بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر : ۱۷۰۹۶۰

در جریان معاملات امروز بازار فرابورس ایران نزدیک به 241 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و 979 میلیارد ریال دست به دست شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، شنبه 6 آذرماه شاخص کل فرابورس نیز با افت 2.20 واحدی به رقم 831 واحد رسید. نماد معاملاتی پتروشیمی مارون با 2.41 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس داشت و در مقابل، نمادهای «زاگرس» و «شرانل» به ترتیب با 1.41 و 0.63 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند و مانع از افت بیشتر آن شدند.

همچنین در بازار سهام فرابورس (اول، دوم و پایه) افزون بر 104 میلیون سهم به ارزش حدود 415 میلیارد ریال معامله شد. در این میان نماد معاملاتی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نماد «سمگا» با نقل و انتقال 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 22 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نمادهای «پخش»، «شرانل» و «کیمیا» تا سقف حداکثر 6.7 درصد بیشترین افزایش قیمت را در جریان بازار تجربه کردند و درمقابل نماد «غمینو» و «شراز» به‌ترتیب با 4.9 و 4.5 درصد با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

گفتنی است که نماد معاملاتي «پخش»، متعلق به شرکت پخش البرز پس از برگزاري جلسه هيئت مديره در خصوص افزايش سرمايه و اعمال تصميمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتي و ارائه اطلاعات پيش‌بيني با سرمايه جديد با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد امروز بازگشایی شد و بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز یک میلیون و 320 هزار ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 267 میلیارد ریال در 562 دفعه معاملاتی دست به دست شد که نماد «اخزا8» بیشترین حجم و ارزش را با معامله حدود 190 هزار ورقه به ارزش 163 میلیارد ریال در اختیار گرفت.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز کماکان روند ریزشی قیمت اوراق تسهیلات مسکن ادامه یافت به طوری که قیمت هر ورقه تسه بین 706 تا 760 هزار ریال دست به دست شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر