بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
امروز صحبت و اظهار نظرهای اغلب مسئولین بازار سرمایه هول برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور رییس سازمان بورس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بود.
کد خبر : ۱۷۰۹۴۰
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.09.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 64 واحد افزایش به رقم 56383 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 419 واحد کاهش عدد 168770 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد کاهش به رقم 28012 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فخاس" با 40 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 42 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.7 واحد افزایش به رقم 833 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2328 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 3008 میلیارد ریال رسید.

آخرین روز از معاملات هفته جاری بازار سرمایه در شرایطی متعادل اما نزولی سپری شد و رشد قیمت سهام فولاد خراسان به واسطه جا به جایی بلوک این سهم در نوسان حداکثری مثبت هم نتوانست شاخص بورس را از خطر بسیار هولناک منفی شدن از نگاه برخی مدیران و مسئولین نجات دهد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز صحبت و اظهار نظرهای اغلب مسئولین بازار سرمایه حول برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور رییس سازمان بورس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

برنامه ای فارغ از مباحث مطروحه که اتفاقاً جزء سوالات بازار سرمایه هم بود اما در نهایت نتوانست آنگونه که باید و شاید کاری از پیش ببرد چرا که ماحصل تمام صحبت ها در انتهای برنامه به تداوم سیاست های فعلی که دغدغه اهالی تالار هم هست ختم شد.

در خصوص آمار و ارقام اعلام شده هم حرفی نیست چرا که در بازار سرمایه یکی از مرسوم ترین اتفاقات بازی با اعداد است به نحوی که اگرچه تمامی آمارها درست و واقعی است اما در عمل سهامداران و سرمایه گذاران با چیزهای دیگری روبرو می شوند. ای کاش روزی می رسید که سهامداران ما می توانستند شاخص را هم خرید و فروش کنند تا حداقل از آمارهای مثبت و بازدهی های اعلامی مسئولین یک نفعی هر چند اندک می بردند.

به هر حال تا زمانیکه در برگزاری چنین برنامه ها و گفتگوهایی صندلی کارشناسان و نماینده سهامداران حقیقی خالی باشد نتیجه ای بهتر از این نیز حاصل نخواهد شد.

اما در خصوص روند امروز معاملات باید گفت که نه حجم و نه ارزش معاملات هیچکدام چنگی به دل نزد البته با توجه به نزول قیمت سهام اغلب شرکت ها به تبع نتیجه گیری که از برنامه دیروز برای سرمایه گذاران بدست آمده بود، این روند منطقی به نظر می رسید.

در گروه خودرویی بازار سرمایه مجدداً امیدها به سمت لیدر نارنجی پوش این گروه معطوف شده چرا که صحبت های مطرح شده در خصوص صدور مجوز سرمایه گذاری شرکت سیتروئن، افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو و نیز شایعه مطرح شده در خصوص احتمال افزایش سرمایه سایپا از محل تجدید ارزش برند اهالی تالار را به رشد قیمت این نماد پس از بازگشایی خوشبین کرده است البته احتمال ارایه تعدیل منفی توسط سایپا قبل از بازگشایی نماد بعید نیست اما ظاهراً تأثیری بر روند سهام پس از بازگشایی نخواهد داشت.

از سوی دیگر ایران خودرو در حالی هر روز بر ناامیدی سهامدارانش می افزاید که ظاهراً تمام شایعات مطرح شده تنها زاییده ذهن و تخیلات عده ای سهامدار زیان دیده است، هنوز هم اهالی تالار بر این باورند که ایران خودرو با نگاه فعلی تیم اقتصادی و مالی حال حاضر خود به جایی نخواهد رسید.

پالایشی ها هم روند همانند گذشته نزولی و البته متعادل است، گفته می شود مصوبه ای که می توانست تحولی در این گروه اینجاد کند پس گرفته شده و فعلاً خبری جز همان اتفاقات قدیم در این گروه نیست. می ماند قیمت نفت و نوسانات آن که آنهم بر این گروه فعلاً با توجه به مبادلات دستوری آنها با دولت بی تأثیر است.

فلزی ها و معدنی ها هم از تب و تاب گذشته خود افتاده اند و قیمت های جهانی نیز روند امیدوار کننده ای برای این گروه ندارد.

دعبید: شگفتی و پدیده بی سر و صدای این روزهای بورس لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی است ظاهراً دکتر دوست ماست که از تاریخ 17 بهمن ماه سال 94 تا به امروز تماماً صف خرید همراه بوده و هیچگاه نظر هیچ مقام مسئولی به آن جلب نشده، اصلاً مگه داریم، مگه میشه یک نماد 10 ماه با صف خرید بدون حتی یک روز توقف و شفاف سازی؟!! جالب است بدانید سهم از 525 تومان رسیده به 1640 تومان، یعنی اگر این شرکت معجون اکسیر جوانی پیدا کرده بود اینقدر رشد نمی کرد.

شلیا: این نماد را باید جوک سال 95 نامید، شرکتی با 14 میلیارد تومان فروش امروز ارزش بازاری بیش از 73 میلیارد تومان دارد، "شلیا" از شهریور ماه سال جاری که قیمتی در حدود 245 تومان داشت امروز به نرخ 905 تومان رسیده است ،تازه بعد از این همه کسب افتخارات مدیران لطف کردند و یک تعدیل 30 درصدی جهت خالی نبودن عریضه به کدال فرستادند.

البته رشد قیمت سهام این شرکت دلیل دارد که به وقتش آن را اعلام خواهیم کرد.

فاذر: لقب رو مخی ترین نماد ماه را باید به این شرکت داد. واقعاً بلوک زنی های هدف دار سهامدار آن در دو طرف حقیقی و حقوقی اعصاب و روان اهالی بازار را بهم ریخته است. آقای ناظر بازار تقاضا داریم لطفاً حتماً اگر برای شما مقدور است کاسه های زیر نیم کاسه نماد "فاذر" را رو کنید، این اقدام نه تنها شعور اهالی بازار را نشانه گرفته است بلکه ماهیت بورس را نیز به سخره گرفته است.

در پایان فعلاً تا همینجا بسنده می کنیم که خیلی هم سر ناظر محترم برای بررسی موارد شلوغ نشود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
آقای ناظر محترم اگه به تازگی بر مسند مدیریت تکیه زدید بدانید به این کاری که هرروز در نماد فاذر انجام میشود دراصطلاح ما سهامداران و قانون دستکاری قیمت میگویند و شما باید آن را ببینید و مثلا یک کاری انجام دهید !!!!!!!!!!!
ضحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
دعبیدبا100درصدافزایش سرمایه اینقدرشده
ناشناس
-
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
درود به شرف شما بورس نیوزی ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
سلام انانی که می کویند تاثیر دلار امریکا را نمی توان در اقتصاد ایران از بین برد سخت در اشتباه هستند ودلایل بسیار زیادی می توان برای اشتباه انان مطرح کرد به صورت کانلا منطقی از جمله دلایل همسو بودن وابستکی از انواع واقسام وابستکیهای عریزی وساخته شده می توان عنوان کرد دلار یک ساختار ومکانیسم ساخته دست ودل انسانهاهست وبنیاد وتکنیکی ذلار را می توان شناسائی کرد که معلوم است وبا قطع این مکانیسم می توان اثرات حبابی وسیاسی وتاثیرات غیر واقعی دلار را مهار کرد واز فعالیت انداخت ودر مقابل باید مکانیسم اقتصادی وبنیاذی اقتصاد ایران را ساخت حالا داستان اینجا تکنیکی می شود که همه منابع و بنیادهای ان در دسترس است ولی توجه نمی شود همه جنان شیفته وعاشق دلار هستند که خالهای بزرک وجرکین ان را نمی بینند البته این عشق از نوع همبیمانی وهم مرامی و فراماسونی جهانی است البته جنان جو سازی شده است که راه بیروزی راهم کم کردهاند وبهترین کارها را تعطیل کردهاند وبه .... مغولند به قولی کفتهاند هزار راه ضواب و نجات دارد وبازتنها یکراه باطل وعبث می رود .....
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
سلام بنده خدا خیلی دلت خوشه گویی خبر نداری اینجا ایرانه اینجا بورسه
علی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
مطالب گفته شده بسیار صحیح و رک و بجا است که به حقایق ناگفته بازار اشاره دارد. تشکر ویژه
علی
GERMANY
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
راجع به سهام ارزشمند بانکها که در این روزها قریب افتاده و در کف قیمتی و در نهایت نزول می باشند ،لطفا اظهار نظر بفرمایید.
رسا زعیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
سلام
جل الخالق
روند رو به رشد نرخ جهانی روی وتسریع اون تو چند روز گذشته ونرخ دلار و نرخ هردو در بودجه شرکتهای روی وچشم انداز آتی این فلز در دنیاوبعد این جمله بورس نیوز
""فلزی ها ومعدنی ها هم از تب وتاب افتاده اند وقیمت های جهانی هم امیدوارکننده نیستند""
شما حالتون خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
ناظر بازار هم بفروش رفت. هر کس قیمتی دارد ولی کسی که انسانیت دارد هرگز برخود نرخی تعیین نمیکند بقولی فروشی نیست . اکثر مسئولین مملکت ما قابل خرید و فروش هستند چون با انسانیت فاصله دارند
ناشناس
GERMANY
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
دمت گرم بورس نیوز فاذر رو خوب اومدی خداوکیلی بخاطر همین کد به کدا رو 610 فکر کردم خبریه خریدم هنوزم توش گیرم. خدا ازشون نگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
عزیزمنی با این گزارشی که میدی. راستی غمهرا را دیدی؟ هر روز دو سه هزار سهم می فروشه و پنج درصد میره بالا تا فردا دوباره همین!این سهم جالبه که بورسیه ، فرابورسی نیست نمیدونم پس حجم مبنا چی میشه ؟ یا اصن بازار ناظر داره یا اونم خریداری شده.
فاذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
فاذر با این کد به کدهاش دیگه دیوونمون کرده !!!!!!!!نمیشه تحلیلش کرد !!!!!!!!!!!! خواهشا تمومش کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
سلام
ذوب الان دارند همین کار می کنند تو صف خرید رنج منفی می زنند و آقا یا خانم ناظر تو خواب خوش تشریف داره
زنگ زدیم اما جواب نگرفتیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
بورس نیوز عزیز اگر شما طرفدار شفافیت اطلاعات هستید و از دلیل بالا رفتن بی وقفه شلیا مطلع هستید چرا همین الان شفاف سازی نمکنید و موکول میکنید به بعد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
سهامداران حقیقی که کمترین دسترسی به اطلاعات شفاف و عادلانه رو دارن حرف چه گروهی رو باید باور کنن ؟!!!!
مگر در بازار سهام و هر بازاری در ایران به غیر از دزدی از جیب قشر ضعیف و تقسیم ثروت بین دولتمردان (پست تر از حیوانات وحشی و درنده) و ثروتمندان بی سر و پایی که یک شبه و بدون هیچ تخصص و لیاقتی به پول رسیدن ، کار دیگری هم صورت می گیرد ؟!!!!!!!!