بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
بررسي تاثيرگذارترين مسائل بر بازار سرمايه

از ارزيابي بودجه ٩٦ تا رياست جمهوري ترامپ

پنج شنبه 18 آذر ماه، در رویدادی مهم خانه سرمایه محل نشست تحلیل گران برجسته، صاحب نظران و فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه بود که در خصوص مباحثی در حوزه بازار بورس و تحلیل صنایع و شاخص ها, سهام شرکت ها, بودجه، ترامپ و تأثیر فلزات گرانبها به بررسی و تبادل آرا پرداختند.
کد خبر : ۱۷۱۳۰۷
نویسنده :
خانه سرمایه

پنج شنبه 18 آذر ماه، در رویدادی مهم خانه سرمایه محل نشست تحلیل گران برجسته، صاحب نظران و فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه بود که در خصوص مباحثی در حوزه بازار بورس و تحلیل صنایع و شاخص ها, سهام شرکت ها, بودجه، ترامپ و تأثیر فلزات گرانبها به بررسی و تبادل آرا پرداختند، خلاصه ی این نشست به شرح ذیل می باشد:

بودجه 1396 از دیدگاه آقای باغچه سرا تحلیل گر و فعال بازار سرمایه:

در بودجه امسال نفت در قیمت 56 دلار دیده شده است که در مقایسه با سال گذشته در حدود 10 دلار افزایش قیمت داشته است که با توجه به توافقات انجام گرفته مبنی بر افزایش تولید نفت ایران به نظر می رسد که درآمدهای نفتی ایران افزایش یابد. یکی دیگر از درآمدهایی که برای دولت به شدت اهمیت دارد درآمد از محل مالیات می باشد که دولت در بودجه 96 سهم به سزایی را به آن اختصاص داده است که حدودا 71 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و دولت به کسب درآمد از طریق مالیات تاکید فراوانی کرده است.در بودجه 96 اعتباری معادل 62 هزار میلیارد تومان برای بخش عمران در نظر گرفته شده است که در حدود 26درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.لازم به ذکر است که از سالهای 1391 تا1393 در حدود 67 درصد بودجه عمرانی کشور محقق شده است.نکته مهمی که از صحبت های مسئولین کشوری در بودجه 96 دیده می شود واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی و یا همکاری با آنها می باشد, همچنین مسئولین لایحه ای تقدیم به مجلس کردند که بر سرمایه گذاری در بخش نیروگاهی,صنعت حمل ونقل ریلی و قیر در بودجه امسال تاکید داشت.با توجه به مسائل ذکر شده به نظر می آید، می توان در آینده به حضور گروه ها و شرکت هایی در زمینه خطوط ریلی، حمل و نقل، ساختمان، فولاد، سیمان و نیز شرکت هایی چون نفت جی ونفت پاسارگاد که در زمینه تولید قیر فعالیت دارند ،با چشم انداز سرمایه گذاری بلند مدت خوشبین بود.

در ادامه آقای محمد حسین حقیقی تحلیلگر بازار سرمایه، تحلیل خود را درباره ترامپ و تأثیر حضور او بر بازارهای جهانی ارائه داد.

آثار ریاست جمهوری ترامپ بر بازارهای جهانی:

تبعات انتخاب ترامپ بر بازارهای جهانی را می توان به شرح ذیل مورد بررسی قرار داد:

· بازار ارز:

ترامپ یک تاجر بزرگ است وی از سیاست هایی استفاده خواهد کرد که منجر به افزایش رونق تجاری و سود بخش در بخش خصوصی می شود و پایین بودن نرخ بهره، بالا بودن قیمت کالاها در تمام بازارها را به دنبال خواهد داشت، زیرا برای خریداری هر دارایی نیاز به صرف مقادیر بالاتری از دلار خواهد بود. از آنجایی که تا پایان سال 2018 ، ریاست فدرال رزرو دستخوش تغییر نخواهد شد، لذا پیش بینی می شود در کوتاه مدت نرخ بهره افزایش یافته و دلار با رشد قیمت مواجه باشد.

· بازار انرژی: ترامپ به شدت به انرژی های سنتی و فسیلی علاقه مند و از مخالفان سرسخت انرژی های نو می باشد از این رو می توان انتظار داشت که بخش انرژی ،حداقل در آمریکا فعالیت خود را با تمایل بیشتری به سمت انرژی های فسیلی ادامه دهد و در بلند مدت این بخش با افزایش قیمت مواجه گردد.

· بازار طلا: با انتخاب ترامپ به دنبال اتفاق برگزیت، این احساس در جامعه جهانی تقویت شده است که جهان بر خلاف روند جهانی سازی که به ویژه پس از سال 2000 شتاب بالایی گرفته بود، درحال حرکت به سمت سیاست های ملی گرایانه است.

· بازار کالا :وعده های انتخاباتی ترامپ، حاکی از اختصاص رقمی نزدیک به 1000 میلیارد دلار در پروژه های زیرساختی این کشور است.چنین پروژه هایی عموماً نیازمند مواد اولیه زیادی نظیر فلزات اساسی هستند.در صورت تحقق این وعده انتخاباتی، بازار کالا شاهد افزایش چشمگیرتقاضا خواهد بود.

· معاهدات بین المللی:بسیاری از معاهدات بین المللی مورد حمایت ترامپ نمی باشند، از این رو ممکن است با خروج ایالات متحده از برخی از این معاهده ها،ساختار بازار جهانی دچار تغییر شود.به طور مثال، خروج آمریکا از معاهده پیمان تجاری آمریکای شمالی )نفتا(سبب پایان تجارت آزاد بین کشورهای این منطقه و آمریکا خواهد شد که این امر پیامدهای منطقه ای و بین المللی به دنبال خواهد داشت.

و در انتها آقای صابریان تحلیلگر بازار سرمایه و مدیر عامل خانه سرمایه به بررسی تکنیکال شاخص کل پرداخت

تحلیل تکنیکال شاخص کل:

از دیدگاه کلاسیک شاخص کل پس از شکست کانال دو ساله نزولی خود به سمت هدف خود در محدوده 82-83 هزار واحد در حال حرکت می باشد و در این محدوده انتظار داریم که با افزایش عرضه مواجه شویم.در شکل زیر می توانید این تحلیل را مشاهده کنید.

بررسی از نظر فیبوناتچی و الگوی هارمونیک:

از نظر تراکم فیبوناتچی ها و الگوهای هارمونیک می توان برای شاخص عددهای زیر را در نظر گرفت که در تصویر مشخص می باشد.

------------------------


------------------------
------------------------

علاقمندان برای استفاده از فایل پاورپوینت ارائه شده در نشست عصرانه ی بازار سرمایه می توانند به لینک ذیل مراجعه و با کلیک بر روی لینک موردنظر نسخه فایل موردنطر را دانلود نمایند.

http://www.khanesarmaye.com/items/uncategorized/marketwatch


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
ما جوان های این مملکت از وقتی بدنیا امدیم همش باید زجر و عذاب بکشیم و روز خوش نبینیم ؟؟ من سئوالم این است که چرا همیشه این مملکت مردمش در اضطراب و استرس باشند ؟؟ چرا کوچکترین اتفاقی در امریکا اثرزیادی در اقتصاد و بقیه زمینه ها میگذارد حالا اینها که نون این مسائل را میخورند و شعار میدهند که هیچ مامردم چه گناهی کردیم که به این حال روز افتاده ایم واقعا همه راخسته و افسرده کرده اند ؟؟؟ بنا بود همین این دنیا هم اخرت به رستگاری برسیم که داریم میرسیم خدا راشکر ؟؟؟ فقر فساد اعتیاد فحشا طلاق افسردگی و هزاران بدبختی دیگر از برکات ؟؟