بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
مستطيل شيشه اي تالار

سهامداران دست به دعا شوند!

طی روز جاری شاخص کل در حالی با افت 11 واحدی همراه شد که در ساعات ابتدایی بازار شاهد رشد شاخص کل تا محدوده 81 هزار واحدی بودیم. اما پس از ساعت استراتژیک بازار یعنی حدود ساعت 10 شاهد افت آن و منفی شدن اغلب نمادهای فعال در بازار خصوصاً گروه خودرویی بودیم.
کد خبر : ۱۷۱۳۶۲
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.09.22 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 31 واحد کاهش به رقم 57595 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 105 واحد افزایش عدد 171289 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 4 واحد کاهش به رقم 28526 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 41 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خودرو" با 22 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 869 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1307 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1948 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری شاخص کل در حالی با افت 11 واحدی همراه شد که در ساعات ابتدایی بازار شاهد رشد شاخص کل تا محدوده 81 هزار واحدی بودیم. اما پس از ساعت استراتژیک بازار یعنی حدود ساعت 10 شاهد افت آن و منفی شدن اغلب نمادهای فعال در بازار خصوصاً گروه خودرویی بودیم.

بر اساس این گزارش، طی روز جاری با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت، اکثر شرکت های پالایشی با رشد قیمت همراه شدند، "شبندر" نیز از این گروه نیز که به دلیل ارائه تعدیل با اهمیت در پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده بود، شب گذشته گزارش عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری خود را با سود 144 ریالی ارائه و امروز نیز پیش بینی درآمد هر سهم خود را با 53 درصد رشد و 245 ریال سود، روانه سایت کدال کرد. علت این تعدیل افزایش نرخ نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی نسبت به پیش بینی اولیه به دلیل افزایش نرخ های بین المللی آنها ذکر شده است با این توصیفات باید دید دیگر شرکت های فعال در این گروه صورت های مالی 6 ماهه خود را به چه صورت روانه سایت کدال خواهند کرد، قبل از "شبندر"، "شتران" بود که اطلاعات خود را با تعدیل درآمد هر سهم اعلام کرده بود.

در گروه استخراج ذغال سنگ، امروز بعد از توقف نماد معاملاتی "کطبس" شاهد توقف "کپرور" و "کشرق" که معاملاتی پر تقاضا نیز داشتند، بودیم. گفته می شود علت این توقف نمادها توضیح شفاهی این شرکت ها در خصوص توافق با شرکت ذوب آهن مبنی بر افزایش قیمت فروش محصولات، می باشد تا بعد از ارائه اطلاعات و توضیحات در این رابطه به تابلوی معاملات بازگردند. این توقف نمادها در حالی هر روز شدت و تعداد بیشتری می گیرد که در حال حاضر تقریباً نیمی از شرکت های فعال و پر معامله بازار متوقف هستند و این امر موجب کاهش حجم و ارزش معاملات و از طرف دیگر بلوکه شدن سرمایه سهامداران در نمادهای متوقف شده است.

همچون زمانی که برای برای بارش باران دعای باران می خوانیم این بار نیز با توجه به اینکه بارها در خصوص توقف نمادها و طولانی شدن مدت زمان آنها صحبت کرده ایم سهامداران باید برای بازگشت نمادهای متوقفشان دست به دعا شوند! هر چند که این عمل نهاد ناظر موجب شده تا سرمایه گذاران اعتماد از دست رفته شان به بازار سرمایه کمتر از قبل شود و به دلیل ترس از توقف نماد و بلوکه شدن سرمایشان از خرید کردن سهام نیز در بازار امتناع ورزند.

در دیگر گروه ها نیز شرکت های پتروشیمی، رایانه و فعالیت های وابسته به آن با روندی کاملاً نزولی همراه شدند اما به طور کل در بازار امروز همانطور که عنوان شد شاهد ادامه نوسانات یک روز مثبت و یک روز منفی بورس و کاهش فعالیت های سرمایه گذاران و حجم معاملاتشان بودیم که به نظر می رسد تا زمان اعلام خبر جدید و تازه به بورس این روند فرسایشی ادامه داشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
بورس نیوز منفی های امروز دو دلیل دارد بکی اینکه امروز فردا ممکن است قانون داماتو تمدید گردد و دیگر اینکه هنوز به اندازه کافی به انتخابات نزدیک نشده ایم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
بورس نیوز جان همه ما حقیقی های بیچاره و درمانده همیشه به ناظر ........ گفتیم که . گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من / آنچه البته بجایی نرسد فریاد است
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
سال آینده سال سیمانی ها خواهد بود مخصوصا که دیگه تا اون موقع سوریه و عراق هم ازاد شده اند .
پس بهتره از الان از این گروه در سبدمون داشته باشیم
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
به عنوان یک معامله گر و سهامدار معتقدم دستاورد مدیران جدید بورس تنهاوتنها ایجادجو بی اعتمادی وناامنی درفضای بازارسرمایه است که آرام آرام به رکود مزمن و خروج سرمایه ها ازین بازارمنجرخواهدشد!
کارشناس
-
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
دعا میکنیم تا سرنگون شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
رشد شاخص به زمان انتخابات سپرده شده دوستان خيلي منتظر نباشيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
دعای ما در 29خرداد96به اجابت می رسد.
ناشناس
BELGIUM
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
زمانی که مال حلال به سمت حرام کنالیزه شده دیگر دعا کردن در انجا معنی ندارد
کیوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
در دنیا توجه خاصی به بورس وحمایت از شرکتها بعمل می اید تا قیمت سهم رشد داشته باشد وکورس شرکتهای بورسی وجود دارد زنده بودن شرکتهای بورسی باعث رشد وپیشرفت اقتصاد است توجه به رشد وارزش افزوده سرمایه در بورسهای جهان امری حیاتی است نگاه به شرکت و حقوق سهامداران امری مهم وصروری است بعصی از شرکتها واگدار شده اند ولی به جای رشد واحیای سود شرکت را به نزولی وافت قرار داده اند