادستان تهران افزایش تعداد موسسه‌های مالی و تعاونی‌های اعتباری را موجب نگرانی خواند و درخصوص ماهیت یکی از این موسسه‌ها اظهار داشت: از‌جمله آنها، تعاونی اعتباری فرشتگان است که حسب اعلام بانک مرکزی میلیاردها تومان در آن حیف و میل شده است. وی جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی موسسه‌های مالی و تعاونی‌های اعتباری را مستلزم تشدید نظارت بانک مرکزی دانست و معضل این‌گونه موسسات و تعاونی‌های اعتباری را از این جهت که معمولا سود بیشتری به سپرده‌ها اختصاص می‌یابد قابل‌توجه خواند. وی از رییس بانک مرکزی خواست ضمن تشدید نظارت‌ها، از ادامه فعالیت موسسه‌ها و تعاونی‌های اعتباری که فاقد مجوز هستند یا فعالیت غیرمجاز می‌کنند، جلوگیری شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر