بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد:

قیمت سیمان فعلاً افزایش نمی یابد/ به دنبال حدف دلالان صنعت هستیم

برنامه انجمن در راستای حذف تخفیفات در قیمت فروش محصولات سیمانی و حذف رقابت منفی و خود زنی شرکت های سیمانی، هماهنگی وسیع و سنگینی بود که از بهمن ماه سال 94 باکنترل عرضه و تقاضای محصولات سیمانی آغاز و در شهریور ماه سال جاری تقریباً به صفر رسید.
کد خبر : ۱۷۱۳۱۰
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز گذشته در بازار سرمایه خبرهایی مبنی بر افزایش نرخ محصولات سیمانی به دنبال کنترل عرضه و تقاضا در این صنعت مطرح شده است، هر چند که بارها و از ابتدای سال جاری بحث افزایش 15 درصدی سیمان مطرح بوده اما به دلیل عدم وجود کشش تقاضا در بازار به حالت تعلیق در آمده است.

در همین ارتباط دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: برنامه انجمن در راستای حذف تخفیفات در قیمت فروش محصولات سیمانی و حذف رقابت منفی و خود زنی شرکت های سیمانی، هماهنگی وسیع و سنگینی بود که از بهمن ماه سال 94 باکنترل عرضه و تقاضای محصولات سیمانی آغاز و در شهریور ماه سال جاری تقریباً به صفر رسید.

عبدالرضا شیخان در ادامه افزود: دلالانی که در این صنعت حضور دارند باعث شده اند تا شرایط رقابت منفی در بین کارخانجات سیمانی ایجاد شود و کارخانه ها ناچار به ارائه تخفیف در قیمت فروش محصولاتشان به این دلالان می شدند، اما از بهمن ماه سال 94 طبق دستور و برنامه ریزی انجام شده قرار بر این شد تا بر اساس نیاز بازار تولید و توزیع سیمان صورت بگیرد. به این ترتیب که کلینکر تولید شود اما تبدیل به سیمان نشود چرا که خاموش کردن کوره های تولید کلینکر برای کاهش عرضه محصولات شرکت های سیمانی هزینه بر بوده و باعث ایجاد هزینه برای این کارخانجات می شد.

وی تأکید کرد: با اجرای این برنامه تولید و توزیع سیمان بر اساس نیاز داخلی و صادراتی که امکان پذیر بوده، انجام شد و با کوچک شدن حجم عرضه ها در بازار تخفیفات قیمتی در شهریور ماه سال 95 تقریباً به صفر رسید و از آن پس نیز برای سیمان قیمت تحویل در مقصد با توجه به هزینه حمل و نقل و ارزش افزوده تعیین و سیمان نیز همچون دیگر کالاهای مصرفی دارای قیمت مصرف کننده شده است که اگر از این قیمت هزینه حمل و نقل و ارزش افزوده کاسته شود برابر با قیمت مصوب این محصول در سال 93 می باشد.

شیخان گفت: برنامه بعدی انجمن برای این صنعت، حذف دلالان این حوزه و ترقیب شرکت های سیمانی به اینکه به جای فروش اعتباری و نقدی ازLC داخلی برای فروش سیمان استفاده کنند، با این کار افراد دارای هویتی می توانند تقاضای خرید سیمان داشته باشند که LC داخلی بازگشایی کنند و به این تریتب دلالان بی هویت حذف و سیمان تولیدی با قیمت منطقی در بازار به فروش می رسد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خاتمه خاطرنشان کرد: فعلاً برنامه افزایش نرخ سیمان را در دستور کار قرار نداده ایم و اما بر صادرات، ساماندهی و تعیین استراتژی 10 ساله صنعت متمرکز شده ایم. البته نباید فراموش کرد که از سال 93تا 96، مدت 3 سال است که شرکت های فعال در این صنعت نرخ تورم را تحمل کرده اند و با وجود افزایش هزینه ها افزایش نرخ محصولاتشان اعمال نشده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
زمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
سلام
همه اش دورغ گرانی پشت گران بعد میگویند تورم کنترل شد ولی حقیت که مردم در آمد کافی برای خرید را ندارند کتمان میکنند .....
مهدی
ROMANIA
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
به زودی عراق و سوریه کامل از دست تروریست ها ازاد خواهند شد و شروع به بازسازی ویرانی های عظیم خودشون خواهند کرد تازه اون موقع خواهد بود که بازار پی به ارزش سیمانی ها خواهد برد و صف های چند میلیونی برای شرکت های سیمانی نزدیک مرز کشیده خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
مملکت شده تایید و تکذیب شب یه حرفی میزنند صبح که بلند میشد یه حرف دیگه
منو توپول
GERMANY
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
قیمت سهام شرکتهای ورشکسته سیمانی دوباره به قهقرا میروند. برای پیشبرد طرح های عمرانی و باز سازی کشوره ویرانه سوریه به هیچوجه حکومت قیمت سیمان را نمیگذارد بالا ببرند. یه وقت دیدی سیمان شد پاکتی 1 ریال
به جوووون المیرا 67 یا همون سکینه جلوی درب تالار بورس
omid
UNITED STATES
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
سیمانیها تعدیل های خفنی در پیش دارند
دودستی بچسبید از دستشون ندید.
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
سیمانی دیگر حرفی برای گفتن ندارند و باید مسیر آمده را باز گردند. از فردا شاهد صفوف فروش در سیمانیها خواهیم بود.