بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر : ۱۷۱۶۰۲

شاخص کل فرابورس امروز با رشد 3.6 واحدی سبزپوش ماند و به ارتفاع 872 واحدی رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امروز نماد «زاگرس» 2.9 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس گذاشت و در مقابل نمادهای «مارون» و «هرمز» این بار، خلاف روند روزهای اخیر خود که به سبزپوشی شاخص منجر می‌شدند تا نزدیک به 2 واحد اثر منفی بر آن داشتند.

در جریان معاملات نخستین روز از زمستان امسال در مجموع بازارهای فرابورس ایران بیش از 126 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 22 میلیارد ریال دست به دست شد که 60 درصد از از ارزش کل این معاملات به بازار اوراق با درآمد ثابت تعلق گرفت.

نقل و انتقال 736هزار ورقه به ارزش 646 میلیارد ریال نتیجه معاملات صورت‌گرفته در بازار اوراق با درآمد ثابت بود که اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با حجم 387 هزار ورقه و ارزش 332 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد.

امروز بازار سهام نیز میزبان نقل و انتقال 44 میلیون سهم به ارزش 156 میلیارد ریال در 7202 دفعه معاملاتی بود که در این میان نماد «فولای» متعلق به شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد، بیشترین حجم و نماد «ذوب»، بالاترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

همچنین نمادهای «کرمان»، «میهمن» و «فزرین» تا سقف پنج درصد با بیشترین افزایش قیمت همراه شدند درحالی که نمادهای «دبالک»، «کمرجان» و «هرمز» تا 3.2 درصد بیشترین کاهش قیمتی را در نخستین روز دی‌ماه تجربه کردند.

امروز «تسه 9508» در حالی با معامله نزدیک به 13 هزار ورقه به ارزش 9 میلیارد و 800 میلیون ریال، بیشترین حجم و ارزش بازار تسهیلات مسکن را به خود اختصاص داد که در مجموع این بازار بیش از 30 هزار ورقه به ارزش 23 میلیارد و 400 میلیون ریال معامله شد. گفتنی است که معاملات اوراق تسهیلات مسکن در بازه قیمتی 728 هزار ریال تا 768 هزار ریال صورت گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر