بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر : ۱۷۰۸۴۵

بازار فرابورس ایران نخستین روز معاملاتی خود در آذر ماه را با نقل و انتقال نزدیک به 136 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 92 میلیارد ریال پشت سر گذاشت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ در معاملات روز جاری شاخص کل پس از تجربه چند افت و خیز، نوسان محسوسی را نسبت به روز معاملاتی پیشین تجربه نکرد و در همان ارتفاع 833 واحدی باقی ماند.

نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، آهن و فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان تا سقف حداکثر 1.7 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند و در مقابل نماد شرکت‌های پالایش نفت شیراز، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی مارون تا حداکثر یک واحد تاثیر منفی از خود به جا گذاشته و مانع از رشد شاخص شدند.

در همین حال بازار سهام فرابورس روز جاری شاهد دادوستد 79 میلیون سهم به ارزش 294 میلیارد ریال بود. نماد «حریل» با نقل و انتقال 13 میلیون سهم به ارزش 18 میلیارد ریال در حالی به‌عنوان پرمعامله‌ترین نماد فرابورسی شناخته شد که نماد «شلیا» با معامله 6 میلیون سهم به ارزش 54 میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را تجربه کرد. نماد شلیا امروز پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام، تقسيم سود نقدي هر سهم و تعديل پيش‌بيني سود هر سهم سال مالي 1396 با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شد.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز میزبان معامله بیش از 678 هزار ورقه به ارزش 612 میلیارد ریال بود. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با نقل و انتقال بیش از 152 هزار ورقه به ارزش 143 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. به‌ترتیب نمادهای اخزا7، 8 و 10 نیز در این رده‌بندی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. نماد معاملاتي اوراق مشاركت شهرداري کرج پس از پرداخت سود علي الحساب سه ماهه اوراق امروزدر بازار اوراق با درآمد ثابت بازگشایی شد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز کماکان قیمت اوراق تسهیلات مسکن در مسیر کاهشی قرار داشت به طوی که قیمت هر ورقه تسه بین 749 تا 794 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت. امتیاز تسهیلات مسکن مهر 94 با افزایش 0.76 درصدی در حالی بیشترین رشد قیمتی را در تابلوی معاملاتی تسه‌ها تجربه کرد که اوراق تسهیلات مسکن شهریور93 در حدود 1.6 درصد بالاترین افت قیمتی را شاهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر