بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر : ۱۷۱۱۴۸


سرویس اقتصادی
نمایندگان مردم در مجلس به بررسی نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه ۹۶ پرداختند.
نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه 96 از زاویه دید نمایندگان

خبرگزاری خانه ملت-گروه اقتصادی:حسن روحانی رئیس جمهوری درنشست علنی روز گذشته 14 آذر ماه با حضور در مجلس به ارایه لایحه بودجه 96 کل کشور و توضحیحاتی در رابطه با آن پرداخت.

رئیس جمهور با اشاره به لایحه بودجه 96 کل کشور می گوید: دولت برنامه جامعی را با هدف دستیابی به رشد اقتصادی فراگیر، اشتغالزا و ضد فقر تدوین کرده که بودجه سال آتی نخستین گام از این مجموعه اقدامات است.

روحانی ادامه می دهد: با عنایت به اینکه در سال 96 ادامه رشد صادرات نفت همانند سال 92 نخواهد بود استمرار رشد اقتصادی ایجاد شده در سال جاری مسئله اصلی اقتصاد کشور است و همه سیاست های اقتصادی کشور باید حول این هدف قرار گیرد به همین منظور دولت بودجه سال 96 را بر مبنای دو رسالت تعیین کرده است؛رسالت اول ارائه خدمات از محل بودجه عمومی در بالاترین سطح کمیت و کیفیت با توجه به محدودیت منابع و رسالت دوم اهرم کردن منابع بودجه دولتی برای فعال کردن و به حرکت درآوردن بخش غیردولتی در جهت تجهیز بیشتر منابع در اقتصاد و ایجاد رشد و تحرک اقتصادی است.

رئیس جمهور تصریح می کند: از طرف دیگر نسبت به طرح های نیمه تمام عمرانی با توجه به اینکه چشم انداز قیمت های نفت به گونه ای است که دستیابی به درآمدهای سرشار نیمه دوم دهه هشتاد را غیر محتمل می سازد، برای سال های آینده و با لحاظ حجم طرح های عمرانی نیمه تمام که برآورد می شود برای تکمیل آن بیش از 400 هزارمیلیارد تومان منابع مورد نیاز است، واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی و مشارکت با بخش خصوصی در این طرح ها یکی از راهبردهای اصلی دولت در سال های آینده است.

موارد گفته شده بخشی از اظهارات رئیس جمهور در روز گذشته حین ارایه لایحه بودجه 96 کل کشور به مجلس بوده است حال خبرگزاری خانه ملت، به گفت وگو با برخی نمایندگان موافق و مخالف این لایحه پرداخته که در ذیل می خوانید:

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی

جعفرزاده ایمن آبادی:انتقاد از افزایش سهم درآمدهای نفتی در لایحه بودجه ۹۶/ شاخص های اصلی برنامه ششم در لایحه بودجه دیده شده است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 96 کل کشور از سوی دولت به مجلس، گفت: دولت در این بودجه قیمت دلار را 3هزار و 300 تومان و قیمت نفت را در هر بشکه 50 دلار دیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:دولت در این لایحه درآمد نفت را 110 هزار میلیارد تومان،مالیات را 112 هزار میلیارد تومان و سقف بودجه را نیز 320 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد.

میزان درآمد ناشی از نفت و مالیات در لایحه بودجه با هم برابر دیده شده است

وی افزود:تقریبا میزان نفت و مالیات در لایحه بودجه با هم برابر دیده شده که دلیل آن افزایش قیمت نفت و پیش بینی ادامه رکود برای کاهش درآمد اصناف از این حیث که مشاغل نمی توانند مالیات بدهند است.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه کمیسیون تلفیق باز به سمت این حرکت خواهد کرد که سهم نفت را در بودجه کاهش دهد،گفت:انتظار این بود که میزان نقش نفت در بودجه بیش از 20 تا 25درصد نشود؛ظاهرا این موضوع تحقق نیافته است.

عدم تحقق درآمدهای مالیاتی علت تکیه بیشتر دولت بر درآمدهای نفتی است

وی ادامه داد: عدم تحقق درآمدهای مالیاتی علت تکیه بیشتر دولت بر درآمدهای نفتی است که این بزرگترین چالش و ضعف پیش روی این لایحه است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه باید تمام توان خود را برای کاهش سهم بودجه از درآمدهای نفتی هدایت کنیم،افزود:کارخوبی در سال 95 انجام شد و مقداری از درآمد نفت به صندوق ذخیره واریز شد ؛این مهم باید استمرار پیدا کند.

وی با تاکید براینکه باید با همه سختی ها سهم بین نسلی از نفت و سوخت های فسیلی را حفظ کنیم،افزود:کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس و همچنین کمیسیون تلفیق امسال مترصد براین است که قیمت اعظمی از درآمدهای نفتی را به تملک دارایی ها و بخش عمرانی تخصیص دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کماکان انتظار کاهش هزینه های جاری دولت را داریم که کاهش مورد انتظار در آن وجود ندارد، گفت: کمیسیون تلفیق سعی می کند با تعامل با دولت به نحوی عمل کند که فاکتورهای مهمی ازجمله افزایش تولید ناخالص ملی،رشد اقتصادی،کاهش نرخ بیکاری و تولید اشتغال و ازطرفی نحوه هزینه کرد صحیح این بودجه در جای خود تحقق پیدا کند.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:شاخص های برنامه ششم در این لایحه دیده نشده؛اما شاخص های اصلی برنامه را باید ملاک قرار دهیم که گویا از سوی دولت هم دیده شده است.

انتقاد به ارز 3300 تومانی در بودجه 96 / دولت گرانی را به بازار ارز تزریق نکند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،بااشاره به لایحه بودجه 96 کل کشور،گفت:تعیین نرخ دلار در بودجه برای این است که درآمدهای حاصل از نفت را تبدیل به ریال کنیم،اما چه بخواهیم و چه نخواهیم نرخ ارز در بازار ایران اثر‌گذار خواهد بود.

وی افزود:براساس قانون بودجه،تعیین نرخ دلار ‌برطبق نرخ شناور است و نباید اجباری تعیین شود.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت تعیین شده 3300 تومانی برای ارز در بودجه سال آینده،تصریح کرد:البته ما با این نرخ مخالفیم و معتقدیم که خود دولت با این کار،آهنگ گران شدن نرخ را به بازار تزریق می کند؛درحالی که سیاست های دولت باید در جهت ثبات منطقی بازار باشد.

علی اکبر کریمی

کریمی: سیاست یارانه ای دولت در بودجه سال آینده شفاف نیست/ استقبال از واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی در بودجه۹۶

علی اکبر کریمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در ارزیابی لایحه بودجه در سال آینده، گفت: باید بودجه های سالانه براساس سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی و برنامه پنج ساله تهیه می شد؛این درحالی است که برنامه ششم توسعه با تاخیر از سوی دولت به مجلس ارائه شد.

نماینده مردم اراک درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد:برنامه ششم توسعه که از سوی دولت ارائه شد،کاملا مطابق با تعریف قانون برنامه و بودجه نبود و در سال 95 نیز به دلیل آماده نبودن برنامه ششم، بودجه سالانه براساس تمدید برنامه پنجم تهیه شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با بیان اینکه یکی از چالش های دولت کمبود منابع است، گفت: دولت بحث یارانه ها را مطابق با قانون هدفمندسازی تعیین تکلیف نکرده است.

وی با بیان اینکه نباید به موضوع پرداخت یارانه ها نگاه سیاسی داشت،گفت:دولت باید سیاست خود را در بودجه سال آینده درباره نحوه پرداخت یارانه ها شفاف اعلام می کرد.

کریمی افزود:با وجود اینکه توضیحات رئیس جمهور درباره بودجه به برنامه های دولت برای اصلاح نظام بانکی اشاره کرد اما دراین رابطه دولت لوایح خود را ارائه نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،افزود:درهرصورت رویکرد دولت در بودجه برای اصلاح نظام بانکی و همچنین سیاست دولت برای واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی، قابل قبول است.

حسین هاشمی تختی نژاد در بازدید از غرفه خبرگزاری خانه ملت

هاشمی تخته پور:واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی نقطه قوت بودجه ۹۶ کل کشور

حسین هاشمی تخته پور درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به جزییات لایحه بودجه 96 کل کشور،گفت:دراین لایحه واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی و مشارکت با بخش خصوصی در تکمیل این طرح ها یکی از راهبردهای اصلی دولت درسال های آینده است.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،حاجی آباد،بندرخمیر درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه بودجه دولت کفاف تکمیل پروژه های عمرانی را نمی دهد،افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های عمرانی می تواند بسیاری از این پروژه ها را آماده بهره برداری کند.

راهکار کاهش کسری بودجه دولت استفاده از توان بخش خصوصی است

وی با تاکید براینکه راهکار کاهش کسری بودجه دولت استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی است،تصریح کرد:کمیسیون عمران مجلس بارها درخصوص ضرورت واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی تاکید داشته است.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه مجلس از واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی حمایت می کند،تاکید کرد:واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی چابک سازی دولت را در پی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی درکشور،افزود:بخش خصوصی ازحیث اینکه در منافع و ضرر دخیل است؛به طورحتم با دقت بیشتری در انجام کارها به خرج خواهد داد.

جلوگیری از فرسوده شدن طرح های عمرانی با تسریع در واگذاری آن ها به بخش خصوصی

هاشمی تخته پور ادامه داد:تسهیل شرایط حضور بخش خصوصی برای اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام می تواند از فرسوده شدن این طرح ها به علت طولانی شدن زمان تکمیل آن ها جلوگیری کند.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:شناسایی طرح های نیمه تمام عمرانی و در اولویت قراردادن آن ها برای واگذاری به بخش خصوصی ضروری است.

حسین حسینی شاهرودی

حسینی شاهرودی:شرکت های دولتی بیش از ۷ صدهزار میلیارد تومان از بودجه سال ۹۶ را می بلعند/ انتقاد از نرخ بالای بودجه جاری در لایحه بودجه۹۶

سیدحسن حسینی شاهرودی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به درنظر گرفتن قیمت 3300 تومانی برای ارز در بودجه سال 96 گفت:دولت ادعا دارد که قصد تک نرخی کردن ارز دارد و این با شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی امکانپذیر نیست و نمی توان به آن ثبات بخشید و دولت تنها می تواند نرخ دولتی را به نرخ آزاد نزدیک کند و در شرایطی که قیمت ارز به 3900 رسیده قیمت دولتی با قیمت بازار باید تطابق پیدا کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه بانک مرکزی نتوانسته قیمت ارز را کاهش دهد و تنها توانسته ثباتی نسبتی به این بازار دهد،افزود:البته در یک ماه اخیر بازار ارز نوساناتی داشته و قیمت دولتی غیرواقعی بوده و ایجاد رانت و فساد می کند و باید نرخ ارز سریع تر تک نرخی شده و به صورت واقعی در بودجه تنظیم شود.

دولت با تعیین نرخ 3300 تومانی ارز خود را به نرخ بازار آزاد نزدیک کرده است

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه دولت با تعیین نرخ 3300 تومانی ارز خود را به بازار آزاد نزدیک کرده است، ادامه داد:فساد و رانتی که با ارز تک نرخی ایجاد می شود بهتر از تورمی است که با افزایش قیمت دلار ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه اگر مقرر شده یارانه ای به صنعت داده شود، باید به صورت ریالی یارانه پرداخت شده و هزینه انرژی کاهش داده شود،یادآور شد:دولت برای کنترل ارز باید قیمت دولتی و آزاد را یکسان کند و تزریق ارز در بازار را بیشتر کند و سازوکار اقتصادی نظام ارزی کشور را سامان داده تا نابسامانی در آن ایجاد نشود و بانک مرکزی به عنوان تعادل کننده بازار ارز تقویت شده و حضور آن پررنگ تر شود.

لایحه بودجه 96

دولت باید خود را تکانده و کوچک و چابک شود

حسینی شاهرودی با اشاره به نقاط منفی بودجه سال 96 افزود:متاسفانه همانند گذشته بودجه جاری کشور زیاد بوده و در بودجه 96حدود 86 درصد است و حدود 14 درصد مربوط به تملک دارایی است و دولت حجم زیادی از بودجه را می بلعد، تا برای 14 درصد کار کند که بر اساس سابقه سنواتی این 14 درصد هیچگاه محقق نشده است.

عضوهیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید خود را بتکاند و کوچک و چابک کند، تصریح کرد:دولت هر روز بزرگ و بزرگ تر می شود،خصوصا حجمی عظیم بیش 7 صدهزارمیلیارد تومان فقط در شرکت ها و موسسات وابسته به دولت هزینه می شود و بیش از 70 درصد اعتبار دولت برای شرکت های دولتی انتفاعی بوده، که رقم بسیار بزرگی است.

بیگلری در بازدید از غرفه خبرگزاری خانه ملت

بیگلری: توجه دولت به استمرار رشد اقتصادی در بودجه ۹۶ بهبود وضعیت معیشتی مردم را در پی دارد

محسن بیگلری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به محتویات لایحه بودجه 96 کل کشور،گفت:دولت برنامه جامعی را با هدف دستیابی به رشد اقتصادی فراگیر و ضدفقر تدوین کرده که ارایه به موقع بودجه سال آتی ؛نخستین گام از این مجموعه اقدامات است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال 96 ادامه رشد صادرات نفت مانند سال 92 نیست، تصریح کرد: دولت در بودجه 96 استمرار رشد اقتصادی ایجاد شده در سال جاری را مدنظر قرار داده از این رو باید از تکیه به درآمدهای نفتی دوری کند.

وی با تاکید براینکه ارائه خدمات از محل بودجه عمومی یکی از نقاط قوت بودجه 96 است، افزود:با توجه به محدودیت منابع با کاهش هزینه های عمومی و جاری دولت سعی کرده سال آتی رشد اقتصادی را بیشتر کند.

بیگلری با اشاره به بخش دیگری از بودجه 96 کل کشور، در خصوص استفاده از توان بخش غیر دولتی،تاکید کرد: فعال کردن منابع بودجه بخش غیردولتی در جهت تجهیز بیشتر منابع در اقتصاد و ایجاد رشد و تحرک اقتصادی از برنامه های مورد استقبال است.

وی با اشاره به تاکید دولت در بودجه 96 به استفاده از توان بخش خصوصی،افزود: این امر نه تنها کارایی و بهره وری سرمایه گذاری درکشور را افزایش خواهد داد،بلکه منابع و سرمایه هایی را که در قالب طرح های نیمه تمام عمرانی قفل شده،آزاد خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه لایحه بودجه دولت باید مورد بررسی بیشتر برای اظهارنظرهای کارشناسی قرار بگیرد،گفت: مجلس برای بهبود وضعیت معیشت مردم و اقتصاد کشور آماده کمک به دولت است.

حمید بنایی

بنایی:استفاده از توان بخش خصوصی راهکار کاهش کسری بودجه دولت/ بودجه ۹۶ با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بهبود اقتصاد را رقم می زند

حمیدبنایی درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت بااشاره به ارسال لایحه بودجه 96 کل کشور به مجلس از سوی دولت،گفت:این لایحه در بخشی به واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی و مشارکت با بخش خصوصی در تکمیل این طرح ها اشاره کرده که اگر شرایط واگذاری به درستی رعایت شود،می تواند کمک بزرگی به کشور کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از پروژه های عمرانی ما به علت کمبود بودجه و منابع مالی نیمه کاره رها شده و در حال مستهلک شدن هستند، افزود: استفاده از توان بخش خصوصی برای به حرکت درآوردن موتور محرک این پروژه ها می تواند از حیث اشتغال نیز مفید باشد.

باید در واگذاری ها نظارت دقیقی انجام شود

وی با تاکید براینکه باید در واگذاری ها نظارت دقیقی انجام شود،تصریح کرد:بخش خصوصی باید متعهد شود که با همکاری در تکمیل پروژه ای بعد ادعای ناکارآمد بودن پروژه و تخریب آن را نکند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه راهکار کاهش کسری بودجه دولت استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی است،تصریح کرد:واگذاری طرح ها به بخش خصوصی در شرایط فعلی اقتصاد کشور بهترین راهکار برای جبران کسری بودجه است.

وی ادامه داد:کمیسیون عمران مجلس بارها درخصوص ضرورت واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی تاکید داشته است.

با توجه به کاهش قیمت نفت باید درآمدهای جایگزین برای کشور به دست بیاید

بنایی با بیان اینکه با توجه به کاهش قیمت نفت باید درآمدهای جایگزین برای کشور به دست بیاید،گفت:در شرایط کنونی بهترین درآمد برای کشور استفاده از منابع خارجی و به حرکت درآوردن چرخه تولید است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:دولت باید با شناسای طرح هایی که از اولویت بیشتری برای تکمیل برخوردارند؛نسبت به واگذاری آن ها به بخش خصوصی اقدام کند.

فرهاد فلاحتی

فلاحتی: دولت برای اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار اهتمام ندارد/ شاهد عقبگرد در حوزه اشتغال جوانان هستیم

فرهاد فلاحتی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت بااشاره به اظهارات رئیس جمهور در جریان تقدیم لایحه بودجه 96 درباره بهبود فضای کسب و کار،گفت:علی رغم گزارشاتی که امروز "نوبخت" و رئیس جمهوری در اظهارات خود ایراد کردند،آنچه که در جامعه می بینیم خلاف آن است و به دلیل همین آمار خلاف واقع برخی نمایندگان معترض شدند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد که وضعیت کسب و کار مردم نه تنها بهتر نشده بلکه بیشتر قفل شده است،افزود:زمانی که ما خودمان اذعان می کنیم کارخانجات و صنایع تولیدی با رکود مواجه هستند و از طرفی استخدام دولتی را نیز ممنوع می کنیم،چگونه می توانیم ادعا کنیم که فضای کسب وکار ایجاد شده است.

فلاحتی ادامه داد:اگر در فضاهای خاصی بهبود کسب وکار برای عده ای خاص ایجاد شده است که ما خبر نداریم،بگویند تا ما نیز مطلع شویم اما به نظر می رسد که دولت نه تنها اهتمامی بر اجرای قانون بهبود فضای کسب وکار درکشور نداشته،بلکه به دلیل شرایطی که درکشور به لحاظ اقتصادی وجود دارد،متاسفانه شاهد عقبگرد درحوزه اشتغال جوانان هستیم.

وی با اشاره به این که دولت عملا در زمینه ایجاد اشتغال با چالش جدی مواجه است،تصریح کرد: تا زمانی که در کشور رکود وجود داشته باشد و شاهد تعطیلی کارخانجات وعدم راه اندازی کارگاههای تولیدی باشیم،مطمئنا اشتغال رونقی نمی گیرد.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد: در مباحثاتی که در مجلس با نمایندگان دولت برسر برنامه ششم و بودجه داریم،باید گزارش دولت از بهبود فضای کسب و کار را مطالبه کنیم و درصورت عدم اجرای قانون، ابزارهای نظارتی مجلس خود به خود فعال شده و قدرت خود را نشان خواهد داد.

کوسه غراوی در بازدید از غرفه خبرگزاری خانه ملت

کوسه غراوی: توجه دولت به منابع بخش خصوصی در بودجه ۹۶ برای کاهش بیکاری است

شهرام کوسه غراوی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به تاکید دولت در لایحه بودجه 96 به فعال سازی بخش خصوصی در سال آتی،گفت:توجه دولت به بخش خصوصی و فعال کردن پروژه های عمرانی با واسطه توان این بخش می تواند بسیاری از گره های اقتصادی را باز کند.

نماینده مردم مینودشت،کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از پروژه های عمرانی بیش از سه دوره ریاست جمهوری را به خود دیده اما به علت کمبود اعتبارات تکمیل نشده است،افزود:تکمیل این نوع پروژه ها با تزریق منابع بخش خصوصی می تواند به کاهش بیکاری در کشور کمک کند.

سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

دولت با ارایه به موقع بودجه 96 به مجلس سعی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد

وی با تاکید بر اینکه دولت با ارایه به موقع بودجه 96 به مجلس سعی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور با برنامه ریزی دقیق دارد، تصریح کرد: آینده نگری در خصوص تکمیل پروژه های عمرانی نشان از دغدغه مند بودن دولت درخصوص بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم دارد.

کوسه غراوی ادامه داد: تسهیل شرایط حضور بخش خصوصی یکی از ضرورت هایی است که دولت برای کمک به وضعیت اقتصادی کشور باید در دستور کار خود قرار دهد.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه اظهارنظر بیشتر و کارشناسی در رابطه با لایحه مذکور نیازمند بررسی بیشتر است،گفت:درحال حاضر بالا درنظرگرفتن قیمت نفت کمی باید اصلاح شود تا تکیه کشور به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی مورد استقبال ما بوده و برای تصویب آن در مجلس تلاش خواهیم کرد.

رضایی کوچی در بازدید از غرفه خبرگزاری خانه ملت

رضایی کوچی: توجه دولت به واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی در بودجه 96 مورد استقبال کمیسیون عمران است

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس، گفت: دولت در این لایحه به پروژه های عمرانی با استفاده از توان بخش خصوصی توجه کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محدودیت منابع در کشور و نیمه کاره رها شدن بسیاری از پروژه های عمرانی در نتیجه آن، تصریح کرد: برای جبران کسری منابع باید به سمت جذب سرمایه های خارجی با هدف ایجاد تحرک در پروژه های عمرانی باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی ازسوی دولت در قانون بودجه 96 کل کشور می تواند اقتصاد کشور را متحول کند،افزود: با جذب سرمایه های کارآمد خارجی و فعال کردن بخش خصوصی کاهش هزینه مربوط به ساخت و نگهداری پروژه‌های عمرانی ممکن خواهد شد.

وی با تاکید براینکه بخش خصوصی می تواند سرعت تکمیل پروژه های عمرانی را افزایش دهد، تصریح کرد:درحال حاضر رکود و تورم موجود دراقتصاد تزریق منابع به پروژه های عمرانی را متوقف کرده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:باید با تسهیل شرایط سرمایه گذاری درکشور نسبت به ایجاد انگیزه درسرمایه گذاران برای تزریق منابع خود در پروژه های عمرانی اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:کمیسیون عمران مجلس از واگذاری طرح های عمرانی با در نظر گرفتن پیش شرط های لازم استقبال می کند./


اشتراک گذاری :
ارسال نظر