بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
در این جلسه که با حضور محمد گوهریان مدیرعامل، علیرضا مرتضوی مدیرفروش و مجتبی متقی مدیر امور سهام شرکت گز سکه برگزار شد، وضعیت این مجموعه پذیرفته شده در فرابورس مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۱۶۳۵
نویسنده :
کیوان فر
وضعیت گز سکه بررسی شد/ افزایش 100 درصدی صادرات در سال 96

امروز شرکت فرابورس در برنامه یک دیدار، یک عرضه پذیرایی مدیران شرکت گز سکه بود تا این مجموعه به عنوان یک شرکت دانش بنیان در بازار شرکت های کوچک و متوسط روی تابلوی فرابورس در حضور خبرنگاران مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در این جلسه که با حضور محمد گوهریان مدیرعامل، علیرضا مرتضوی مدیرفروش و مجتبی متقی مدیر امور سهام شرکت گز سکه برگزار شد، وضعیت این مجموعه پذیرفته شده در فرابورس مورد بررسی قرار گرفت.

محمد گوهریان در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خوشحالی و خرسندی از پذیرش و حضور در فرابورس به عنوان یک شرکت دانش بنیان در بیان تاریخچه گز سکه گفت: گز سکه در سال 1333 توسط حاج عباس علی گوهریان به عنوان موسس در یک قنادی کوچک در اصفهان آغاز به کار کرد و در سال 1364 به سهامی خاص تبدیل شد و چند روزی است با پذیرش در فرابورس به صورت یک شرکت سهامی عام معرفی شده است.

وی از ارایه طرح ها و برنامه های متعدد برای ثبت رکورد جدید در افزایش سرمایه از نظر ارزش سهام شرکت گز سکه و زیر مجموعه های آن خبر داد و گفت: در نظر داریم با افزایش سرمایه پنج شرکت از 15 شرکت زیر مجموعه تا پایان سال جاری با استفاده از تأمین مالی در بازار سرمایه ارزش سهام شرکت مادر را افزایش دهیم.

وی ارزش سرمایه شرکت گز سکه را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزوده: در این رقم سرمایه هیچ ارزشی از کلیه برندهای سکه، عقیق، BOSS و غیره محاسبه نشده که اگر این ارزش ها لحاظ گردد، سرمایه شرکت ما در رقمی بیش از 20 میلیارد ریال برآورده خواهد شد.

وی از برنامه عرضه 5 درصدی سهام گز سکه طی هفته جاری خبر داد و تأکید کرد: این میزان عرضه می تواند با رایزنی با سهامداران عمده تا 20 درصد نیز افزایش یابد؛ اما نکته مهم اینجاست که ورود گز سکه به بازار سرمایه می تواند شروعی مثبت برای ورود برندهای مطرح کشور به این بازار محسوب شود.

مدیرعامل گز سکه از دریافت مجوز جهت ایجاد 42 شرکت دانش بنیان تا سال 95 خبر داد که تا پایان امسال پنج مجموعه به عنوان هسته های نوپا با زمینه فعالیت در صنعت گز، شیرینی و شکلات عرصه فعالیت های خود را در این صنعت گسترش می دهند.

گوهریان از تولید و ثبت اختراع انواع گز بدون شکر و دریافت مجوز تولید گز آنتی اکسیدان ضد سرطان پس از چهار سال در شرکت گز سکه سخن گفت و افزود: در کنار تولید انواع گز، شیرینی و شکلات، 25 روغن مختلف به روش های جدید و با مصرف غذایی، دارویی و بهداشتی آرایشی در حال تولید می باشد و امیدواریم در بهمن و اسفند ماه امسال چند شاخه محصول جدید داشته باشیم.

مدیرعامل گز سکه با تأکید بر اینکه پایه فروش این شرکت صادراتی بوده، گفت: بیش از 50 درصد کل تولیدات شرکت به صادرات اختصاص دارد و چنانچه گشایش های لازم در خصوص واردات مواد اولیه نیز صورت بگیرد، هزینه های مجموعه کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی ارزش صادرات امسال شرکت گز سکه را یک میلیون دلار اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته فروش شرکت 15 میلیارد ریال بوده و پیش بینی می شود امسال به 20 میلیارد ریال افزایش یابد. ضمن اینکه 60 درصد از فروش شرکت به طور معمول طی دو ماه پایانی هر سال اتفاق می افتد.

گوهریان از امکان افزایش 100 درصدی صادرات در سال آینده سخن گفت و افزود: با توجه به روندی که در تبادلات بانکی تسهیل شده و امکان حمل و نقل مرسوله ها به دیگر کشورها، امیدواریم صادرات ما به دو برابر امسال افزایش یابد.

وی در خصوص روند سودآوری شرکت نیز پاسخ داد: در سال گذشته شرکت متحمل زیان شده، اما با برنامه هایی که برآورد گردیده، انتظار داریم امسال از حاشیه زیان خارج شده و به سودآوری دست یابیم که در همین راستا تأمین سرمایه از محل بازار سرمایه یکی از مهمترین استراتژی های شرکت است که در کاهش هزینه های مالی و صفر شدن بهره های بانکی جهت سرعت بخشیدن به سودآوری موثر خواهد بود.

گوهریان در خاتمه سخنان خود افزود: در کنار فعالیت فروش، شرکت گز سکه دانشگاه تخصصی و یک مرکز آموزشی علمی و کاربردی در اختیار دارد که با 600 دانشجو در هشت رشته مختلف فعال بوده و تاکنون 1500 فارغ التحصیل داشته است.

مرتضوی، مدیر فروش و صادرات گز سکه نیز در خصوص برنامه افزایش صادرات تأکید کرد: در حال حاضر ما به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادرات داریم و نمایندگی های غیر رسمی ما درکشورهای اروپایی از جمله انگلستان، سوئد، سوئیس و فرانسه فعال هستند؛ اخیراً نیز در آمریکای شمالی با یک شرکت برای بازاریابی و فروش محصولات به توافقاتی رسیده ایم تا محصول خود را به این کشور نیز صادر کنیم.

در پایان این گزارش می افزاید، سهام شرکت گز سکه به عنوان یک شرکت دانش بنیان بزودی در قالب شرکت های کوچک و متوسط در بازار فرابورس عرضه خواهد شد و طبق گفته های مدیرعامل این مجموعه، چشم انداز مثبتی پیش روی آن متصور است و سرمایه گذاران بایستی توجه داشته باشند که برند، اعتبار و ارتباطات و توانمندی های شرکت در ارزش گذاری ها و دارایی های شرکت لحاظ نشده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
بورس نیوز عزیز. شرکتهای آبنبات و آدامس هم وارد میشن لطفا اطلاع رسانی بفرمایین
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
بسیار خوشحالیم که شرکتی مانند گز سکه در فرابورس عرضه و قابل معامله شود به اصفهانیهای عزیز نیز تبریک میگوییم با تشکر
المیرا67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
ما هم سر کوچه مون یه دستگاه پاپ کورن داریم چجوری بیاریمش در بورس؟