بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر : ۱۷۰۷۷۹


به گزارش تیتر شهر:"وان" شهری زیبا از کشور ترکیه ست که در ساحلشرقی دریاچه وان قرار داره. این شهر با قدمت تاریخی که داره،مورد توجه کسائیهکه به طبیعت و تاریخ و البته گربه علاقه دارن!عمده شهرت جهانی این شهر بدلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یهچشم آبی و یه چشمزرد رنگه که به گربه وانمشهورن. این شهرزیبای تاریخی،از شمال وغرب بهدریاچه وان،از شرق به کوههای مرتفع سیاه کوه وارک و از جنوب به کوه آرتوس چسبیده. وان از جمله شهر های کورد نشین و تاریخی ترکیه هست که کتیبه ی خشایار شاه بزرگ در این شهر میباشد.

وان

مهمترین اصل برای انتخاب هتل ، موقعیت اونه که هرچی به مرکز شهر نزدیک تر باشه، بهتره. حتی اگه هتل های مرکز شهر قیمتی گرونتر از هتل های مشابه داشته باشن اما با دلیلی ساده قانع خواهید شد که بهترین راه اقامت در مرکز شهره و اون صرفه جویی در زمان و کرایه تاکسی هست. از بهترین هتل های مرکز شهر میشه رو هتل الیت ورلد وان و هتل بیوک یورارتو نام برد اما اگه دوست دارین از هر شلوغی به دور باشین، هتل ریسکیت انتخاب فوق العاده ایه.

یکی از جاذبه های کشور ترکیه، غذاهای لذیذ اونه که باعث شده رستوران خوب در اون زیاد باشه. خوشمزه ترین غذاهایی که می تونین در سفر به وان نوش جان کنین، شامل کباب مولانا ، کباب آدانا ، اسکندر کبابی ، پاتلیجان کبابی ، لاه معجون ، پیده ، کوفته ‏، چوپ شیش و دونر میشن که می تونین اونا رو توی رستوران خلیل ابراهیم سوفراسی و رستوران کروانسارای تست کنین، اما بطور کلی شهرت وان به خاطر صبحانه هاشه که خیلی مفصل و وسوسه انگیزه که رستوران باک هله باک یوسف کوناک یکی از رستوران هاییه که می تونین این صبحانه خوشمزه رو در اون نوش جان کنین.
عکس رستوران کروانسارای 190424

عکس رستوران کروانسارای 190422

عکس رستوران خلیل ابراهیم سوفراسی 190332

از اونجایی که اکثر ایرانی ها ترکیه رو برای خرید انتخاب می کنن، یکی از دلایلی که گردشگران به خصوص ایرانی ها رو به وان جذب می کنه، کیفیت خوب پوشاک ترک به همراه قیمت نسبتا مناسبه. برای خرید بهتره اول از بازار شهر شروع کنین، این بازار از دو خیابان متقاطع به اسم کاظم کارابکر و خیابان جمهوریت تشکیل شده که سراسر این خیابونا مملو ‏از فروشگاهها و مغازه ست و جای مناسبی برای خرید انواع برند ها به خصوص برند ترکه. اگه از قدم زدن توی مراکز خرید مدرن لذت میبرین، مرکز خرید آیدین پریهام و مرکز خرید ترکاوز هم دو تا از پیشنهاد های دیگه واسه خرید و تفریح هستن که می تونین بهشون سر بزنین. درضمن اگه قصد خرید سوغاتی دارین، بهترین سوغات وان پنیر و عسل این شهره. فراموش نکنین که قبل از خرید اول حسابی بگردید و سعی کنید که اول از قیمت ها مطمئن بشین و بعد خرید کنین. راستی چونه زدن فراموش نشه که در مورد شهرهای ترکیه حسابی جواب میده.
عکس نمایندگی السی وایکیکی ترکیه 250195

عکس مرکز خرید آیدین پریهام 190836

عکس نمایندگی السی وایکیکی ترکیه 250196

وان ترکیه به عنوان یکی از شهرهای توریستی و مطرح در دنیا به شمار میاد که انواع جاذبه های طبیعی و تاریخی رو در خودش جا داده که مهمترینشون شامل قلعه وان که قدمتش به ‏‏۹۰ سال قبل از میلاد میرسه، دریاچه وان که بزرگترین دریاچه ترکیه و دومین دریاچه بزرگ در خاورمیانه ست، کلیسای آختامار و خانه گربه های وان میشن که دیدنشون رو نباید از دست داد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
وان با مرز ایران (بازرگان)50کیلومتر فاصله داره...