بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
در روزهای پایانی هفته گذشته بانک صادرات گزارش حسابرسی شده عملکرد 12 ماهه سال مالی 94 خود را در حالی بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر استاندارد سازی صورت های مالی بانک ها با تحقق زیان 340 ریالی ارائه کرد که قبلاً در گزارش حسابرسی نشده خود سود 145 ریالی را به ثبت رسانده بود.
کد خبر : ۱۷۰۹۴۲
نویسنده :
جمشیدی

در هفته ای که گذشت فعالان بازار سرمایه شاهد معاملات کم رمق و بدون هیجان در بازار سرمایه بودند و طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته رخداد با اهمیتی در این بازار اتفاق نیفتاد. بطوریکه در این مدت تنها برخی از تک نمادها توجه سهامداران را به خود معطوف کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در روزهای پایانی هفته گذشته بانک صادرات گزارش حسابرسی شده عملکرد 12 ماهه سال مالی 94 خود را در حالی بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر استاندارد سازی صورت های مالی بانک ها با تحقق زیان 340 ریالی ارائه کرد که قبلاً در گزارش حسابرسی نشده خود سود 145 ریالی را به ثبت رسانده بود. بر این اساس تغییر با اهمیت سود بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک های مطرح بورسی بار دیگر موجب حیرت اهالی بازار سرمایه شد و در عین حال که این بانک گزارش عملکرد خود را بر اساس استانداردهای بین المللی ارائه نمود، اما تاکنون خبری از بازگشایی نماد معاملاتی آن نشده است.

علاوه بر این، در هفته گذشته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگوی خبری سه شنبه شب حضور یافت تا طی گفتگویی کوتاه آخرین وضعیت بازار سرمایه را تشریح کند و به اصلی ترین سوالات و دغدغه های سهامداران پاسخ دهد. البته خروجی این نشست بر خلاف انتظارت و خواسته های اهالی بازار سرمایه بود و مطالب و آمار و ارقامی در خصوص معاملات بازار سرمایه مطرح شد که با واقعیت های این بازار تفاوت فاحشی داشت و انتقادها و اعتراضات فراوان سهامداران و کارشناسان را در پی داشت. در این هفته طی گزارشات مختلف به آن پرداخته می شود.

بر اساس اطلاعات موجود، در هفته ای که گذشت شاخص کل بورس در محدوده 79 هزار واحدی نوسان کرد و در این مدت بورس بازدهی مثبت کمتر از یک درصدی را بدست آورد.

در میان گروه های مختلف بیشترین بازدهی مثبت حدود هفت درصد محاسبه می شود که توسط صنعت پیمانکاری صنعتی رقم خورده است و بعد از آن گروه لاسیتک و پلاستیک با تحقق بازدهی مثبت پنج درصدی و صنعت سیمان با کسب بازدهی مثبت سه درصدی در این جایگاه قرار گرفتند. در مقابل اما، فعالیت های کمک به نهادهای واسط همچون بورس، فرابورس و ... بازدهی منفی شش درصد را تحقق ساخت و به عنوان کم بازده ترین گروه مطرح شد. بعد از آن گروه استخراج ذغال سنگ با تحقق بازدهی منفی چهار درصدی و استخراج سایر معادن با ثبت بازدهی منفی سه درصدی در جدول کم بازده ترین گروه ها جای گرفتند.

بر اساس این گزارش، در خصوص سهام شرکت های فعال در بورس شرکت های فرآورده تزریقی در نماد "دفرا"، سیمان صوفیان، درخشان تهران، نیرو سرمایه و خدمات کشاورزی از جمله مجموعه هایی هستند که بازدهی مثبت بدست آوردند.


این در حالی است که شرکت های فارسیت اهواز، قند بیستون، سرمایه گذاری آتیه دماوند، تجهیزات سدید و کاشی سینا با افت ارزش سهام مواجه شدند.


در پایان این گزارش می افزاید، نقد شونده ترین سهام نیز شرکت های سرمایه گذاری سایپا، زامیاد و ذوب آهن اصفهان معرفی شدند و حجم معاملاتی بیش از سه میلیارد و 361 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 9 هزار و 378 میلیارد ریال را در بازار سرمایه به ثبت رساند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
دولت به بورس وی و با کمک حقوقیهای دستوریش آن را دستکاری و مهندسی میکند تا اوراق بدهیش را به قیمت ضربه زدن بر پیکر بازار سرمایه و نابودی سرمایه های مردم به فروش برساند و فقط نزدیک انتخابات از آن و شاخص قلابیش بعنوان ابزار تبلیغاتی سیاسی بهره ببرد!! این دولت غیر از ضربه زدن به بازار سرمایه و نابودی سرمایه های مردم هیچ کاری برای بهبود وضعیت آن نکرد، و تنها بعنوان ابزار تبلیغاتی سیاسی از ان سوء استفاده میکند و این موضوع هرگز از ذهن آنهایی که سرمایه و اندوخته زندگیشان را در این بازار از کف دادند بیرون نخواهد رفت!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
نبش هر چهار راه یک بانک صادرات است . زیان؟؟؟؟؟