بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر : ۱۷۱۰۹۱

روز جاری شاهد رشد حجم و ارزش معاملات در بازارهای فرابورس ایران نسبت به آخرین روز کاری در هفته گذشته بودیم.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امروز شنبه 13 آذرماه نقل و انتقال 223 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یک‌ هزار و 415 میلیارد ریال ماحصل معاملات انجام شده در فرابورس بود که نسبت به چهارشنبه هفته قبل با رشد همراه شد.

شاخص کل فرابورس اما برخلاف جریان رو به رشد بازار، در تقابل تاثیر مثبت و منفی از جانب برخی نمادهای معاملاتی روندی کم نوسان و البته کاهشی را تجربه کرد تا در نهایت با افت کمتر از 0.5 واحد در ارتفاع 830.5 واحدی قرار بگیرد.

دو نماد پتروشیمی و پالایشی امروز در حالی بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس تا سطح 2 واحد گذاشتند که دو نماد از گروه فلزات اساسی بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و مانع از رشد آن شدند. نمادهای «مارون» «زاگرس»، «شراز» و «شاوان» به رشد بیشتر شاخص منجر شدند؛ درحالی که نمادهای «ذوب» و «میدکو» تا سقف 1.2 واحد در صدرِ نمادهایی با بالاترین تاثیرگذاری منفی بر آیفکس ایستادند.

در همین حال امروز در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه، افزون بر 181 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 647 میلیارد ریال معامله شد که در این میان نماد «حریل» از گروه حمل و نقل، بیشترین حجم و نماد «شاوان» از گروه پالایشی‌ها بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

رصد معاملات در بازار سهام فرابورس همچنین نشان می‌دهد نمادهای «افرا»، «سدبیر» و «شراز» با بالاترین افزایش قیمت تا سقف 5 درصد همراه بودند و در مقابل نمادهای «فزرین»، «زنگان» و «غگلستا» با بیشترین افت قیمت مواجه شدند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد معاملاتي شرکت پتروشيمي زاگرس پس از ارائه اطلاعات پيش‌بيني با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد، و نماد معاملاتي شركت بيمه دي پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 5 درصد بازگشایی شدند.

در همین حال معامله 907 هزار ورقه به ارزش 885 میلیارد ریال نیز نتیجه معاملات انجام شده در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران است. در این میان اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با ثبت نقل و انتقال بیش از 127 هزار ورقه به ارزش 120 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز قیمت هر ورقه تسه در محدوده 688 تا 753 هزار ریال دادوستد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر