بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
مستطيل شيشه اي تالار

قصه همیشه تکرار

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری بیش از 25 واحد رشد کرد و در مدار 80 هزار واحد باقی ماند و پیش بینی می گردد نماگر بازار سرمایه بتواند در معاملات هفته جاری از مدار 80 هزار واحدی عبور و وارد کانال 81 هزار واحدی گردد.
کد خبر : ۱۷۱۵۰۴
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.09.28 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 31 واحد افزایش به رقم 57521 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 19 واحد کاهش عدد 170453 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 8 واحد افزایش به رقم 28454 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وغدیر" با 58 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 38 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزاش به رقم 866 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1465 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 3501 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری بیش از 25 واحد رشد کرد و در مدار 80 هزار واحد باقی ماند و پیش بینی می گردد نماگر بازار سرمایه بتواند در معاملات هفته جاری از مدار 80 هزار واحدی عبور و وارد کانال 81 هزار واحدی گردد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، برای نگارش مطلب امروز مستطیل شیشه ای تالار و اینکه از کجا شروع کنیم و به چه نکاتی بپردازیم خیلی فکر کردیم اما متأسفانه موضوع جدیدی پیدا نکردیم چرا که اتفاقات بازار سرمایه مدتهاست که قدیمی شده و هم ما از گفتن آنها خسته شده ایم و هم شما دیگر حوصله شنیدن و تکرار مکررات را ندارید.

از بازار بگوییم ناراحت می شوند و از شاخص بگوییم خوانندگان از ما دلگیر می شوند، واقعاً احساس می کنیم که دیگر نیازی به گفتن نیست، تا مادامی که صندوق توسعه بازار هست و نمادهای ویژه، اوضاع بورس همین است، یک زمانی صندوق توسعه بازار وظیفه روان سازی و حمایت از بورس را داشت اما امروز تنها وظیفه آن حمایت از شاخص کل است، لذا آنچه مشخص است عدم تکرار مکررات می باشد چرا که امروز فاکتوری از بازار سرمایه برای مسئولین مهم است که هیچ جایی در بازار سرمایه ندارد شاید اگر امکانی فرآهم می شد تا سرمایه گذاران می توانستند شاخص را خرید و فروش کنند خیلی از نارضایتی ها حل می شد.

شاید لازم باشد از این پس خبر مستطیل شیشه ای فقط در زمانهایی نوشته شود که اتفاق جدیدی در بورس رخ داده و چیزی جز قصه همیشه تکرار در آن دیده شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صداقت
ROMANIA
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
واقعا جالب است بانک سینا با 264ریال سود به زیر 110 تومان رسیده بازم منفی سهمی که در مجامع همیشه کل سود خود را تقسیم میکند و هیچ مشکلی ندارد دارد به پای بانکهای زیانده دیگر می سوزد و ناظر بازار هم خواب است و هیچ گونه شفاف سازی انجام نمی شود اما وقتی سهامی مثبت میشود مدام شفاف سازی میکنند بورس نیوز یه گزارش هم از بانک سینا تهیه کن که بی دلیل داره میاد سهمی که بهترین تو گروه بانکی
اکبری
ROMANIA
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
بورس نیوز عزیز شاید اینطور حال و روز امروز بورس را بگویی بهتر باشد:غصه همیشه تکرار نوسان و رکود و بحران و تقلیل سرمایه سهامداران نگون بخت و دیگر هیچ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
وضغ به قدری خراب هست که باید تا میتونن بچاپن و دهیره کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
احسنت
رحيم صرافان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
با سلام و ارزوي سلامتي همه شما عزيزان شما باين سادگي از كوره در نرويد مستطيل شيشه اي بايد هر روز باشه و گرنه ما هم چيز زيادي براي مطالعه بورس نيوز نداريم ولي براي امروز باين بسنده ميكنم كه إيكاش ... هنوز هم در و معادن بود ايا واقعا اين سهم ارزشش سه و نيم سنت است؟با تشكرفراوان پايدار و سلامت باشيد
علي توكلي
ROMANIA
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
اخه سينا هم شد بانك؟؟ ذخاير ارزيش از من شخصي هم كم تَر است و از لحاظ شعبه ، بقالي در خونه ما بيشتر شعبه دارد. چه فايده دارد سود پخش كند وقتي از پول قيمت خود سهام دو سه برابرش كم ميشود. بانكهاي غول از دو سه هفته ديگه باز خواهند شد و با جلسه روز پنج شنبه دولت با وزارت اقتصاد و بانك مركزي، بانكهايي مثل ملت با ذخاير بيش از ده ميلياردي خواهد بود كه يك تنه خواهد تازيد. من ميتونم أوت روزي را در اينده خيلي تزديك ببينم كه بانكهاي غول پيكر كه من بالآي ٦ ميليون سهم دارم به بالآي پانصد تومان برسند و ان روز خيلي نزديك است.
رحيم صرافان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
با سلام مجدد پيرو إيميل قبلي ما در زماني صحبت سه و چهار سنت ميكنيم كه سهم گوگل و أمازون حدود ٨٠٠ دلار معامله ميشود با سپاس فراوان و ارزوي موفقيت همه شما عزيزان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
دوستان با توجه به شنیده ها غدیر و تاپیکو قصد رسد دارند چون حقوقی ها دارند حمایت میکنند فرفردا روز خرید است
ابی گاو کش
ROMANIA
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
چرت نگو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
سلام
تقاضا دارم از خبر مستطیل نگذرید تنها بخش جذابتون همینه اینم تعطیل کنید که هیچی
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
با سلام خدمت سهامداران به زبان ساده براتون بگم بورس ما تحلیل نداره مثل چراغ راهنمایی راننده گی یه زمان می خواد خودش چراغش سبز میشه خودش قرمز یه دکمه داره و قتی سهامداران پشت چراغ قرمز بوق بزنند اون دکمه رو می زنند همش سبز میشه یه سری هم مثل همیشه تحلیلگر میشن